Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.08.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dzięki. W garażu znalazłem jakiś siuwax - wosk ceramiczny, który kupiłem swego czasu do wypróbowania. A, że i jakąś zakurzoną połówkę znalazłem to pozostało tylko wygospodarować chwilę wolnego. Fakt, klepanie w linki mnie też mierzi. Dlatego przerzuciłem się na inny hosting. A co do rozmyślania który kluczyk wybrać to sprawę deko ułatwia mi aura - jak pada to ósemka zostaje w garażu i problem rozwiązany 😉 Po części również sam się ograniczyłem, ponieważ mogę nią jeździć tylko od kwietnia do końca października. A czasem chciałoby się przegonić i w jesienny suchy dzień. No cóż...ale z pomocą przyjdzie niedługo, mam nadzieję, trochę starsza siostra, która ograniczeń czasowych nie posiada i można nią ganiać cały rok. Przy sprzyjającej aurze naturalnie. 😉1 punkt
-
Koledzy, na takie przepychanki załóżcie sobie osobny temat albo na priv i wrzućcie podsumowanie. bo szkoda zaśmiecać tym co mocniej dymi a kto więcej silników naprawił 😄1 punkt
-
Przygód z elektryką ciąg dalszy. Jakiś czas temu lampka w małej klapie bagażnika zaczęła świrować i żyć własnym życiem. Naturalnie włączała się i wyłączała przy manewrowaniu klapą, więc oczywistym tropem okazała się wiązka po jej prawej stornie. Rozebrałem wszystko, ale nie stwierdziłem uszkodzeń przewodów na zagięciu, więc pogodziłem się z faktem i temat odłożyłem na później. Ostatnio temat przypomniał się sam, wywalając błąd światła przeciwmgłowego z tyłu. Organoleptycznie stwierdziłem, że prawa strona oświetlenia w małej klapie umarła. Brak postojówek, przeciwmgłowych i wstecznego. Słabo widać na zdjęciu ale wiadomo o co chodzi. Pomyślałem, pewnie masa się przetarła i znowu zabrałem się za rozbiórkę małej klapy. I podobnie jak poprzednio, przewody od wtyczek przy lampie aż do zagięć całe. Zero jakichkolwiek oznak uszkodzeń. Poszedłem więc po wiązce ale w przeciwną stronę i okazało się, że cztery przewody są całkowicie przerwane. Kłopot polegał na tym, że w miejscu, do którego właściwie nie ma dostępu. Wewnątrz profilu zamkniętego, wzdłuż boku dużej klapy. Nie mam pojęcia co tam się wydarzyło, że na prostym odcinku nastąpiło przerwanie przewodów. Ale kolejne czekały już w kolejce. Izolacja na pozostałych przewodach już była rozerwana. Otworzyłem dużą klapę i wyciągnąłem peszel wiązki z mocowania. W ten sposób byłem w stanie naciągnąć wiązkę kilka centymetrów, tak aby dostać się do urwanych końcówek przewodów. Polutowane, zabezpieczone izolacją i mam nadzieję, że nie będę musiał tam już zaglądać. I zainspirowany ostatnimi poczynaniami nowego kolegi w dziale 😉 postanowiłem zużyć trochę alko w podobnie niekonwencjonalny sposób. Z tym, że u mnie tylko 40%. Niestety dla 8er zabrakło i imprezę trzeba będzie powtórzyć...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@BMFun, Właśnie tu jest diabeł pogrzebany. Software i hardware w elektrykach odgrywa wiodącą role, czego Niemcy nie potrafili zrozumieć. Może do nich to w końcu dotarło w co wątpię. Zobacz ostatni update softu w Tesli między innymi dodał poniższe i inne. Weź pod uwagę, że Tesla robi to za free. Mój syn akurat zdaje prawo jazdy, dostanie Tesle z ograniczoną dla niego prędkością i przyspieszeniem i inną funkcjonalnością za którą nie zapłaciłem jak kupowałem. Kto inny oferuje coś takiego ? Kto włącza Ci nową funkcjonalność lata po zakupie samochodu. BMW Ci włączy ogrzewanie siedzeń w subskrypcji 😉 YouTube Music Amazon Music Parental Controls Weather Forecast and Air Quality Schedule Charge and Preconditioning Pod jakim względem 10 letnia buda w Tesli jest zacofana w porównaniu do najnowszego A6?1 punkt
-
@BMFun, Powiem Ci dlaczego tak napisałem. Porównaj teraz najnowszy wypust Audi czyli A6 do TMS LR pod względem parametrów, baterii, czasu ładowania, software. Poczytaj coś na temat HW4 w Tesli i uzasadnij Twoją wypowiedź. Zgodzę się, buda jest wiekowa i to wszystko. HW4 nawet nie jest jeszcze w pełni wykorzystywane przez Tesle. AI jest emulowane na HW4. To, że buda jest tyle let na rynku nic nie znaczy.1 punkt
-
@słonik40 I teraz tak. Już wiem jak wyrobiłeś sobie opinie na temat Tesli. Kompletnie nie masz żadnej wiedzy i widać, że czerpiesz wiedzę z memów oraz jak nastolatki z tic-toca. Żenada. Co do Autopilota Tesli to obecne FSD bazuje i jest trenowane na HW3 czyli hardware Tesli używany od 3 lat w każdym samochodzie. HW4 które mam w TMS to przyszłość która dopiero będzie wykorzystywana przez Tesle i najnowsze FSD w nadchodzących latach. HW4 to hardware o którym konkurencja premium może pomarzyć i będzie miała w następnych generacjach. Poczytaj o dokształć się o HW4 i obecnym FSD.1 punkt
-
To teraz tak, obecnie TMS kosztuje trochę więcej. Ja za 400tys dostałem świetne osiągi najlepsze na rynku ze świetnym najlepszym na rynku zasięgiem, duży bardzo pojemny i wygodny samochód, pneumatyka, wentylowane siedzenia, najlepszy na rynku software i sieć supercharger, to tylko trochę zalet i plusów a jest ich mnóstwo więcej. Do tego dochodzi świadomość, że nikt mnie nie dyma na serwisie i goni na przeglądy. Jak myślisz, kiedy konkurencja dogoni TMS uwzględniając powyższe aspekty. @słonik40, trzeba być ślepym ignorantem żeby tego nie zauważać. Co do technologii to siedzę w IT i wydaje mi się, że mam wiedzę trochę powyżej krajowej, heheh 😉 Kupując Tesle nie kupowałem samochodu tzw premium tylko najlepszy technologicznie samochód na rynku. To całe 800v to pic na wodę i dobry marketing, tak samo jak te mega szybkie i pojemne baterie które nadejdą może w 2030. Już widzę, że w moim przypadku nic by mi to nie dało ponieważ czasy ładowania są już bardzo krótkie i samochód jest wcześniej naładowany niż pasażerowie gotowi do jazdy. To co nam potrzeba w PL to więcej hubow tak jak już jest na zachodzie a nie 800v.1 punkt
-
1 punkt
-
To filtr uv schodzi. Polerka i zabezpieczenie. Oddaj do studia detailingowego.1 punkt
-
Lampa 13500 Zderzak 4200 Maska 6500 A gdzie chłodnice i masa pierdół i robocizna.1 punkt
-
Taka szkoda jak na foto bez problemu wyjdzie 10 tys euro a nawet więcej. Nikt tam nie liczy klosza lampy itp tylko wszystko leci nowe. Sama lampa full led to pewnie jakieś 8-10 tysięcy.1 punkt
-
1 punkt
-
Wybacz, że trochę podrążę, ale skąd pomysł, że w wersji z silnikiem 30d masz hamulce, które zniosą traktowanie, które opisałeś w swoim poście? Twój, nazwijmy to eufemistycznie, "rywal w tych mało rozważnych zabawach na publicznej drodze" miał zdecydowanie lepszy sprzęt na pokładzie i jego hamulce na pewno przetrwały bez szwanku te hamowania. Podejrzewam, że konstruktorzy przewidzieli zupełnie inny use case dla aut z dieslem przeznaczonych do jazdy w normalnych warunkach drogowych. Ciesz się, że skończyło się tylko zwichrowanymi tarczami. A do zaspokojenia potrzeby szaleństwa i dla upustu fantazji rozważ jakiś event BMW na torze. Pojeździsz samochodami przygotowanymi do takich zabaw i przede wszystkim zrobisz to w warunkach odpowiednio bezpiecznych dla Ciebie i innych. Jakby Cię nie korciło, droga to nie tor. Zwłaszcza, jeśli są na niej inni - a tych musiało być niemało, skoro tych hamowań z prędkości ponad 160 do 80 było na tyle dużo, żeby tarcze się poddały Osobnym już zupełnie wątkiem jest mój brak wiary w to, że z silnikiem 30d dotrzymałeś kroku 63AMG (nawet wpakowanemu w ich najcięższe wersje typu GLS, czy Gelenda). Albo ktoś robił sobie z Ciebie żarty (i prowokował Cię do jazdy na granicy możliwości - a, jak się okazuje, dla Twoich hamulców było to poza granicami możliwości), albo na drodze było tak gęsto, że to AMG nie miało możliwości odetchnąć pełnymi płucami. Tak czy siak, powodów do dumy raczej nie masz1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zamiast zgadywać po zdjęciach, lepiej rozkodować VIN np poprzez https://bimmer.work/ 😛1 punkt
-
BMW specyfikacja dla zbieznosci jest bardzo szeroka. Jesli nie poprosisz o konkretne ustawienia, to najczesciej ustawia ci wartosci srednie. Generalnie toe (nie wiem jak to sie nazywa po polsku) powinien byc jak najblizej dolnej granicy BMW spec. Ponizej moje ustawienia. Toe - Front: 0.01 left & 0.01 right (BMW spec range was 0.02 to 0.22) Camber - Front: -0.4 left & -0.3 right (BMW spec range was -.8 to 0.2) Toe - Rear: 0.02 left & 0.01 right (BMW spec range was 0.02 to 0.22) Camber - rear: -1.3 left & -1.7 right (BMW spec range was -1.9 to -1.1)1 punkt
-
Generalnie X5 faktycznie tak ma. O ile nic się nie wysypało w zawieszeniu to jedź do jakiegoś ogarniętego człowieka który nie tylko ustawia to tak, żeby było "na zielono" ale żeby wiedział co robi i dlaczego właśnie tak w fabryce kazali to robić ;) Przypilnuj żeby auto było obciążone tak jak fabryka każe do ustawiania geometrii. Jeżeli ustawią "na zielono" bez obciążenia po obciązeniu auta 4 osobami pełnym bakiem + coś tam wrzucone do bagażnika będziesz tak na prawdę poza tolerancją co spowoduje jeszcze bardziej przyspieszone zużycie. Generalnie przód i tył wg. fabryki ma być "zbieżny" i tak ma być aby samochód zachowywał się w miarę stabilnie i aby zmiejszyć ilość ewentualnych pozwów do sądu ;) Poproś jednak o ustawienie zbieżności przodu i tyłu jak najbliżej granicy/na granicy tej tolerancji (tak aby przód i tył był jak najmniej zbieżny - innymi słowy aby koła jechały jak najbardziej "na wprost") - efekty są na prawdę zauważalne bez zauważalnego zmniejszenia bezpieczeństwa poruszania się po drodze - bądź co bądź jesteśmy nadal na granicy tego co zaleca producent. Generalnie na ścinanie opon wpływ ma głównie zbieżność, a w mniejszym stopniu pochylenie koła. Znaczy ma to i to , ale przy ustawieniu zbieżności osi na 0 i nawet dwukrotnie większym kącie pochylenia koła - nie zauważymy nadmiernego nierównomiernego zużycia opony nawet po dużym przebiegu. Natomiast przy zerowym pochyleniu koła ale mocno rozbieżnym lub zbieżnym ustawieniu osi - zużycie będzie następowało znacznie szybciej. A od kąta pochylenia zależy wtedy tylko czy od wewnętrznej krawędzi opony, od zewnętrznej czy w miarę równomiernie na całości... Gdyby ktoś kto ustawia wam geometrię próbował wmówić, że obciążenie auta jest nie potrzebne i że będzie dobrze - niech ustawi "na zielono" w środku tolerancji - i wtedy wystarczy "powiesić się" chociażby na drążku stabilizatora z tyłu i poprosić o skomentowanie zmian wartości parametrów - a potem pomyśleć jak by to wyglądało gdyby nie było to dodatkowe powiedzmy 75-80kg a zgodnie z zaleceniami 2x po 75kg z przodu (cos koło tego z tego co pamiętam) + 75kg z tyłu + pełny zbiornik paliwa + chyba coś tam jeszcze w bagażniku :) PS. Różnica między ustawieniem bez obciążenia w okolicach środka tolerancji, a między ustawieniem z obciążeniem i na granicy tolerancji jest spora - bo albo po 25tys. km nasze nowe opony na krawędziach zbliżają się do końca żywota, albo po tych 25 tyś. km będziecie dopiero delikatnie zauważali, że nie zużywają się całkiem równiemiernie... Pozdr. Piotrek1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00