Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.07.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. To nie jest fakt, tylko raczej brednie. Każdy potrzebuje czegoś innego.
    6 punktów
  2. A dlaczego ktoś ma rezygnować z ładnego auta, komfortowego auta, dobrze wyposażonego auta tylko ze względu na to że nie potrzebuje R6 czy V8 ? Jechałem na wakacje 520d po chipie, MHD. Było na prawdę komfortowo, ani razu nie pomyślałem że za mało mocy, wysiadłem niezmęczony. Dlaczego mialbym jechać Dacią albo czymś innym ? Tam raczej nie zrobiłbym trasy na raz, nie byłoby tak wygodnie, cicho itp itd.
    4 punkty
  3. Jeszcze bardziej xD po prostu uważam, że szydzenie z ludzi mniej zamożnych albo zakładanie, że komunikacją zbiorową jeżdżą bezrobotni jest nieuczciwe i nie toleruję tego. Nie stawiam się wyżej od innych, a zwłaszcza dlatego, że jeżdżę i zamawiam wspaniałe BMW serii 3. Zrozumiałem Twój tamtejszy post, lecz nadal nie rozumiem czemu ta wrzutka o bezrobotnym miała służyć. Co do silnika, pisałem, że każdy powinien wybierać sam dla siebie, to po pierwsze, po drugie że wybieranie najmocniejsych modeli nie jest ani konieczne ani najbardziej optymalne (tu był pisane, że poniżej 200 km to pomyłka) i swoich wyborów też nikomu nie narzucam. Ludzie szukają rzeczowych porad, więc jak wchodzą na forum i dostają info, że wszystko, co poniżej 340, to w ogóle nie jedzie i się nie nadaje to jest prowadzenie nierzeczowej dyskusji oraz wprowadzanie w błąd. Nie napiszę nikomu, że 320 to zły wybór. Dzięki za Twoją odpowiedź!
    2 punkty
  4. Do tego nie zapominajmy, ze jeszcze dekade-dwie temu 200KM to bylo multum mocy, takie E46 czy E90 325i czy 328i benzynowe 6 cylindrow zapewnialo multum funu i raczej na brak mocy nikt nie narzekal, mozna sie bylo zabic na drodze bez problemu 😉 A dzisiaj tyle jest w podstawowym 320d i kupowanie takiego silnika to "pomylka" 😉
    2 punkty
  5. 1 punkt
  6. temat powinien być podzielony na dwa wątki teoretyczny i praktyczny 😉 z czego polemizować możemy sobie luźno przy kawie czy drinku a praktyków słuchać nie tracąc czasu na eksperymenty. Pozdrawia i podziękował za cenne informacje praktyczne!
    1 punkt
  7. To co Chris zrobil dawno zostalo przewalone na warsztatach. On sie dopiero uczy, prostowalem go bo gadal glupoty ze tloki od m50d wstawia co oczywiscie jest nie prawda. Te tloki kolben nawet obok tych od 50d nie staly. Pompe od m50d juz od paru lat mam u siebie ale tylko dlatego ze wstawialem glowice od m50d, korby/tloki od g30 m50, zmienialem z big single na hybryde dwie turbinki. Cos tam wiem na temat tego silnika, tak sadzilem ale wedlug was sie nie znam. Pompa da ci wiekszy przeplyw i cisnienie u gory, na dole jest tak samo. Odpadam. Dzialajcie dalej. Ja zostaje przy tym co od lat sie w tych autach sprawdza.
    1 punkt
  8. Ta, a najlepsze, że ktoś tutaj napisał, że ludzie w autobusie miejskim to bezrobotni, a sam siedzi i pisze na forum BMW i to w dodatku niemal bazowego modelu, bo trójki, co najmniej jakby dyskutował o konfiguracji siódemy albo 911 xD król życia, beka.
    1 punkt
  9. Z XXL jeszcze nie jeździłem, ale z XL (500l) zużycie wzrosło zaledwie o ok. 5% 😲 w stosunku do tej samej trasy bez box’a. Wydaje mi się, że ma to związek po prostu ze spokojniejszą i wolniejszą jazdą z box’em - na tempomacie miałem 130km/h, przy wyprzedzaniu starałem się nie przekraczać 140km/h, po czym wracałem do 130km/h. I chyba ten model box’a jest całkiem nieźle dopracowany aerodynamicznie. Słychać nieco większy szum, ale generalnie w trasie nie zwracałem na niego większej uwagi. To chyba za sprawą grubego szkła na dachu, które dobrze izoluje. Dodam jeszcze, że przy takim ustawieniu jak na zdjęciach - box’a w ogóle nie widać zza kierownicy. Aby go dojrzeć trzeba praktycznie położyć brodę na wieńcu kierownicy, więc pod tym względem jest OK.
    1 punkt
  10. Jak czytam wypracowania nt szybkich samochodów, wróć za szybkich za mocnych za ...., bo to tylko ludzi się zabija, traci prawo jazdy itd i że 318 to już szał całkowity, wystarczy i wogule.... To ja tak głupio zapytam, po co wam BMW? Przecież Skoda będzie tańsza, ba Dacia ogarnie temat a tam znajdziecie wystarczające i szalone 1,3, które też ogarnie autostrady bóg wie gdzie chcecie... A i środku zaczynają te auta wyglądać bardzo premium... Może nie ograniczajmy się do krytykowania mocy i pojemności, tylko polećmy po całości... Każdy robi po swojemu. Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki a trzeci syna... (przepraszam ale poprawność polityczna tego wymaga, plus proszę sobie to odmienić przez wszystkie przypadki binarne, niebinarne i jakie tam kto chce...🙂) Jak mnie pytają po co ci taki silnik i gdzie nim jeździsz, mówię że po tych samych drogach co on. Tylko może z tą różnicą, że ja w samochodzie się uśmiecham że w nim jestem i nim jadę, a nie tylko przemieszczam się z A do B. Jeżeli też tak masz i wystarczy ci do tego cywilny silnik, zwykłe auto, nawet Dacia, to gratuluje i bardzo dobrze. Im więcej zadowolonych kierowców tym lepiej. A co komu sprawia radość, każdy musi odpowiedzieć sobie sam.
    1 punkt
  11. Cześć, zacznę od trzeciego punktu, turbo w silniku N13 ma bardzo wysoką temperaturę pracy, po normalnej jeździe w lecie tam jest „ piec hutniczy”. Sprawdź, czy jest sprawna dodatkowa pompa wody, która jest przy kole pasowym. Chłodzi ona turbinę po zgaszeniu silnika ( lubi podciekać ) i odpowiedzialna jest za chłodnicę oleju w 118 i. Ponadto może być jeszcze wiele innych usterek, jak bierze olej to przedostaje się olej do dolotu i zarazem do turbiny, gdzie zbiera się nagar ………. 2. Pobór oleju w tym silniku to temat ocean, bardzo dużo możliwości: - zapieczone pierścienie, pęknięte wężyki odpowietrzające skrzynię korbową, odma oleju ( może być pęknięta membrana ), duże luzy na osi turbiny, uszczelniacze zaworów ( przeważnie kopci na niebiesko ), sprawdź rurę gumową intercoolera, czy jest olej …………… i tak mnożyć 1. Kopci na biało, sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym, jaki kolor, czy jest tłusty od oleju i jak wygląda korek ( czy jest osad koloru musztardy), to wszystko może wróżyć UPG czyli uszczelka pod głowicą.
    1 punkt
  12. Panowie, żeby nie było, ja nie piszę o jeżdżeniu 250 czy 220 km/h bo to faktycznie głupota. Ale głupie wciśnięcie gazu w M340i/d daje turbo banana na buzi, piękny gang silnika i można kontynuować spokojnie dalszą jazdę w sposób przepisowy. Jeżdżenie nieco szybciej, niż pozwalają przepisy nie zawsze powoduje duże zagrożenie, bo jest mnóstwo sytuacji, gdzie dane ograniczenie prędkości jest wyjątkowo przestrzelone w dół.
    1 punkt
  13. Ja to napisałem w odpowiedzi na komentarz, że lepiej wyciągnąć gotówkę niż brać leasing. Sam skłaniam się ku wpłacie 20-30% na 3 lata z wykupem 1%. Ciekawy jestem co zrobią z tą składką zdrowotną, może to mieć wpływ na moją wpłatę własną. Jeśli obniżą w 2025r. to wpłacę więcej bo sobie trochę odbije będąc na liniowym. Z leasingiem jest tak, że moim zdaniem warto jest go wziąć na krótki okres z jak najniższym wykupem chyba że bierzesz na 2 lata to wtedy większy wykup. Wtedy koszt finansowania (odsetki) nie jest jest bardzo obciążający dla naszego tyłka 😛 Mamy niestety czasy wysokich stóp procentowych, więc taniego leasingu nie ma. Gdyby stopy spadły do poziomu 2-3% już byłoby nieźle. Biorę na pewno leasing na zmiennej stopie, bo wydaje mi się że jednak będą w najbliższych 2 latach obniżki. Samochód trzeba kupować biorąc pod uwagę swoje zarobki oraz sytuację życiową. Jednak ratka za BMW często jest na poziomie raty kredytu za fajne mieszkanie w dużym mieście. Jak już masz swoje mieszkanie oraz wolne środki, które jeszcze możesz odliczyć po zakupie samochodu od podatku to czemu nie;) Spełniajmy marzenia bo życie jest jedno, tylko aby się nie odbiło finansową czkawką.
    1 punkt
  14. Ja dodam jeszcze tylko ze warto zaopatrzyc sie w nowe odpowietrzniki (kosztuja grosze) a ich wczesna wymiana zapobiegnie ich ukreceniu przy odpowietrzaniu.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.