@BMFun, przedwczoraj sprzedalem TM3P, mialem napisac wiec pisze 😉
Kupiona za 515k nok, sprzedana za 311k nok czyli utrata wartosci przez 3 lata i 7 miesiecy niecale 40% (imho calkiem sporo, odrobine wiecej niz zakladalem)
Miala ~50k km przebiegu, z wad - porysowane 20" felgi (Tesla uzywa imho zlego ET, opony nie chronia felg zupelnie), mocno porysowany zderzak no i zupelnie lyse opony letnie --> wszystko ladnie pokazane na zdjeciach i opisane.
Ogloszenie wisialo jakies 10 dni, odezwalo sie 18 osob (wiekszosc to ludzie szukajacy "okazji" oczywiscie z "gotoweczka w reku")
Finalnie kupil jakis dealer spod Oslo, najwieksza beka ze nie ogladal nawet auta tylko po zdjeciach z ogloszenia wyslal umowe do podpisania elektroniczna, wplacil pieniadze i poprosil zeby wyslac do niego auto oplacona laweta ^^
Jako ze odbieram za kilka tygodni i4 a jade na wakacje za chwile nie chcialem juz sie dluzej bawic ze sprzedaza bo widzialem ze ludzie probuja wycisnac 10-15% wiecej za swoje TM3 ale te ogloszenia wisza tygodniami/miesiacami, sprzedaja zamiast sprzedac, imho bez sensu.
Ogolnie rynek aut uzywanych w NO jest mega slaby obecnie i powiem szczerze sam od siebie bym tej mojej TM3 nie kupil - Tesla sprzedaje nowy model TM3P z wieloma usprawnieniami w tej samej cenie co 4 lata temu, na 5 letniej gwarancji i w kredycie 3% (!) co czyni rynek wtorny bardzo mizernym. Tyczy sie to nie tylko Tesli oczywiscie ale praktycznie wszystkich producentow.
Rynek wtorny i4 M50 to juz w ogole komedia - ludzie probuja sprzedac swoje 2-3 letnie i4 M50 za ~600k NOK jak nowki po liftingu do odbioru za 3 mies kosztuja 600-650k NOK, rowniez w preferencyjnym kredycie i z ekstra zestawem za free kol zimowych. Liczba aut zwieksza sie z tygodnia na tydzien w ogloszeniach i w koncu imploduje, zapewne w momencie jak beda sie pojawiac na ulicach wersje po lifcie.
I ciekawostka - duzy dealer elektrykow w NO ktory sie specjalizowal w sprzedazy uzywanych Tesli --> wlasnie bankrutuje, Tesla puscila ich z dnia na dzien z torbami robiac przeceny po 10-20% swoich nowych aut.
Dealer mial mnostwo uzywanych Tesli na stanie i z dnia na dzien musial wziac na klate obnizke i banki mu odmowily dalszego finansowania i wniosly do sadu o wypowiedzenie kredytow i bankructwo.
https://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=12289
Generalnie bardzo ciekawe czasy, ewidentnie mamy rynek kupujacego, mozna wyrwac mnostwo dobrych okazji, zarowno aut uzywanych jak i nowych.
Jestem na 90% pewny ze moim kolejnym autem po i4 M50 bedzie Taycan 4s/Turbo z Burmestrem, 3-latki sa tak poprzeceniane ze az nie wypada sobie obecnie kupic tego auta do jezdzenia dookola komina (bo na trasy to auto przedliftowe sie niestety zupelnie nie nadaje).