Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.07.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Nie jestem pewien co do kodowania, ale fizycznych części typu serwo nie trzeba zmieniać. Wyczytałem to w kilku odpowiedziach na bimmerpost.
    1 punkt
  2. U mnie podobna kaszana. U Ciebie trochę zagłusza klimatyzacja. Ja nagrałem z wyłączoną klimą i wolnym nawiewem - dzięki temu wiatrak nie zagłusza pracy silnika. na zimno: https://youtu.be/GIFeKYm95sY?si=ewhVIdhKKjD-wp9h na ciepło: https://youtu.be/MskLNTd4V6Q?si=1b7oVLwdz8fzJ59o
    1 punkt
  3. To są klasyczne przykłady tzw. samooszukiwania się. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to że pisane publicznie, wprowadzają dezinformację. Mit nr 1 - Tesla zużywa 15kWh. Fakty: Raport na znanym portalu od setek różnych kierowców średnia wychodzi: * TMY RWD https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1927-Model_Y.html?power_s=250&power_e=350&powerunit=2 A jak dodamy optymistycznie starty rządu 8,5% przy ładowaniu AC, to wychodzi nam średnia: 21.5kWh/100km * TMY LR + Perf A jak dodamy optymistycznie starty rządu 8,5% przy ładowaniu AC, to wychodzi nam średnia: 22.9kWh/100km https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1927-Model_Y.html?power_s=400&powerunit=2 Nie będę nawet dodawał już tego, że te średnie są zaniżone mocno o dogrzewanie auta zimą, której efektem ubocznym jest podgrzanie baterii i wnętrza i zaniżanie średniej pokazywanej przez komputer, bo to by była woda na młyn do wznowienia gównodyskusji z @adamjttk która po raz kolejny do niczego by nie doprowadziła. Mit nr 2 - Ładowanie auta w taryfie nocnej kosztuje 70gr, co powoduje wielką oszczędność Fakty: To jest tzw. pół-prawda i już to przerabialismy na liczbach, dlatego nie chce mi się wyszukiwać i liczyć z nowymi danymi. Jakieś pół roku temu mówiłem, że jak przechodzisz z taryfy dziennej na weekendową, to za normalne zużycie w gospodarstwie przestajesz płacić tą 1zł za 1kWh z przesyłem, a zaczynasz płacić 1.20 czy 1.30 czy ile tam wychodzi. Zakładając jak u większość średnio jeżdżących użytkowników można założyć że roczne zużycie prądu w gospodarstwie jest mniej więcej równe rocznemu ładowaniu auta (ok 2-3tys kWh rocznie). Zakładając że auto ładuje się tylko w niższej taryfie (co z pewnością nie zawsze jest prawdą, ale z drugiej strony np lodówka zużywa też prąd w nocy czy w weekend), to koszt zaoszczędzony na ładowaniu, w znacznym stopniu oddaje się na gospodarstwo domowe. No chyba że gospodarstwo przedstawia się na tryb nocny i w nocy gotuje, pierze, pracuje na komputerze itp. Możesz @Kriss33 wkleić dzienny koszt taryfy brutto jaką płacisz ale z przesyłami, już nawet bez kosztów stałych? Mit nr 3 - Auto elektryczne zużywa tyle energii ile pokazuje mi komputer Fakty: To co pokazuje komputer jest wartością mocno zaniżoną. Czy możesz nam @Kriss33 wkleić łączne zużycie brutto z ładowarki (a nie z komputera auta) i podać dokładny przebieg, ewentualnie iloraz tych 2 liczb żeby pokazać ze wskazaniami komputera w samochodzie które podałeś? I na koniec w ramach podsumowania, 2 istotne fakty: 1. Należy pamiętać, że Tesla jest najoszczędniejszym elektrykiem na rynku i realnie zużywa 10-15% energii mniej niż większość konkurentów i nikt tego nie kwestionuje. Ja kwestionuję jedynie wybiórcze pokazywanie niepełnego obrazu kosztów energii, z którego podobnie jak dawniej posiadacze TDIków przechwalających się mikro zużyciem paliwa, tworzone są miejskie legendy. Na poparcie tej tezy, wklejam zużycie BMW iX3 zaraportowane przez ponad 30 użytkowników: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/1968-iX3.html?fueltype=5&powerunit=2 W tym przypadku, mówimy o 6% zużyciu średniej energii w stosunku to Tesla RWD. Jak na porównanie tzw przez Adama "dinozaura" do najnowocześniejszej technologii która jest lata świetlne przed BMW, to ta przewaga wygląda mizernie patrząc ile premium mam w iX3. I jeszcze ciekawostka dla @adamjttk: średnie zużycie energii BMW i4 M50 jest wg raportów 17% wyższe od TM3P BMW i4 M50: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/1946-i4.html?fueltype=5&power_s=500&powerunit=2 TM3P: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1582-Model_3.html?fueltype=5&power_s=500&powerunit=2 Na moje oko użytkownicy TM3P dzielą się na tych co jeżdżą oszczędnie (<19kWh/100km) oraz na tych korzystających z osiągów (>23kWh/100km). A może wszyscy korzystają z osiągów tylko ta druga grupa ma zepsute Tesle? 😛 A Ty @adamjttk w której jesteś grupie użytkowników? Ile Ci zużywa energii? 😜 Bo w przypadku i4 widzę że jest praktycznie tylko ta druga grupa użytkowników 🙂 2. Użytkownie auta elektrycznego w mieście jest tańsze od praktycznie wszystkich aut spalinowych (oprócz malutkich hybryd typu Prius, szczególnie tych przerobionych na LPG 🙂 ). A moim zdaniem, użytkownie elektryka w mieście jest wygodniejsze (buspasy, cisza, brak konieczności rozgrzewania silnika, darmowe parkowanie i brak zabawy z biletami, brak laga, "webasto" letnio-zimowe) Tutaj znalazłem jeszcze ciekawego użytkownika, gdzie prawdopodobnie w podobnych warunkach można porównać średnie zużycie różnych aut. Ekonomia Tesli tutaj już tak nie bije po oczach w porównaniu do takiej Skody: https://www.spritmonitor.de/de/user/bjarkeove.html
    1 punkt
  4. 1 punkt
  5. Sprawdziłem wczoraj jak tam moja średnią zużycia i od września wynosi 17,1 kWh. Realnie rok jazdy wyjdzie 2000 zł!!! Bez tras oczywiście. Autem spalinowym płaciłem za to samo 12000 zł. Przewaga technologi 😀
    1 punkt
  6. Potwierdzam plotki. W piłce nożnej płace stały się tak zle, ze czołowi gracze muszą dorabiać na uberze. Do tego norweska moda bycia skromnym rozlała się na świat. Gwiazdy/piłkarze porzucają swoje lambo/ferrari/bentley aby przesiąść się do cyberteucka. W Dubaju sytuacja jest podobna. Można spotkać dziesiątki porzuconych aut kurzących się na poboczach. Problem dotknął nie tylko motoryzacji niestety. W Europie nie dostaniesz rolexa od ręki podczas gdy na każdym tureckim bazarze są one dostępne. Najwyraźniej przez brak popytu cala produkcja została przekierowana do Turcji. Tymczasem w USA
    1 punkt
  7. X3 30d - prawie 16K km średnia z MyBMW miesięcznie ok. 8l/100km - jazda głównie miasto 80% i wokół komina. Moim zdaniem rewelacja. Komfort, dynamika i odczucia jazdy na co dzień są super i do tego takie spalanie. Zapewne narażę się forumowym purystom 😉 ale takie 30d daje fajniejsze odczucia w codziennej jeździe niż M340i, oczywiście nie mówię o kick-down i sprincie - wtedy 40i pokazuje moc, ale piszę o codziennych sytuacjach kiedy moment robi różnicę
    1 punkt
  8. Tanio to nigdy nie będzie , za paliwo opony i czas instruktora trzeba zapłacić, fajnie to wyglądało w Zandvoort , przy torze maja swój stały punkt https://bmwdrivingexperience.nl/
    1 punkt
  9. No właśnie nie do końca. Miało pokazać to, że mimo że masz ochotę na coś lepszego i Cię na to stać, to wybierasz specjalnie gorsze, a potem musisz wybór poprawiać bo jednak Ci się nie podoba. A licówki może i były w namocie robione 😉 ależ oczywiście. Ja tylko zwracam uwagę, że jak się ma budżet i ochotę, to warto wybrać lepsze. Negowałem natomiast zakup gorszego w imię pozostawiania sobie przestrzeni na zmianę na lepsze. Z kobietami też wybieracie od tej 1/10 żeby po przy 10. mieć 10/10 w końcu? 🙂
    1 punkt
  10. Nieustająca radość z jazdy? Brak potrzeby zmiany i, co za tym idzie, brak inwestycji w kolejne auto i brak strat na zmianie? Przy tych cenach zaczynamy wchodzić w półkę, gdzie mało osób już stać na samochody lepsze (może to złe słowo), albo po prostu mocniejsze. Jakoś mi się nie podoba argumentowanie wyboru słabszego samochodu tym, że chce się go w przyszłości zmienić na mocniejszy 🙂 To tak jakbyś specjalnie poszedł do gorszego (i tańszego) dentysty, mając świadomość, że masz kasę na dobrego dentystę (droższego), ale stwierdzasz że przetestujesz tańszego żeby potem poczuć ulgę u droższego 🙂
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.