Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 27.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
4 punkty
-
Ech gdzie sie podzialy te piekne czasy - kupujesz ///M --> nie bierz szyberdachu, zaoszczedzisz 20kg na dachu auta, w najgorszym miejscu. Wez dodatki karbonowe ktore obniza mase. Fotele kubelkowe urwa 10kg. Felgi kute kolejne kilka kg. A tu [BAD] BMW na bialym koniu --> +500 kilo 😄 Realnie, jak ktos jest np "puszysty", to mozna w ciagu kilku miesiecy zrzucic ~20kg, wtedy bedzie juz tylko +480kg ^^ A na powaznie - silniki spalinowe nie maja juz jak konkurowac moca z elektrykami, robienie z aut sportowych/usportowionych 2,5 tonowych hybryd plugin jest slepa uliczka. Nawet nie chce myslec o kosztach serwisowania tego V8 + calego osprzetu zwiazanego z napedem elektrycznym po okresie gwarancji, posty tu na forum za 5-10 lat beda epickie.2 punkty
-
Nie lepiej zmienić auto na świeżego polifta w Mpaku? Nie dość że spocisz się przy tym co niemiara i przewalisz sporo kasy, to jeszcze wartość auta zamiast wzrosnąć może spaść, bo jakbyś kiedyś sprzedawał to kupujący sprawdzi VIN, a tam wyświetli mu się całkiem inaczej wyglądająca fura, większość ludzi się chyba zniechęca jeśli było palone lub kopane w aucie. 😅 Ja też chciałem sobie kiedyś doposażyć kilka rzeczy do golasowej trójki (co finansowo się lepiej spina niż wymiana X na Y), ale uznałem że a co tam, raz się żyje i dołożyłem trochę do budżetu na modyfikacje i wziąłem siódemę w leasing. 🤪1 punkt
-
Sport od Luxury to: - inne nakładki zderzaka z przodu (wymiana plug and play lub malowanie) - inne nakladki na progi - listwy w srodku, przeszycia foteli itp. - ew. emblematy na blotnikach Czy droga? Chyba nie. Do tego kodowanie aby auto na liczniku i navi sie zgadzalo. Uklad hamulcowy i reszta w sport line nie rozni sie od Luxury - kwestia pozostalych opcji wyposazenia. Nie bardzo rozumiem i z tego co widze, Ty rowniez roznic chyba nie widzisz zbytnio?1 punkt
-
Jeśli już miałbym sporo siana wywalić do zdecydowanie poszedłbym w mpakiet.1 punkt
-
Nie rozumiem tego przywiązania do felg spod znaku BMW. Cena 1 felgi np. 21 cali w BMW to koszt ok. 4 tys. Felgi Borbet, Ronal czy BBS - to firmy które produkują felgi dla BMW - są sporo tańsze a moim zdaniem można znaleźć ładniejsze.1 punkt
-
ok, klepmy wszystkie auta z 8s do setki i Vmax 160km/h - dla 99% ludzi to wiecej niz potrzebne przeciez. Powtorze po raz setny - odkad Tesla zmonopolizowala tania moc i topowe osiagi to nagle fanboje BMW zaczeli deprecjonowac osiagi i zaczeli sie skupiac na wyciszeniu i jedrnosci zawieszenia, bo to przeciez najwazniejsze cechy z ktorych slynela zawsze marka BMW i na podstawie ktorych zbudowala swoja tozsamosc przez ostatnie 100 lat 😄 😄 Uwazam, ze 260km/h to wiecej niz 225km/h a 10,9s to mniej niz 11,6s. Nie uwazam, zeby marka popularna i tansza powinna oferowac wiecej/lepiej jezeli chodzi o osiagi niz marka rzekomo "premium", utozsamiana ze sportowymi osiagami. Do tego gdy fanboje krzycza, ze technologia jest sprzed 5 lat gdy to sa osiagi nowej M3C za 2x wiecej pieniedzy. BMW i4 LCI AD 2024 nie ma Digital Key Plus. Ma Digital Key bez chipu UWB. Takie to "premium" w porownaniu do plebejskiej TM3 sprzed 6 czy 7 lat. Mnie "chalupniczo"/"nie-chalupniczo" nie interesuje - ma dzialac. W BMW nie dziala, w Tesli dziala. Jestes naprawde zaslepionym fanem BMW, podziwiam Cie w sumie 🙂 TM3 majac premiere 6-7 lat temu jest nadal technologicznie o lata swietlne przed BMW i4 M50 ktore wlasnie ma swoj lift. Tesla jest warta 10x tyle co BMW bo ma topowa technologie BEV, bo ludzie wybieraja jej produkty mimo Twojego zaklinania rzeczywistosci, bo firmy pokroju BMW oferuja produkty ktore sa dinozaurami juz w dniu premiery. Meczy mnie powoli nasza dyskusja BMFun, kilka lat temu mozna bylo argumentowac/przekonywac, dzisiaj to juz trzeba byc ultra fanbojem zeby bronic "technologii" czy "jakosci" BMW jezeli chodzi o BEV, jaki jest kon kazdy widzi - wiekszosc modeli na dzisiaj jedyne czym moze konkurowac to cena ktora rowna do poziomu Tesli, brutalne ale prawdziwe. Wybrales iX3 bo bylo tansze od TMY, ja obecnie wybralem i4 po 3 Teslach bo bylem odrobine znudzony teslami a cena i4 = cena TM3P. Jakby chcieli 10-20% wiecej od TM3P to bym wysmial to auto bo nie przedstawia na dzis po prostu zadnego value poza TM3P zeby zadac za nie wiecej $ Ot zycie zweryfikowalo produkty BMW jako towar "premium". Do tego jeszcze sie odniose. Z watku obok na naszym forum Tak wyglada w praktyce OTA by BMW Ciekawy jestem czy przy zakupie auta deler BMW dodaje CTEK'a bo ewidentnie jest niezbedny do prawidlowego funkcjonowania aktualizacji OTA 🤣 W Tesli jakos nie ma takich problemow. Apropo CTEK i aku - kiedys o tym gadalismy. W kazdej wspolczesnej Tesli jest akumulator niskonapieciowy litowo-jonowy, waga niecale 4 kg. W BMW wiadomo, technologia premium to akumulator kwasowo olowiowy, 15kg zywej wagi. Te extra 11kg wiadomo, wplywa tez wg co niektorych na np wyciszenie auta ^^ Nie to co ta zacofana technologicznie Tesla co nie aktualizuje swoich aut od premiery. W BMW pamietam ktos wrzucal info, ze lekkie i nowoczesne litowo-jonowe aku jest montowane w M3 np, coz i4 M50 widac jest polke nizej i 2,4 tony nikomu nie przeszkadzaja.1 punkt
-
Nie powiem, troche smiechlem "Jest rok 2050, wszystkie auta są elektryczne. Pojawia się zupełnie nowa, przełomowa technologia - samochód spalinowy. Media, politycy, wszyscy przedstawiają wyjątkowe osiągnięcia tych pojazdów: duży zasięg, tankowanie w kilka minut, do tego są tańsze niż elektryczne. Brzmi świetnie ale gdzieś musi być jakiś haczyk. Wybrałem się więc do salonu, aby przetestować tą nadchodzącą rewolucję. Na początku sprzedawca mi wyjaśnił, że muszę się udać specjalnie na jakąś stację, aby tam napełnić zbiornik jakąś łatwopalną cieczą. Ma to kosztować 6 razy więcej niż prąd, na dokładnie taki sam dystans. Oznacza to, że nie będę mógł zatankować w domu. Chwilę później sprzedawca zaczął mi mówić o regularnym serwisowaniu, co 15 tysięcy kilometrów. Jakieś sprzęgło, wymiana oleju, ciągłe sprawdzanie jego poziomu, jakieś świece. Trochę się pogubiłem w tym. Brzmi to dziwnie i drogo, jakby chcieli mnie naciągnąć. Podobno jak puszczę pedał przyspieszenia to paliwo nie wraca do baku. Nie rozumiem dlaczego, przecież tak to działało. Jeśli dobrze zrozumiałem, ta energia po prostu ucieka. Mam nadzieję, że się nie znał za bardzo, bo inaczej to straszne martnotrastwo energii. Zaproponował mi w końcu jazdę próbną. W środku, żadnych różnic, może trochę ciaśniej. Jeszcze jakiś tunel na podłodze może przeszkadzać pasażerowi z tyłu. No ale z reguły jeżdżę sam, więc to nie jest duży problem. Wyjeżdżam z salonu, wciskam gaz, jakaś dziwna przerwa zanim samochód zacznie przyspieszać. Trzeba się będzie przyzwyczaić. A mówiąc jeszcze o przyspieszaniu. Jest jakieś wolne, do tego dużo hałasu, cały samochód wibruje. Pomyślałem że ten egzemplarz ma jakiś problem mechaniczny, ale nie. Sprzedawca potwierdził, że tak ma być. A zapomniałem co się stało, gdy nacisnąłem przycisk "start". Smród! No smród. To podobno jakiś gaz zabójczy dla człowieka i szkodliwy dla środowiska wylatuje z czegoś, co nazywa się rura wydechowa. Przecież to jakiś absurd, że rząd na to pozwala! Oznacza to jeszcze, że zimą nie mogę sobie włączyć ogrzewania w garażu, bo mogę się zatruć. Brzmi to wszystko dziwnie. Dalej sprzedawca mi tłumaczył, że benzyna (to co się leje do zbiornika) pochodzi z ropy. Trzeba ją wydobyć, przetransportować, przetworzyć. Ogromne wyzwanie. Do tego jest tylko w niektórych krajach i z tego powodu nawet wojny wybuchają. A przecież każde państwo może swój prąd produkować. Na koniec sprzedawca mi powiedział, że tylko 40% tej benzyny (która już mnie kosztuje 6 razy więcej) służy do napędzania pojazdu, reszta idzie w powietrze. Jakiś straszny problem z wydajnością tu jest. Brzmi absurdalnie? A akceptujemy coś, co dziś jest normą tylko dlatego, że "tak jest od zawsze""1 punkt
-
1. W 2024 w segmencie E, gdy CALA konkurencja oferuje +100kWh baterie, oferowanie auta z 80kWh bateria JEST PROBLEMEM wbrew temu co piszesz. Odbierasz autu jego podstawowa uzytecznosc (w tym segmencie). To nie jest 2gie trzy 3cie auto w rodzinie do jezdzenia po bulki. Jezeli tego nie akceptujesz - nie bede Cie wiecej przekonywal bo klocisz sie dla klocenia , sporo hipokryzji widze. 2. TM3 to auto za 200k PLN segmentu D a nie za 500k PLN seg E. To pierwsza roznica. Druga roznica jest taka, ze Tesle waza pol tony mniej i maja efektywniejsze napedy dzieki czemu ten Highland ma 680km WLTP. To jest 100km wiecej od i5 e40, rozumiesz o czym mowie? Nowy Macan sprawil, ze model Y powoli tez sie robi skansenem technologicznym, tak zgadzam sie. Wieksza bateria, pneumatyka, 800V, skretna os, lepsze osiagi etc to wszystko sprawia ze Macan jest autem premium a Tesla robi sie absolutnym nie-premiem. Pisalem juz o tym wiecej i nie mam zadnego problemu zeby to potwierdzic. Macana kupi czlowiek szukajacy topowych rozwiazan w segmencie (i jest gotowy za to zaplacic) a model Y kupi Kowalski. Cos czego Ty nie potrafisz przyznac w porownaniu np Panamery do modelu 5, nieprawdaz? Ok, sprobuje cyferkami. Bo ma 506cm dlugosci? Bo ma promien skretu 12,3-12,6m a skretna tylna os kosztuje dodatkowe 12-20k PLN w pakiecie i patrzac na auta uzywane bedzie ja wybieral pewnie co 5-ty czy co 10-ty kupujacy? Bo kosztuje pol miliona i do miesta BMW ma w ofercie 5 innych elektrykow, mniejszych, sprytniejszych, tanszych o polowe? Jezeli uwazasz, ze 5-er Kowalski kupuje do jezdzenia po miescie to ok, nie bede Cie juz wiecej przekonywal. Przemyslalem sprawe. Mozesz w sumie powiedziec dzis, ze kazde auto w segmencie E jest premium. Wszystkie marki popularne sie wycofaly z tego segmentu. Tyle ze to nie ma sensu wtedy. Jezeli mowimy o takim 520d --> naped NIE JEST premium bo jest IDENTYCZNY w Passacie czy jakiejs Octavii. Czy wyposazenie jakies w tym aucie jest premium?, czy jest tam cos czego nie ma w Passacie? Skretna os moze, nie wiem. Wszystko co bylo premium zostalo wykastrowane i pozostawili dla serii 7/iX --> dlatego pisze, ze DLA MNIE to auto, ten wariant (czy to 520d, 530i, 530e) to nie sa juz auta premium, to sa tyci drozsze Passaty ze wspoldzielonym nadwoziem ktore moze byc premium przez aklamacje jak sie dorzuci tam 200k PLN do napedu ktorego nie ma w Passatach. 340i jest bardzo premium - naped na tyl, 6 cylindrow, Nappa --> to sa wszystko atrybuty premium wspolczesnie w porownaniu do konkurencji popularnej. Jak usuna prawdziwe skory, usuna 6 cylindrow --> auto usunie sie tez w "nie-premium", chocby tam 600KM wsadzili. 3-er i Octavia to 2 rozne segmenty, pierwszy blad. Obecne 3-er jest dobrze wyciszone, poprzednie (F30) bylo tragicznie wyciszone, zdecydowanie gorzej od jakiegos Passata czy innej Insignii. GUI - tak, roznice w porownaniu do Skody/VW sa duze na korzysc BMW, w BMW jest lepszy hardware i sa bardziej dopracowane, bez dwoch zdan Trzeba tez spojrzec na to co Ci mowilem - segment E nie-premium ZNIKNAL, nie kojarze ani jednego modelu nie-premium w Europie. Segment D sedany - to samo, praktycznie znika. Juz nawet Passata w sedanie nie kupisz, Mondeo - nie ma, ludzie przestali kupowac, ostaly sie marki premium tylko. Wiec niedlugo bedziesz mogl powiedziec ze WSZYSTKIE sedany w segmencie D i E sa premium, chocby BMW klepalo je z R3, mialy 10s do setki i byly cale ze skaji i plastikowej skorupy w srodku. A koronnym argumentem na to bedzie to, ze wyprodukowala je firma BMW ktora ma tez w ofercie M3 za pol miliona (ktore wyglada podobnie do 314i) ktore sie sprzedaje w 30 sztukach rocznie (koloryzuje i przejaskrawiam oczywiscie zeby nie bylo). PS. Oba auta 1000 KM (nierzadko byl to argument tu ze porownujemy jablka z pomaranczami), Plaid ciezszy o 400kg i wyglada "troche" inaczej od wloskiego potwora ultra-sportowego. Jak tu nie doceniac kunsztu Tesli? Dlaczego zamiast Plaida nie ma tam Prisua, przeciez Tesla=Toyota wg wielu tutaj? Warto zwrocic tez uwage na postep w osiagach nie z kreski a z rolki --> jak elektryk odchodzi latwo V12+bateriom co do niedawna bylo nie do pomyslenia bo przeciez elektryki szybko "puchly" a tu i do 300 km/h Plaid ucieka 400kg lzejszemu Lambo. Hamulce to samo --> 400 kg ciezszy rodzinny Plaid hamuje LEPIEJ od najnowszego Lambo (nie sa stockowe ale to bez znaczenia), swiat oszalal. Takimi glupimi filmikami, takimi glupimi designami jak Cybertruck buduje sie wlasnie legende firmy na dekady. A na koniec dnia po przegonieniu Lambo mozna odwiezc komfortowo dzieci do przedszkola bo to rodzinny sedan jezdzacy za 10-15 PLN/100km --> przewaga technologiczna.1 punkt
-
G01 30i (2019) miasto w korkach 12l/100 km, ale jak krótki odcinek, to i 16l/100 km się zdarzało trasa i prędkości lekko powyżej dopuszczalnych - 9.5l/100 km ostatnio się zawziąłem i w trybie Eco przejechałem 400 km z tempomatem ustawionym na 119 km/h (ekspresówka) i 129 km/h (autostrada) i wyszło 7.5l/100 km1 punkt
-
rozumiem że nie polecasz ten serwis regeneracji wtryskiwaczy? bo mam ten sam ból ze wtryskiwaczami. mam take same objawy, ISTA pokazala problem z wtryskiwaczem nr 20 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00