Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.06.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. No powiedziałbym, że faktycznie jesteś jakiś specyficzny albo miałeś jakąś specyficzną M340i, bo normalnie jeździ fenomenalnie, momentu na co dzień jej nie brakuje. Ale widzę w opisie, że masz M340d - i to tłumaczy Twoje rozczarowanie benzyną - no cóż, taka jest specyfika silnika benzynowego - trochę trzeba się przestawić. Za to jak zacznie wchodzić na obroty, to jest pięknie. 🙂 Co do skóry - absolutnie nie zgadzam się z Tobą, to o czym piszesz to są stereotypy, a co do samego utrzymania tapicerki w czystości - to skóra bije na głowę każdą tapicerkę szmacianą - wystarczy minimum wysiłku, żeby skóra po latach wyglądała jak nowa - ale rozumiem, każdy ma prawo mieć swoje zdanie. Czepiam się twojej wypowiedź tylko dlatego, żeby postronne osoby, które nie mają wyrobionego swojego zdania w ciemno nie zrezygnowały z tapicerki skórzanej. Ja nie kupiłbym auta dzisiaj bez skóry, chyba, że jakieś połączenie z alcantarą...
    2 punkty
  2. Zdaje sie ze w instrukcji obslugi to jest opisane.
    1 punkt
  3. Dotykam kluczyk x5 z 2021 i jest aluminiowy. Wieczorem zważę 😉 ale w iX3 z 2021 jest już cały czarny i wyraźnie lżejszy. Może to zależy od wersji standard, m performance, m. Oba czynniki wpływają na pogorszenie jakości - jeden to ta tesloizacja przemysłu motoryzacyjnego. Sorry za określenie, nie ma być pejoratywne, ale chyba mamy pełną zgodę kto tutaj zapoczątkował ten trend. Tesla pokazała że można przyzwoite auto w niezłej cenie zrobić które już ma sporo fajnych cech. Bez względu na to czy Tesla jest premium czy nie, to oferowanie takiego auta w cenie 50% niższej od BMW nie ma siły żeby na sprzedaż BMW to nie wpływało cokolwiek CEO nie będzie mówił. Ja wierzę że jest jakiś drugi czynnik jak przetasowanie poddostawców, jakieś grubsze zmiany w łańcuchach dostaw, które spowodowały ograniczenie opcji typu super comforty, najwyższe audio, lasery, kamery IR itp. Przecież to odcięcie sobie wysokomarżowych opcji na których się najlepiej zarabia. Może poddostawcy stali się zbyt zachłanni i postawili producenta pod ścianą oczekując nieadekwatnych podwyżek za części. Albo poddostawcy poddostawców. Wszakże mamy duże napięcia geopolityczne. Dziwnym zbiegiem okoliczności zbiega się to z zalewem przez niektórych uznawanych za dumpingowe niskimi cenami chińskich aut. Nie trafiają do mnie argumenty że to dla uproszczenia/skrocenia produkcji czy skrócenia procesu projektowania, bo przecież na gwałt są te rzeczy usuwane i patrząc na te dziwne zaślepki w i4 to wręcz na wariata. Pewnie za jakiś czas się przekonamy. Na razie to gdybanie i jesteśmy skazani na to co jest dostępne. Moj x5 się zestarzeje i będę miał te same dylematy. Ale jak patrzę na swoją pięknie obszytego airbag na kierownicy i porównam z kawałkiem plastiku w i5 to się smutek robi. Nawet mimo że na pierwszy rzut oka tego nie widać i z czasem człowiek przywyknie. Zobaczymy jak klienci będą głosować portfelem.
    1 punkt
  4. Niestety, ogrzewanie lusterek zewn. jest w pełni automatyczne. Zdaje się, że Body Domain Controller (BCD) tym zawiaduje i dostosowuje siłę grzania w zależności od różnych czynników wejściowych. Nie zdziw się, jeśli nie będzie odparowywało tak szybko jakbyś chciał. Też jestem w lekkim "szoku", że BMW tak ma. Stan płynu - mam co prawda preLCI, ale na pewno sygnalizuje. Jak kupiłem, to było ok, ale już teraz w zimie też mi przestało alarmować. Nie zalałem oryginalnego co prawda, ale też żadnego silikonowego. Dlaczego wspominam taki? Bo szukałem na zagranicznych forach i tam opisywano, że pewne płyny na bazie silikonu mogą powodować usterki czujnika. Wydaje mi się, że można nawet w BMW kupić taki płyn, który ma czyścić silikon. Teraz na lato kupiłem oryginał, zalałem i zobaczę, czy jak będzie się kończył, to wróci alarm. Jak nie, to serwis. Bo bez tego nigdy nie wiesz jaki stan masz dokładnie, a do G05 wchodzi sporo płynu, więc trochę czasu schodzi na jego wykorzystanie. Jedna ciekawostka, bo miałem to i się zastanawiałem, czy coś się zepsuło w pompce lub układ się zatkał. Jako, że nie miałem alarmu, nie wiedziałem jaki mam stan. I w pewnym momencie przestał działać sprysk tylnej szyby, ale przedniej działał. Stąd myślałem, że się zatkało lub popsuło. Zacząłem sprawdzać co i jak i wyszło, że mam za mało płynu. Zbiornik jest tak skonstruowany, że pompki do tyłu i przodu (osobne) są na różnych wysokościach. Więc jak stan jest już za niski na tył, to ciągle ok na przód. Gdyby Wam też tak się przydarzyło, zacznijcie od dolania płynu i sprawdzenia wtedy.
    1 punkt
  5. Dla wyrobienia sobie opinii, moje 3 auta alcantara vs skora 1. E90, 7-letnia, przebieg 150k km 2. F20, 7-letnia, przebieg 80k km 3. F10, 11-letnia, przebieg 200k km Zamowilem i4 doslownie kilka dni temu i z reka na sercu powiem, ze nie zdecydowalbym sie na ta materialowo-alcantarowa tapicerke, wg mnie nie licuje dobrze z "premium" BMW, pomimo ze jest rzeczywiscie komfortowa na codzien. Mowie bardziej o "wygladzie" i utrzymaniu.
    1 punkt
  6. W każdym BMW od jakichś 30 lat lusterka podgrzewają się automatycznie w zależności od temperatury.
    1 punkt
  7. #1 moim zdaniem nie ma takiej opcji - grzejesz lusterka i tylną szybę, albo nic #2 naprawdę; ja tego w ogóle nie zauważam... może za często jeżdżę lewym pasem? 😉 #3 nie ma; można to obejść korzystając z Apple CarPlay; system wyświetla wtedy ulubione numery, które masz ustawione w telefonie (nie wiem, bo nie korzystam, ale idę o zakład, że androidowim odpowiedniku jest podobnie) #4 nie ma (ja nie narzekam; nie cierpię tych zygzakowatych mikro-drucików, które czasem widzę w taksówkach wyposażonych w ogrzewaną przednią szybę; najgorzej wygląda to jak jest ciemno i pada deszcz/śnieg... oczy rozbolałyby mnie natychmiast) #5 powinien pokazywać - pojawia się okienko z wiadomością, a później widać taką informację w menu z "alertami o statusie samochodu"
    1 punkt
  8. Jasne, to żadna tajemnica 👍 https://bmkserwis.com/ (zapytałem ich również co leją w ASO i powiedzieli, że najprawdopodobniej SHELL'a). Jak się silnik sprawuje - do tej pory nie zauważyłem ani nie odczułem niczego niepokojącego a przy sprawdzaniu oleju raz na tydzień, stan jak po wymianie. Oleje zawsze kupuję u Tomka z https://czarnepaliwo.pl/ i serdecznie polecam. Podczas docierania dosłownie 2, 3 razy przełączyłem się na tryb sport bo później wyczytałem w instrukcji, że przełączenie samej skrzyni na "S" powoduje dezaktywację START/STOP także najczęściej tak jeździłem. Nie przekraczałem 4tys. obrotów i max prędkości 150 km/h (w instrukcji jest wzmianka o 4,5tys. obrótow i 160 km/h).
    1 punkt
  9. No i zaiskrzyło 😄 Jako że seria 5 to dla mnie coś nowego to mogę tylko napisać że jestem w głębokim szoku jak dobrze ten samochód jeździ na adaptacyjnym zawieszeniu. Pierwszy raz przekonałem się o tym w moim G01 a teraz w F11. Byłem pewny że pierwszym zakupem będą opony bez runflata a po pierwszych kilometrach stwierdziłem że takiego komfortu jeszcze nigdy nie zaznałem. W ramach ciekawostki dodam że po tą F11 jechałem kolegi G31, również na runflat ale ze stałym zawieszeniem M i tutaj już są chwile kiedy się odechciewa tej sztywności. Założę galerię ale muszę ogarnąć korektę lakieru bo swirli jest pełno. Dziękuję wszystkim za pomoc. Postaram się żeby ten samochód był w równie wyjątkowym stanie co poprzednie E91.
    1 punkt
  10. Piszę do admina o wprowadzenie x2 u10 ale mnie olewa , może Wy macie jakiś sposób?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.