Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03.06.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Rozumiem Cię chodzi Ci 150k leasing + 150k wykup? Gadałem z doradcą co mi ogarnia wszystkie leasingi/dotacje unijne oraz z doradcą podatkowym jedynie wysoki wykup ma sens jeżeli masz tani leasing (preferencyjny) przy aktualnych stopach procentowych. Przy leasingu rynkowym z dużym wykupem bardzo dużo zabulisz w odsetkach i nie opłaca się. Przy takim leasingu rynkowym 3 lata 45% wplata i 1% wykup wychodzi bardzo podobnie łączny koszt samochodu po odliczeniach podatkowych (netto po wszystkich odliczeniach) co np. na 2 lata 45% wpłata i 45% wkup. Natomiast jest bardzo dużo różnych metod optymalizacyjnych o których lepiej na forum nie będę opowiadał publicznie 😉 Można np. refinansować sobie wykup leasingu wtedy masz od nowa te limity etc. natomiast w przy aktualnych stopach procentowych się to nie opłaca zwykle przez większe koszty finansowania niż korzyści podatkowe... W Polsce ogólnie jest bardzo drogi pieniądz i ciężko coś ugrać w temacie optymalizacji przez limity. Mój kolega co ma firmę spedycyjną wszystko pcha na Czechy (jest rezydentem), bierze leasingi w EURO. Jak liczyliśmy to nas w Polsce w temacie samochodów/pojazdów łoją banki oraz urzędy potwornie. EDIT: Zakładam, że samochód przyniskim wykupie wyciągasz z firmy do prywatnego majątku w taki sposób żeby móc sprzedać po pół roku bez podatku i płacenia VATU (da się nie wchodząc w szczegóły). Bez tego oczywiście wyjdzie taniej dużo amortyzowanie wykupu, ale to aż 5 lat.
    1 punkt
  2. Tak to to w B47, ale czemu to takie mokre czy chemia poszła. Przewód dłuższy ta przed ma krótszy. Na zdjęciu widać że nie 25 cm i ma zaczep - mocowanie spinkę. Też z tego co pamiętam miałem z tym problem. Z ciekawości pierwszą mam Romania i widać ją od góry silnika..
    1 punkt
  3. Miałem najpierw wymienianą chłodniczkę na 17r, później drugi raz też chłodniczkę z EGR na 18/19 r., a na koniec w tym roku wymienili mi jakoś na początku roku na tę zmienioną łącznie z EGR. Zadzwoniłem do ASO i powiedziałem że ubywa mi płynu (fakt raz ubyło i wyskoczył komunikat) to kazali odstawić auto 😉 ja że mam ubezpieczone i żeby przyspieszyli i fakt jakoś szybko się odezwali, ale w sumie minęło z pół roku od zgłoszenia. Na obecną to dają jakąś wieczną gwarancję....coś 15 czy 20 lat 😉 tak mi napisali w aplikacji... Ale też miałem chłodniczkę tylko za 1 razem, a później napisali i dodali całość i 3 raz już na obecną całość. Fotki tej z tego roku wsadzonej i egr 12-01-2024 r. wymiana. B47
    1 punkt
  4. https://www.budfix.pl/klej-kontaktowy-do-podsufitki-samochodowej-jak-i-czym-skleic-podsufitke-samochodowa https://k2.com.pl/blog/jak-przykleic-lub-dokleic-podsufitke-w-samochodzie/ oczywiście, elementy do klejenia musisz zdemontować i wyczyścić powierzchnię klejenia z luźnych resztek.
    1 punkt
  5. Stan Numer akcji Opis Rezerwacja Otwarty 10011160700 Wymiana chłodnicy recyrkulacji spalin (niskotemperaturowa) Blokada możliwości kupna Lokalny numer akcji: - Otwarty 10011350700 Powiadomienie dla klienta w sprawie chłodnicy recyrkulacji spalin Lokalny numer akcji: - Otwarty 10013510300 Programowanie sterowników (DDE) Lokalny numer akcji: - Otwarty 10064060200 Optymalizacja odpływu wody Lokalny numer akcji: 0064060200
    1 punkt
  6. Potwierdzam. Natomiast w moim odczuciu czarne felgi są nieciekawe - ja ich w ogóle nie widzę
    1 punkt
  7. Podsumowanie tematu: Trochę to trwało ale szyba wymieniona. Jest dokładnie taka sama jak była oryginalnie - zgadza się producent szyby i oznaczenia. Podpytałem z ciekawości ile to wszystko kosztowało, okazuje się, że 4 tyś zł. Wszystko robione w ASO w Gliwicach.
    1 punkt
  8. Po przesiadce z G11 LCI (ostatnia ładna siódemka), do G05 LCI stwierdzam, że w końcu jeżdżę cichym autem. Jeśli X7 jest jeszcze cichsze wewnątrz, to już musi tam być jak w klasztorze że ścisłą regułą milczenia w X5 każdego rodzaju hałasu jest mniej niż w siódemce. Tam był diesel (40d), tu jest V8; zatem o odgłosach pracy silnika nie ma co mówić. Tego V8 nie słychać W OGÓLE przy żadnej prędkości. Jakaś perwersja. Mam wrażenie jazdy elektrykiem 😞 nie słychać także szumu wiatru (ani od lusterek, ani słupków). Wreszcie opuścił mnie tik nerwowy i nawyk sprawdzania, czy szyby zamknąłem. Nie słychać też opon. Pod tym względem w siódemce było równie dobrze Ogolnie - jakość wyciszenia w X5 nie daje żadnych powodów do narzekania, a jestem na dźwięki BARDZO WYCZULONY
    1 punkt
  9. https://www.bimmerforums.co.uk/threads/x3-f25-2011-water-getting-in-boot-through-third-break-light.572230/
    1 punkt
  10. Upewnij się czy to nie były symptomy zapętlenia silnika Znajdź dobrego mechanika
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.