Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.05.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Miałem na myśli, że auto kupione w Polsce, często będą z salonów polskich, ale także i niemieckich. Mój egzemplarz przykładowo kupiłem w Polsce, ale pochodzi z rynku niemieckiego - pierwszy właściciel na to bardzo zwracał uwagę bo wiedział, że takie egzemplarze są zasadniczo najlepsze jakościowo i w razie gdyby chciał sprzedać auto w Niemczech (było też wystawione na mobile) - to to jest plus. Auta z Belgii nie widuję jakoś często. Ale potwierdźmy danymi z Otomoto. Łączna ilość ofert wszystkich G30: 1,218 ...z czego z Belgii: 35 Zatem auta z Belgii stanowią 2.87% wszystkich ofert G30 u nas. Cała reszta to już zagadywanie do ludzi sprowadzających takie auta albo jak to rzeczony prowadzący kanał na YT - kupują auta z licytacji ubezpieczalni czy tam poleasingowych. Oni ich mają setki jak nie tysiące, a ci kupują je zasadniczo bez oglądania - wiem, bo dzwoniłem gdy szukałem auta. Dzwoniłem też do Auto Bawaria Puławy, tu przynajmniej oglądają na żywo, ale z kolei na stację nie pojedziesz, a ja to z moją G30 zrobiłem. I tak, zakupy flotowe w Polsce to 75-80% łącznej sprzedaży nowych samochodów. Dlatego nie ma co liczyć na rozsądną wersję wyposażeniową. Jestem ciekaw co wybrał autor, ale powtórzę się jeszcze raz: o ile nie dostał jakiegoś epickiego deala, to według mnie lepszym wyborem byłoby fajnie wyposażone 520d, ale też nie krytykuję, bo nowy, podwójnie doładowany turbodiesel B47 (zamiast jednego twin scrolla) zapewne lepiej realizuje swoją moc.
    2 punkty
  2. No właśnie chyba wszyscy na innych mediach teraz działają, jakieś grupy na fb to dla mnie dramat, bo tam ciężko cokolwiek znaleźć, co chwila te same pytania się przewalają a i poziom odpowiedzi, że aż się odechciewa poprawiać te głupoty. Osobiście dużo rzeczy szukam na youtube, baza jest dobra i o wiele łatwiej ocenić trudność naprawy na przykład i ile czasu musze sobie zarezerwować. No a przy okazji, zaraz zawijam się do najmniej obleganego działu tego forum - f07 😄
    2 punkty
  3. ok, dokładnie to co Słonik napisał, w kolejności: 1. Więcej widać, bo odległość od ziemi jest znacznie wyższa niz w zwykłym osobowym. 2. Wyższy prześwit nawet o 3-4 cm robi różnicę w parkowaniu gdziekolwiek przy chodnikach, krawężnikach. 3. Więcej miejsca nad głową i ogólnie więcej przestrzeni. Rodzina nie chce jeździć osobówką. 4. Dopiero na 4 miejscu jest wsiadanie i wysiadanie, ale różnica jest ewidentna na plus do osobówki, bez względu na sprawność kierowcy i pasażerów. 5. Im większy SUV tym większy "szacunek" na drodze 🙂
    1 punkt
  4. Nic ciekawego nie dzieje się przy 730i, czasu brakuje, choć plany oczywiście są. Mimo to jeździ a jak jeździ to trzeba raz na jakiś czas przypucować a tu znowu przydaje pomoc nieletnich bez twarzy 😆 Nawet nie najgorzej wyszło:
    1 punkt
  5. Zgadzam się z tym. Niestety poziom druciarstwa na tych grupach uświadamia mi jak wielki odsetek tych wspaniałych pojazdów jest w stanie agonalnym. Życzę sobie oraz innym PRAWDZIWYM użytkownikom Bawarek aby to forum istniało, można tutaj jeszcze spotkać coś takiego jak poziom wypowiedzi, wiadomo od wszystkiego są reguły i wyjątki ale jednak jestem pewien że moderatorzy forum a moderatorzy grupy na FB to trochę inna liga. Z drugiej strony naszła mnie teraz dygresja. Nie jestem stary to na pewno, mam dopiero 33 lata ale zawsze bardziej ciągnęło mnie do zakładania konta na forum danej marki niż na grupie, pamiętam czasy jak FB nie istniał na naszym rodzimym rynku a królowała nasza klasa, w tedy informacje czerpało się głównie z for internetowych i to właśnie chyba przez to zostało mi tak do dzisiaj. Szczerze ? Tęsknie za tamtymi czasami jak na forach po prostu się działo, dziesiątki tematów w poszczególnych działach to była codzienność. Pozdro dla wszystkich. Dbajmy o nasze Bimerki.
    1 punkt
  6. Zważając na to że przyjechała na mienie a nie po dzwonie i na foto wygląda dobrze to zaryzykowałbym oględziny.
    1 punkt
  7. Osobne forum dla ciebie by się przydało.
    1 punkt
  8. widzę odklejenie weszło na kolejny poziom
    1 punkt
  9. Dla mnie zwykły fotel sportowy jest mocno niewygodny pod plecami. W żadnej tapicerce (ani poprzedniej Vernasce, ani bardziej miękkim Sensafinie), nowy czy używany mi nie leży. Natomiast gdybym był wyższy lub inaczej zbudowany, może przeszycia też układałyby mi się inaczej pod plecami. Fotel to jest indywidualna kwestia, trzeba się przymierzyć, pojeździć. Żeby dobrze wybrzmiało - 30d nie miało dla akceptowalnej dynamiki / odczuć. Przy jednak wysokim budżecie, jaki trzeba przeznaczyć na nawet najtańsze X5, nie byłem w stanie zaakceptować tak dużego kompromisu w dynamice (wcześniej użytkowałem 540dT). Liczby (konie, sekundy) tu nie miały najmniejszego znaczenia, dla mnie auto nie jeździło tak, bym chciał za nie aż tyle płacić. Nie było warte swojej ceny. 40d jeździ odczuwalnie lepiej - wreszcie akceptowanie - z tej perspektywy bardzo racjonalny argument o aż 30k dopłaty (btw w G31 to było tylko 14k katalogowo 530d vs 540d) nie miał znaczenia. Po prostu nie chciałem 30d niezależnie od ceny, bo nie spełniał oczekiwań. Moich - a każdy ma inne 🙂 Jednocześnie ciężka buda X5 ma na tyle ograniczeń, że nie czuję żadnej potrzeby czegoś więcej (typu M50i, które miałem do wzięcia w podobnym budżecie, czy wycofanego w 2020 M50d). Jakby było, pewnie bym się zastanowił, ale jak nie ma, nic mi nie brakuje. Znam osoby 100% zadowolone z 25d w X5. Wszystko kwestia indywidualna, gdzie kto znajdzie swój złoty środek🙂 Fajną alternatywą dla jeżdżących mniej / głównie po mieście / nie patrzących na zasięg jest 40i. Osobiście uwielbiam ten silnik. Wyceniony też korzystnie vs 30/40d.
    1 punkt
  10. Gratulacje w związku z wyborem - auto będzie super niezależnie od silnika (30d vs 40d) * Różnica w spalaniu będzie pomijalna, jeśli w ogóle jakakolwiek * Siedzenia na pewno nie te "zwykłe sportowe". Weź albo komforty, albo sportowe M (takie, jak na załączonym zdjęciu mam u siebie i są wygodniejsze od komfortów; ale niestety sporo kosztują). Uwaga: zastanów się dobrze, czy chcesz masaż - moja osobista opinia jest taka, że jest to rzadko używany gadżet o bardzo niskiej wartości dodanej, a ponadto mechanizm masażu zabiera miejsce w fotelu i przez to jest w nim mniej gąbki - ergo, fotel z masażem jest mniej wygodny od tego samego fotela bez masażu. Moja rada - weź komforty bez masażu, chyba, że starczy budżetu na fotele M (są bezapelacyjnie najlepsze z dostępnych w X5) * W kwestii tapicerki są bardzo podzielone opinie. U siebie mam Merino, bo musiałem - nie ma innej opcji na fotelach M. Na komfortach można spokojnie wziąć Sensafin - ponoć jest dużo lepsza od poprzedniej wersji. W dotyku super. Nie wiem, jak z trwałością - chyba jest za krótko na rynku, aby można było coś obiektywnie potwierdzić. Natomiast warto się zastanowić, czy w aucie "za pół bańki" warto oszczędzać kilka tys na skórze i wybrać sztuczne tworzywo... * Ja mam wersję V8 (4.4 litra) i spalanie średnie po Warszawie wychodzi mi na poziomie 13/100... szok. Myślę, że 40i będzie oszczędniejsze, a radość z jazdy benzyną vs. dieslem musisz ocenić sam. Wszystkie moje poprzednie BMW miały diesla (2.0 184 KM, 3.0 320 KM, 3.0 340 KM) i za każdym razem obiecywałem sobie "to już ostatni diesel"... ;). Nie lubię klekotu. Ale lubię wielki moment obrotowy od niskich obrotów. No i spalanie nie takie straszne. Będą tacy, którzy stwierdzą, że do SUVa nic poza dieslem nie ma sensu. Pytanie, czy szukasz auta na wskroś rozsądnego, czy auta z mniejszym lub większym pazurem Powodzenia w wyborach!
    1 punkt
  11. No faktycznie SPORT w 518d :cry2: Rozumiem, że chcesz się dowartościować? Akurat w tym 518d mam wirusa na 230kM. Gość nie rozumie że tryb sport nie oznacza że auto będzie uprawiać 'sport' tylko że ma inną charakterystyke pracy (w kierunku sportu) więc taką nazwę nadali w kwestii uproszczenia.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.