Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Tak sie zastanawiam jak pogodzić to co Adam pisze. To mi się kupy nie trzyma. Mieszkając w Norwegii jesteś z automatu wykluczony z fajnych aut spalinowych. Nie, że się nie da, ale na pewno się nie opłaca. Stąd kombinacje jak zapewnić sobie emocje w aucie elektrycznym. Wiadomo musi być mocne, a konie elektryczne są stosunkowo tanie i nie opłaca się kupować słabych wersji. Tylko, ze wtedy następuje zderzenie z codziennością, gdzie szybka jazda tj powyżej powiedzmy 150 w Norwegii jest praktycznie niemożliwa. W warunkach Polskich moje rozwiązanie mi pasuje, M-ka dla fanu i elektryk na co dzień. W takiej Norwegii nie da się tego zastosować. Oczywiście to co ja robię nie musi być dobrym pomysłem dla innych 🙂1 punkt
-
1 punkt
-
Witam, mógłbyś się podzielić informacją odnośnie tej wymiany oleju. Chodzi o to jaki olej, filtr i czy samemu da rade wymienić, tak żeby ASO nie miało problemów ? Ogólnie jaki jest dokładny symbol silnika 23i ? Zamówiłem xDrive 23i w styczniu i powoli zaczynam ogarniać materiały pod przyszłą obsługę. Mam wykupiony serwis na 5 lat ale mam zamiar wymieniać olej co rok na zmianę z wykupionym planem. Pozdrawiam1 punkt
-
Jak będziesz wymieniał glowice to zachowaj czystość Sama wymiana banalnie prosta 4 śrubki i przewód wysokiego ciśnienia Sama glowiczka odskoczy na sprężynie wiec powoli z śrubki Do łatwiejszego montażu nowej głowicy pokręć wałem silnika żeby w pompie cp4 pozycja walka (krzywka) byl na dole mniej sprężyna wypycha glowice łatwiejszy montaż . Tak to wyglonda po demontażu Na zdjęciu jest tez zdemontowany cylinderek z wałeczkiem tego nie musisz wyciągać ale przed założeniem nowej warto sprawdzić pozycje wałeczka, żeby na krzywce dobrze leżał może się przekosić Oczywiście przed uruchomieniem odpowietrzyć.1 punkt
-
W mojej obecnej F34 20d xDrive w ogóle nie zauważyłem tego problemu, więc zakładam, że w 30d też tego nie będzie problemów z DPF. Czasem tylko po powrocie do domu czułem smród i wentylator chodził nawet po zamknięciu auta, pewnie coś się dopalało jeszcze. Zamówiłem 30d.. to jednak 3l różnicy /100km, ale jeśli bym się tym nie przejmował zupełnie, pewnie wziąłbym 40i, to jednak pancerny B58 z ogromnym potencjałem, z drugiej strony nie oczekuję sportowych osiągów po SUVie tych gabarytów, do tego mam jeszcze inne auto. 30d w tym wydaniu to 6.1s do 100km/h.. a jak go lekko liznąć to pewnie 5.5s 😉 Przyszłością się nie martwię.. luzują zielony ład.. mieszkam poza centrum i rzadko tam wjeżdżam, jak już się stanie to czego się obawiasz, kupie elektryka jako drugie auto (teraz mam hybrydę) i tyle 🙂1 punkt
-
Koledzy powinszujcie mi - jestem po pierwszej jeździe moim nowym stockowym x5 40i LCI. Przesiadłem się do tego auta prosto z uturbionego diesla tej samej marki. Jest to moja pierwsza benzyna. Napiszę teraz kilka słów o moich pierwszych spostrzeżeniach, być może będą one cenne dla osób, które jeszcze nie zdecydowały się na 30d, a czują że być może to nie jest auto dla nich. Zacznę od rzeczy, które tak naprawdę dla pierwszego i drugiego właściciela auta za + 500 k PLN nie mają żadnego znaczenia: spalanie. Na odcinku 400 km (85 % trasa, i dwa miasta w tym nasza wspaniała stolica, bo tam mieszkamy) spalanie wyszło nam 10 litrów. Czy to dużo czy mało? - dla mnie ok, diesel pewnie wziąłby mniej, ale o ile mniej ? O 2 litry? Jako że mieszkam w wielkim mieście, to jeżdzę na bardzo krótkich odcinkach, a na takich zwłaszcza w zimie benzyny będą miały spalanie niższe albo porównywalne do diesli. Dodatkowo nawet teraz benzyna jest tańsza o ileś groszy, a bywało i tak że różnica wynosiła 1 zł. Ta w sumie nic nie znacząca informacja może mieć znaczenie tylko dla amatorów 30d, piszę o tym z uprzejmości, wiedząc że sporo tutaj takich osób. O dynamice 40i mogę powiedzieć tyle, że super te auto się zbiera, ale maszyna jest na dotarciu więc nie mogłem potestować. Na pewno auto lepiej przyspiesza niż 30d. A jeździłem i 30d i 40d i 40i. Opisywane auto jako LCI jest juz z tabletami. O ile odrzucały mnie te tablety na początku, to po kilku jazdach testowych auta przed LCI wydają mi się już starawe. X5 LCI to auto nowoczesne. To co jednak najbardziej daje mi przekonanie o tym, że 40i to jednak zupełnie co innego niż 30d, i co jest dla mnie największą wartością dodaną, to kultura tego auta, w dwóch aspektach: 1/ Kultura pracy silnika - silnik pracuje bez żadnych wibracji, cichutko, wręcz aksamitnie, nie ma żadnego dizlowskiego chamskiego szarpania przy zmianach biegów, auto równo przyspiesza i pracuje doskonale, nie dobiegają do kierowcy dźwięki takie jak z 30d, zamiast tego do kabiny docierają dźwięki wspaniałego silnika. 2/ Ale chodzi też o coś może dla większości czytelników mniej uchwytnego - o kulturę w zupełnie innym wymiarze. Trudno to uchwycić, nie mam takiego pióra żeby to odpowiednio wyrazić, ale spróbuję, chociaż myślę że nie wszystkie osoby tutaj będą potrafiły to zrozumieć. Obcowanie z autem w benzynie 40i jest doświadczeniem innym niż w dieslu. Człowiek po prostu wszystkimi zmysłami odczuwa, że jest to auto premium. I ma to swoje konsekwencje. Dla przykładu - wcześniej nie miałem żadnego problemu żeby moim dieslem jeździć w zwykłym dresiku i jakiejś tam koszulce. Podobnie czuła się moja rodzina. Te auto po po prostu swoim działaniem zachęcało do takiego stroju i takiego sposobu bycia. Było dla nas naturalnym, że w pojeździe z silnikiem diesla jedliśmy te frytki z mc donalda i nie miało większego znaczenia jak wyglądaliśmy. Czuliśmy się w takim aucie po prostu swojsko, zwłaszcza wtedy gdy wyjeżdżaliśmy na wieś. A tam, wśród podobnych aut i ciągników i takich ludzi czuliśmy się jak u siebie. Dźwięki dobywające się z tego silnika były wtedy dla nas naturalne, były po prostu logiczną konsekwencją tego jakim samochodem się poruszaliśmy. Teraz jednak czujemy, że wszystko sie zmieniło. Nawet przez myśl nam nie przyszło żeby podczas jazdy odwiedzić fast food. W trasie słuchamy odpowiedniej muzyki z głośników odpowiedniej klasy i zachowujemy się na poziomie. A podwójne szyby odgradzają już nas od małomiasteczkowego klekotu i dodatkowo pozwalają na cieszenie się obcowaniem z tą wspaniałą maszyną. Dźwięki diesla stały się nieznośne. Nie mamy nic przeciwko kierowcom dieslów, wśród naszych dalszych znajomych jest wiele osób tego rodzaju. Ale my zostajemy przy swoim. UWAGA: Nie jest to jednak silnik dla każdego, po prostu niektórzy ludzie pasują do aut z silnikami diesla i nie jest to tylko oznaka ich statusu materialnego - przede wszystkim chodzi właśnie o kulturę. Amator diesla nie będzie potrafił czerpać z doświadczenia na innym poziomie, i w końcu wróci do diesla. Także niech każdy z Was wybiera to co do niego pasuje, a jeśli tylko dobrze wybierzecie to będziecie zadowoleni. Jak jednak zorientować się, który silnik do Ciebie Pasuje? Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli z mojej relacji nie pojąłeś informacji o kulturze, a przejąłeś się spalaniem 40i, to zdecydowanie powinienes jeździć dieslem.1 punkt
-
Sprawa rozwiązana. Po kolejnej wizycie okazało się że wadliwy zawór komory korbowo tłokowej tzw odma. Wymieniony, problem znikł1 punkt
-
1 punkt
-
Witam wszystkich zainteresowanych i chcących pomóc. Opiszę swój problem od samego początku, w poniedziałek auto straciło klimatyzację mimo iż miesiąc temu klimatyzacja przeszła kompletny przegląd, zamiast chłodnego powietrza leci bardzo gorące. Następnie we wtorek rano podczas odpalania autem dziwnie bujnęło(jakby przerwało na ułamek sekundy prace natomiast nie zgasło), następnie podczas powrotu z pracy, jadąc autem, a dokładnie stojąc na światłach auto zgasło, wyświetliły się następujące błędy: -DBC failure!Drive moderately -Drive control system!Drive moderately -Start assistant inactive! -Fuel pump! Następnie auto już nie odpaliło, rozrusznik kręci ale auto nie zapala. Dziś przystąpiłem do zbadania auta, rzeczy które sprawdziłem to: -naładowany i sprawdzony akumulator, jest OK! -sprawdzone bezpieczniki za schowkiem i w bagażniku, wszystkie OK!(w komorze silnika nie znalazłem żadnej skrzynki z bezpiecznikami) -wymontowana kanapa i podczas włączenia zapłonu pompa daje oznaki życia, słychać ze pracuje. -zdjęty żółty waż paliwa przy silniku, podczas demontażu poleciało jedynie kilka kropelek paliwa, natomiast po włączeniu zapłonu paliwo poleciało pełnym strumieniem, następnie po zgaszeniu zapłonu strumień natychmiastowo ustaje. Opisałem swój problem jak tylko mogłem, dodam ze przebywam za granica i w mojej okolicy mechanicy nie cieszą się dobrymi opiniami wiec w pierwszej kolejności próbuje ogarnąć auto samodzielnie. Z góry dziękuje za wszelka pomoc!1 punkt
-
Nie obraź się kolego, ale to co zrobiłeś, to wielka głupota. Większy bezpiecznik nie tylko może nie rozwiązać Twojego problemu, ale go powiększyć i mam wrażenie, że to wiesz. Przez ten bezpiecznik możesz rozwalić coś większego, droższego.. Ja na Twoim miejscu wstawiłbym taki sam jak oryginał i kontrolowałbym czy będzie się przepalał, a jak się przepali, to szukałbym przyczyny. Teraz złudna naprawa za złotówkę może narobić szkód za kilka stówek.. No nie?1 punkt
-
I jeszcze może skupmy się na poprawnej pisowni. Czy w dobie słowników, które można sobie doinstalować do przeglądarek napisanie JEDNEGO zdania po polsku bez błędu jest takim wyzwaniem? Bądźmy poważni i szanujmy innych, którzy potem muszą czytać takie babole.1 punkt
-
Kolego trak, kolega pieczek ma racje nowoczesne diesle common rail jesli wszystko inne jest sprawne bez problemu odpalaja w minusowych temperaturach bez dzialajacych swiec zarowych. Moj kolega ponad miesiac temu wyjol sterownik swiec ze swojej 530D bo ma zepsuty i chcial oddac do naprawy, ale z braku czasu jeszcze tego nie zrobil i jezdzi bez wiec swiece nie grzeja wcale a auto odpala bez szemrania kazdego ranka a przeciez temperatury ostatnimi czasy mamy mocno na minusie. Pozdr.1 punkt
-
Jak nie masz nic sensownego do dodania w temacie to nie pisz bzdur... Nie masz zielonego pojęcia o tych silnikach jak widać. Nikt tutaj nie pisze ze odpala silnik przy minusowej temperaturze bez świec zarowych,tylko czy sie da czy nie odpalic...1 punkt
-
witam ja miałem podobny problem kręciła ale nie odpalała u mnie przyczyną było zapalanie autka na rezerwie i wyładowanie akumulatora w skutek czego uszkodził się jakiś zawór co jest na listwie common rail (zatarł się -brak paliwa) i nie było paliwa na wtryskach (słabe ciśnienie) sprawdź czy z immo wszystko ok oraz czy pompka w baku bo też ludzie mieli z tego powodu kłopoty choć nie wiem czy objawy były takie same ... pozdrp1 punkt
-
Witam w celach edukacyjnych i informacyjnych informuję, iż z problemem się uporałem podaje przyczyny moich perturbacji z autkiem: przyczyna nie odpalania autka były dwie usterki: - uszkodzony zawór regulacji ciśnienia element nr 2 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ31&mospid=48808&btnr=13_0959&hg=13&fg=15, prawdopodobne przyczyną jego uszkodzenia były próby odpalania autka bez paliwa, lub przy minimalnej ilości. dodam tylko, iż zawór pomimo nieprawidłowej pracy nie pokazywał błędu !!! - błąd Immo obecnie wykasowany ale z dużym prawdopodobieństwem przyczyną było próba odpalania autka aż do wyładowania akku Pozdrawiam Tomek1 punkt
-
Mila Pani jak ma na imie? Z tej strony Tomasz. Zatem akumulatorek ma Pani w bagazniku w prawym boczku. Prosze usunac boczek i znajdzie Pani ten minusik.1 punkt
-
witam jestem od nie dawna posiadaczem e60 530d , i w czasie jak załatwiałem formalności związane z rejestracją auto stało w garażu nie jeżdzone . Pare dni temu wyjechałem w celu umycia samochodu padł mi akumulator . Po wymianie akumulatora nie mogę odpalić i tu zaczeły sie problemy . Aso twierdzi że może powstać tego rodzaju usterka ponieważ auto powino zostać zainicjowane (przyuczone o wymianie akumulatora). z racji że mieszkam na granicy zachodniej udało mio się sprowadzić serwisanta BMW z niemiec do mnie na podwórko który dosyc szybko stwierdził że pompa paliwa nie podaje paliwa ! czy to może mieć związek z wymiana baterii z uszkodzeniem pompy paliwa (pompa pomocnicza )czy nieszcześliwy zbieg okoliczności ? zbieram informacje gdzie moge bo mam niewielkie doświadczenie z bmw . Wszystkim z góry dziekuje za pomoc i wskazówki co tego tematu .1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00