No wlasnie o to mam troche zal do recenzentow pierwszych, duzo pisali o duperelach a o porownaniu do poprzedniej Perf. czy konkretne osiagi np cwiartka --> nic nie powiedzieli. Troche mi to smierdzi 😞
Mi sprzedawca Tesli powiedzial, ze uklad kierowniczy w nowej Perf. bedzie delikatniejszy i bardziej "nijaki"/miekki bo klienci nie chca "miesa", nie chca oporow na kierownicy, nie chca sie silowac z autem --> nie wiem na ile mu moge wierzyc ale LR na 18" prowadzila sie tak jak mowisz, nijako. Mimo 4,4s do setki nie bylo tam wiekszej frajdy jak ktos lubi gokartowa jazde i ja od razu podziekowalem mimo ze sam lift oprocz prowadzenia jest bardzo na plus, auto jest bardziej "premium", bardziej dojrzale.
Co do poprzedniej TM3P - wiadomo, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia i do czego porownujemy, jak Slawomir smiga Ferrari czy Dug jezdzi(posiada) autami ultra sportowymi po setki tysiecy $ to pewnie narzekaja i na prowadzenie i na "premium", dla mnie stara Perf. to nadal po prawie 4 latach naprawde swietne auto, uwielbiam nim jezdzic, nudzi sie troche po czasie jak kazde ale obiektywnie zlego slowa nie powiem.
Troche to nie ma sensu to co piszesz maly (przynajmniej jezeli piszesz o Plaidzie)
Jezeli ktos kupuje Plaida ktory w Polsce kosztuje pol miliona zlotych a w US >100k $ to nie kupuje tego auta pod katem taniego podrozowania bo to przeciez nie ma zadnego sensu, c'mon..
Mamy Plaidy, mamy Taycany Turbo czy Turbo S bo jest na swiecie mnostwo ludzi ktorzy lubia od czasu do czasu po prostu "depnac" i sie poczuc jak na roller-costerze czy skarcic na prostej najszybsze spalinowe Porschawki czy Ferrari a jednoczesnie nie akceptuja kompromisow aut ultra sportowych (glosne, twarde, malo komfortowe, rzucajace sie w oczy, awaryjne, po kilku latach bardzo drogie w naprawach/serwisowaniu). Wiekszosc, znakomita wiekszosc ludzi nie krzysta z toru a chce po prostu szybkie auto. Elektryki sie do tego nadaja po prostu idealnie. Dla mnie elektryki to ultra sleepery, smiesznym rodzinnym crossoverem TMYP mozna "karcic" 99% pojazdow w PL i jest to przyjemne uczucie ze masz zawsze pod prawa noga duzo zapasu mocy. To ze te dodatkowe setki KM kosztuja "grosze" w porownaniu do wersji "posrednich" tez jest fajne. To ze jezdza za garsc orzeszkow mi tez nie przeszkadza.
Podoba mi sie tez, o czym bardzo duzo ludzi zapomina, ze elektryki maja kilkaset kg baterii doslownie 15cm nad podloga i przez to jazda jest naprawde bardzo przyjemna, sa jak przyklejone do jezdni.
Wydaje mi sie ze Tesla go pogorszyla sama (moze po tych wypadkach z FSD czy jakichs skargach EU?)
Tzn pierwszy ~rok po zakupie auta korzystalem z niego bardzo czesto i byl przyjemny na trasie, ulatwial jazde i odciazal.
A po jakims czasie trzeba bylo doslownie co kilkanascie sekund ruszac kierownica (szarpac delikatnie) bo pipczal, wyswietlal ostrzezenia i ostatecznie sie dezaktywowal (do kolejnej jazdy).
A takie cos nie ma po prostu sensu wiec przestalem uzywac zupelnie.
Brak pojemnosciowej kierownicy jak i brak head upa uwazam ze duze wady Tesli.
Czujniki parkowania te na kamerze wg mnie dzialaja na dzis 1:1 tak jak tradycyjne - jezdze naprzemiennie dzien w dzien 2 Teslami z czujnikami i bez i jestem gotowy sie zalozyc, ze jakbym dal komus na forum te 2 auta w slepej probie to by nie wiedzial ktore auto ma czujniki USS a ktore uzywa kamer do oceny odleglosci. Wg mnie to jest te "wizjonerstwo" Tesli bo popychaja technologie do przodu, usprawniaja/potaniaja produkcje --> no bo nikt mi nie powie ze nowa TM3P z tymi osiagami, za 245k PLN, to zle value na dzisiaj, a oni na tym aucie nadal zarabiaja.
I ok, moze i M3 daje wiecej frajdy, ale czy jest warte 2x w zakupie gdy jest przez 99% czasu (poza torem czy poza >~200km/h) autem po prostu wolniejszym na drodze od TM3P? Tu juz beda ludzie glosowali portfelem i ja od 4 lat tu marudze ze wiem z pierwszej reki jak takie glosowanie sie zakonczy (na dlugo przed 2035r). BMW tez dobrze wie jakie samochody ludzie od nich kupuja, dlatego kolejne ///M beda coraz czesciej elektryczne i jest to juz oficjalne przeciez.
Mysle, ze za 3 lata jak BMW wypusci 1000 konne M3 to i fani BMW sie "nawroca" 😉
https://electrek.co/2023/09/13/first-electric-bmw-m3-confirmed-quad-motor-ev-powerhouse/
Bardzo tez licze, ze Porsche za rok jak wypusci elektrycznego Caymana to tez pchnie "sportowosc" elektrykow mocno do przodu i pokaze ze i z elektrykow da sie wykrzesac sportowe emocje.
https://www.caranddriver.com/porsche/718-ev
--------------
apropo wojen cenowych spowodowanych przez Tesle ---> w Norwegii jest szalenstwo, producenci widzac presje cenowa Tesli i jej wyniki sprzedazy, przescigaja sie w promocjach, upusty rzedu dziesiatek tysiecy zlotych czy finansowanie po 1-2% to na dzis norma.
Jezdzilem ostatnio ta Mazda MX-30 - to doslownie lol, elektryk za 80k PLN, na 5 letniej gwarancji, kola 18" z oponami Pirelli, mial headup ten zwykly projekcyjny na szybie (!!), kamere 360, comfort access, w glowie sie nie miesci. Fakt ze bateria mikro ale nadal mowimy o nowoczesnym aucie w smiesznej cenie, ktore sie swietnie nadaje do smigania po miescie jako 2-ge auto w rodzinie.
To samo na rynku aut uzywanych - 3-4 letnie Audi e-trony, potezne SUVy premium, wyposazone pod korek, wciaz na 1-2 letniej gwarancji producenta na auto i 4-5 lat na baterie, chodza po norweskim allegro po 130-150k PLN, w glowie sie nie miesci.
przykladowo - 4 letni etron z 75k km przebiegu, wciaz na gwarancji producenta 1 wlasciciel - audio B&O, 2 zestawy kol., dach panoramiczny, kamery 360, hak etc --> za 135k PLN
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=350470692