Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Mam dokładnie takie same wrażenia - tj. X5 na 22-calowych kołach z zawieszeniem M Performance Pro wydawało mi się lepiej zestrojone i bardziej komfortowe niż moja 7er (G11 LCI) z zawieszeniem executive drive (pneumatyka z aktywnymi stabilizatorami). Aha, w siódemce miałem koła 21 cali na lato i na tych było, kiedy robiłem porównanie z X5 kolegi. Koniec końców, do X5, którą odbieram niebawem, zamówiłem właśnie zawieszenie MPerfPro i koła 22" na lato (21" na zimę). Dodam, że wybór wynikał nie tyle z komfortu, ale z niesamowitego zestrojenia zawieszenia, które było jednocześnie bardzo dobre w redukowaniu przechyłów nadwozia, jak i w zapewnianiu dobrego wybierania nierówności drogi. Co ciekawe, pod tym względem, moje G11 było wyraźnie gorsze Na marginesie dodam, że jeździłem także X5 z zawieszeniem pneumatycznym i miałem poczucie płynięcia pontonem - samochód bardzo bujał się na boki i w ogóle zawieszenie sprawiało wrażenie mocno "sztucznego", jakby starało się za bardzo udowodnić jakie jest mądre. Zupełnie nie mój klimat I to jest chyba najważniejszy punkt - trzeba uczciwie odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest ważniejsze, albo jaki charakter samochodu dostarcza właścicielowi więcej przyjemności - bardziej zwarty i sportowy, czy bardziej zrelaksowany i komfortowy Mój osobisty odbiór tego co jest "lepsze" wynika z mojej filozofii jazdy samochodem - ja szukam dynamiki, przyjemności z połączenia samochodu z drogą, po której jedzie, nie kręcą mnie gadżety... Unikam samochodów nastawionych na komfort. Dlatego pasuje mi MPerfPro. A jak znam życie (i mam nadzieję, niedługo sprawdzę), najlepsze dla mnie byłoby zawieszenie z "prawdziwego M" (X5M) Natomiast jeśli dla kogoś najistotniejsze jest mięciutkie zawieszenie i jeździ na tyle delikatnie, że bujania nie zauważa, to pneumatyka też będzie dobrym wyborem
    2 punkty
  2. Jeździłem przed zamówieniem x5 LCI w pneumatyce na 21 calach i w adaptacyjnym z m pakietu na 22 calach. Wiedziałem czego chcę w x5 i miałem porównanie z poprzednim autem seria 7 G12 z pakietem executive drive pro, gdzie zawieszenie było genialne. Powiem tak, pneumatyka w x5 jest zbyt rozbujana i niestabilna w moim odczuciu przy tym samochodzie i dynamiczniejszej jeździe czy to po autostradzie czy drogach podmiejskich. Wybrałem zdecydowanie 22 cale bez runflatu na adaptacyjnym z m pakietu i po miesiącu jazdy bym nie zamienił na pneumatykę. Natomiast zawieszenie to w mojej opinii rzecz gustu i tu ciężko będzie tobie zdecydować bez jazdy.
    2 punkty
  3. Nawet mi sie nie chce wchodzic w te dyskusje, po przeczytaniu Twoich argumentow. Szkoda mi czasu, bo mysle ze bedzie bezproduktywna. ;)
    2 punkty
  4. Ale mniejsze koła w adaptacyjnym wcale nie gwarantują mniejszego dyskomfortu. Trzeba być świadomym, że adaptacyjne ogólnie jest dość sztywne, więc takie mniejsze i częstsze nierówności, pęknięcia na drodze, mogą być odczuwalne. Czy takie mniejsze sztywne progi. Na tych szerszych jest ok, chyba że przelecimy z dużą prędkością (no ale kto to robi). Zatem jeśli @Godlike spodziewasz się komfortowej limuzyny, w której nie poczujesz żadnej nierówności, to tak nie będzie w X5. Chyba, że na pneumatyce, ale nie mam z nią żadnego doświadczenia, więc nie skomentuję. No chyba, że za doświadczenie można uznać to, że wieeeele lat temu jeździłem Citroenem Xantią 🙂, tam było pneumatyczne, jak to w Cytrynach i było ogólnie miękkie. Nie jestem pewny, czy pneumatyka bardziej jest "odczuwalna" na ogólnych nierównościach, w sensie nie pęknięciach asfaltu, czyli tam gdzie może bujać, czy może tam gdzie bardziej "trzepie". Głównie tę cechę opisują właściciele, czy przeciwnicy (że buja). Ja mam adaptacyjne i teraz na lato kupiłem 22" (też się zastanawiałem nad 21", w tym wątku znajdziesz rozważania, ale jednak zdecydowałem wziąć większe, wygląd miodzio), ogumienie nie RFT. Na zimę mam 20" RFT. I dotychczasowe lato zresztą też. Właśnie zmieniłem. Czy jest różnica? Powiedziałbym minimalna, głównie przy drobniejszych nierównościach, może ciutkę bardziej czuć na kierownicy. Ale ogólnie bardzo porównywalnie. Jeszcze tez zależy jak nabijesz opony, no i też jakie to są opony. Np. porównanie moich poprzednich letnich 20 P Zero a zimowych Michelin - też odczułem lekką różnicę, zimówki bardziej miękkie. Oczywiście wiedząc, że się ma 22" trzeba o tym pamiętać przy krawężnikach, ale tak po prostu jest. Coś za coś. Specjalnie poszedłem w opony P Zero, bo mają rant ochronny, więc powinno być ok, nie boję się jakoś, że zaraz porysuję felgi. Wszystko zależy, jak się jeździ, zapewniam, że są tacy że i czołg by zniszczyli. Podsumowując, wszystko zależy, co kto lubi. I czego się oczekuje. Nikt za Ciebie nie zdecyduje, bo jak widzisz ilu użytkowników, tyle opinii. Zarówno w temacie pneumatyka/adaptacyjne, jak i wielkości. Sam wklejałem diametralnie różne opinie kilka komentarzy wcześniej, na dokładnie ten sam temat. Musiałbyś trochę pojeździć na wszystkich opcjach. Ja powiem ogólnie, że przy tym samym zawieszeniu, 20-21" RFT a 22" bez RFT są porównywalne.
    2 punkty
  5. Pneumatyka rozbujana ?? 😁 Jezdze juz od kilku lat na 22 calach z pneumatyka I komfort jest naprawde wystarczajacy , w trybie sport na 22 calach to auto w zakretach jest naprawde super przyklejone I napewno nie rozbujane 🙂 jezdzilem na adaptacyjnym I w zyciu bym pneumatyki na to nie zamienil.
    1 punkt
  6. No ale waga felgi inna 😄
    1 punkt
  7. Jeśli to 4x takie opony na 4x takie same fele to nic nie będzie.
    1 punkt
  8. Handlowiec akurat nie może być łapownikiem.
    1 punkt
  9. powyżej masz żywy przypadek jak to jest w rzeczywistości... uzywka raz pochodzi rok raz dwa a raz 6 miesięcy... otóż 8hp się nie psują więcej czy mniej niż inne konstrukcje... ze względu na swoją budowę (aluminiowe kosze, delikatne tłoki, panewki) się zużywają. ZF to dość proste automaty w naprawie ale drogie ze względu na cenę czesci ale i mentalność (często brak kasy) użytkownika który zwleka z naprawą do samego końca kiedy auto traci napęd. Im wcześniej tym taniej.
    1 punkt
  10. 22 całe bez runflat jest bardziej komfortowe niż 20 z runflat.
    1 punkt
  11. Jak widać nadal cisza. Mi się to auto podoba. Szkoda tylko, że na razie jest taki mały wybór w benzyniakach.
    1 punkt
  12. Cześć, nie potrafię teraz tego na szybko znaleźć ale jestem prawie pewien, że ZF oficjalnie stwierdził że tylko wymiana statyczna wchodzi w grę. Dynamiczna podobno miała jakieś skutki uboczne. Poszukaj może coś trafisz w temacie.
    1 punkt
  13. Ten brak regulacji odległości z kierownicy jest upierdliwy wie każdy kto miał przedlifta. W LCI odległość nawet na najniższej wartości jest większą niż w przedlifcie dlatego najlepiej ustawić najkrócej i tyle. Ale w przedlifcie było mega lepiej. Czasami odległość była wręcz za mała więc mieliśmy możliwość szybkiej poprawki w 1s ale nikt nam nie wjeżdżał przed samochód a tutaj nawet na najniższym ustawieniu jesteśmy sierotą drogową ja ciągle koryguje pedałem gazu zmuszając auto do zmniejszenia odległości. Brak dostępu komfortowego z tyłu też mocno przeszkadza. Niosę dziecko chce wsadzić do fotelika i trzeba lecieć do przedniej klamki i dopiero do tyłu. Debilna oszczędność. E92 miało dostęp komfortowy wszędzie F80 nie miało z tyłu w G20 dodali tył z powrotem bo klienci narzekali. Nie rozumiem dlaczego X5 LCI zostało tego pozbawione to typowo rodzinne auto do wożenia dzieci. Można ustawić otwieranie przy zbliżeniu do auta ale mi to się nie sprawdza bo jak samochód stoi na podwórku to ciągle go otwieram i zamykam przechodząc 20 razy dziennie. Jak stoi w garażu to obok mam kuchnie i też ciągle się otwiera i zamyka bez sensu.
    1 punkt
  14. Po co piszecie o dieslach jak wątek dotyczy 540i ????????
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.