Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Czas obalić kilka mitów tutaj powielanych. Przede wszystkim musicie zacząć odróżniać handlowca w salonie, od brokera/agenta który tylko zbiera zamówienia i przekazuje do dealera. Handlowiec generując zamówienie w systemie SA3 i podpisuje je z Wami to przekazuje je następnie do przełożonego/administracji sprzedaży i ten dział wprowadza to do systemu produkcyjnego. Logicznie myśląc handlowiec nie ma żadnego interesu aby nie zgłaszać takiego zamówienia "wyżej", bo to liczy się do jego planów, bo wpłacacie mu zaliczkę i musi wystawić fakturę zaliczkową, itd. W momencie wprowadzenia zamówienie otrzymuje numer ORDER i jest on niezmienny (można zmieniać specyfikację wyposażeniową, ale order jest przypisany do rodzaju nadwozia i silnika). I jak poprosicie handlowca o ten numer, to macie pewność, że auto jest zgłoszone do produkcji. Statusy: 047 - zamówienie wprowadzone do systemu 105 - auto było na statusie 111 lub 112 ale z jakiegoś powodu wypadło (wina fabryki nie handlowca) 111 - auto wstępnie zaplanowane do produkcji 112 - auto bardzo blisko terminu produkcji 150 - auto zatwierdzone do produkcji (od tego momentu nie ma możliwości aby wypadło z produkcji) 165 - auto wyprodukowane 182 - auto w transporcie do Polski 193 - auto w Polsce 195 - auto u dealera I nie macie co "męczyć" handlowca bo on ma zerowy wpływ na to, czy auto wejdzie na produkcję czy nie. Jak potrzebujecie dodatkowych szczegółów to zapraszam do zadawania pytań (byłem handlowcem w ASO przez 4 lata).
    3 punkty
  2. Ja mam adaptacyjne M i na lato koła 21" a na zimę 20", wszystko run-flat. Na tych 21" to wolałbym mieć pneumatykę, bo są dokuczliwe na nierównościach, a jak przełożyłem jesienią na 20" to jednak trochę przyjemniej się zrobiło. Ale lubię to trzymanie boczne w zakrętach, więc nie wiem czy bym się zdecydował na zmianę 🙂
    1 punkt
  3. Odczucie komfortu to bardzo subiektywna kwestia. Musisz przejechać się autami w konfiguracjach, które bierzesz pod uwagę. Mam zawieszenie adaptacyjne M + 21" z oponami RFT i dla mnie jest wystarczająco komfortowo nawet na gorszych nawierzchniach, auto świetnie się prowadzi, nie pływa, ale jest dość sprężyste, co może niekoniecznie odpowiadać fanom samochodów z bardzo miękkim zawieszeniem. Przy zmianie na zimowe 20" RFT różnica jest niewielka, można powiedzieć, że niezauważalna, więc nie szedłbym w mniejsze koła.
    1 punkt
  4. Segmentacja wg BMW - UKL to małe przednio-napędówki (seria 1, 2 FWD, 2 AT, X1, X2, Mini, Coutryman, itd.)
    1 punkt
  5. Jeśli masz pewność, że to było Monachium to 2-4 tygodnie max.
    1 punkt
  6. oj zdażyło mi się hamowanie awaryjne 200-0. Oczodoły musiały się napracować żeby gałki oczne pozostały na swoim miejscu 😄
    1 punkt
  7. Dopisujesz w działalności handel samochodami. Masz NIP europejski. Kupujesz w cenie netto od dealera na fakturę (co prawda płacisz brutto, vat w depozycie do czasu wywozu/rejestracji auta). W Polsce doliczasz akcyze i vat 23%. Potem sprzedajesz do leasingu. Po drodze jeszcze rzeczoznawca. Leasing rejestruje auto. Placi tobie za samochód. Zajęło mi to ok 5 tygodni, łącznie z transportem lawetę.
    1 punkt
  8. Odpowiem na ten i kilka powyższych postów: - modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy. - z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy. - alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy. - niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni. - jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu. I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024.
    1 punkt
  9. Kup sobie chiński z androidem plug&play zyskasz dużo fajnych funkcji można podpiąć kamerę z cofania i nie trzeba wymieniać nic poza wyświetlaczem
    1 punkt
  10. Thule WingBar Edge 86cm (belka x2) + Thule Flush Rail Edge (stopy) + Kit 186007 Ja kupiłem czarne do białego lakieru i prezentują się zacnie. Jak robiłem research w necie to były też niższe. Ale uważaj z tym, bo jeśli chcesz montować boksa, to ta nieszczęsna płetwa rekina na dachu może przeszkadzać. Najlepiej przymierzyć przed zakupem.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.