Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jak nie ma napisane? Przecież jasno napisalem, że spalanie w mieście mi się zgadza z katalogiem 11,5 litra. To taka średnia. Oczywiście, jak się postaram mocno to 10 litrów uzyskam. Nie jestem zwolennikiem rozmów na temat spalania, bo kończy sie to takimi bajkami, że ręce opadają, a co drugiemu auto praktycznie produkuje paliwo 🤣
    1 punkt
  2. Jasne, że ograniczeń będzie przybywać, będzie coraz trudniej z tym żyć, ale przecież większy silnik nie służy do jeszcze szybszej jazdy - przynajmniej co do zasady normalnej, codziennej jazdy. Bardziej chodzi o komfort podróżowania, ogólną przyjemność z jazdy, lepszego brzmienia, bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu, korzystania z jego elastyczności, braku potrzeby udowadniania sobie i komuś, jakie to moje auto jest szybkie, itp. Owszem, mając większy silnik - więcej na drodze możemy i czasem na więcej sobie pozwalamy - ale to tylko jeden z przywilejów posiadania takiej jednostki pod maską, a nie podstawowy czynnik zakupu. Zawsze znajdzie się ktoś szybszy, kto będzie zap...dalał na załamanie karku i to zazwyczaj w słabszym, tańszym aucie... To nie kwestia dużego silnika...
    1 punkt
  3. W żargonie inwestorskim - analiza wsteczna zawsze skuteczna 🙂 Po 5, 2, 7 k, takie kwoty, które nic nie znaczą przy cenie auta - no bo jak masz już na konfiguratorze 280k, to co to jest 5k? Ile to jest procent? A kolejne 5k od tych 285 - śmieszne pieniądze, tylko głupiec by się zastanawiał czy dorzucić. No i tak dochodzisz do piątej czy szóstej rundy takich dokładek, za każdym razem to jest mniejszy procent ceny, ale jak to agregujesz to dorzuciłeś dużą kasę. No ale perspektywę każdy ma swoją, przecież każdego stać na coś innego. Dla mnie też istotna kwestia - podnoszenie ceny auta powoduje obniżenie proporcji zaliczania leasingu do KUP i zmniejszenie korzyści z tej formy finansowania.
    1 punkt
  4. Też sugerowałem, że M340i to pod pewnymi względami lepszy wybór. Ale nie dlatego, że z definicji benzyna jest lepsza od diesla. Po prostu silnik B58 jest mega udany. Z resztą kolega już chyba wybrał. Ale chcę coś podkreślić - zawsze jak słyszę czy czytam, że diesel to do traktora, to klekot itp. to już wiem, że mam do czynienia z.... z resztą, nie ważne z kim. Bez urazy dla przeciwników diesla, w sumie każdy ma prawo do swojego zdania. Ale wiem, że ktoś taki nie pojeździł dobrym dieslem R6 BMW. Polecam film Patryka Mikiciuka, jak testuje G30 540d, może to co niektórym rozjaśni wizję i sens takiego samochodu. Ja mam tylko jednego diesla - 530d właśnie RWD - i będę go chwalił, bo kto nim jeździł, to wie, że to najprzyjemniejsze BMW, jakie miałem i mam, a mam kilka. Rozglądam się za zakupem kolejnego samochodu i będzie to 30d albo 40d. OK, może ja akurat lubię tą charakterystykę, ktoś woli benzynę - ja to szanuję, ale tłumaczenie komuś, że diesel jest "BE" bo ja tak uważam, bo nie pojeździłem, bo nie lubię, jest jakie jest... I dodam jeszcze - że wyższe koszty paliwa w M340i vs 330d dla jednych będą marginalne, dla innych już nie, dodając do tego niższą cenę zakupu robi się już słuszny temat do rozważań. Jakoś na forum nie widzę samych użytkowników M3 czy M5, a jednak wiele osób wyśmiewa różnice w oszczędnościach diesla. Moim zdaniem niesłusznie. A wartość rezydualna jest zawsze niewiadomą i nie można jej z góry dzisiaj przesądzić, bo może diesel wróci do łask i każdy będzie chciał diesla za kilka lat - nagle elektryki przestały się sprzedawać i jak Europa nie postawi na rozwój aut spalinowych, to nasze europejskie koncerny zjedzą Chińczycy... Jeszcze różnie może być.
    1 punkt
  5. Tak. Jeżeli masz wolną kasę, masz wyliczony leasing i generalnie możesz sobie pozwolić bez bolesnych kompromisów, to spełnij swoje marzenie o cholernie mocnym BMW - dla mnie po prostu jeszcze nie teraz, jestem cierpliwy, przyjdzie czas 🙂 Ja, żeby pogodzić te potrzeby z frajdą, wziąłem 330i. 250 koni. Rozpędza się to piekielnie szybko. Będzie z tego zwinny sedan, super wyposażony, bardzo komfortowy, dający frajdę, no i ze sportowym zacięciem. Nie potrzebuję, żeby auto mi się rozpędzało od 150 do 200 km/h w 6 sekund, bo tak szybko nie jeżdżę. Jak się rozpędzi w 12 sekund to będzie bardziej niż dobrze 🙂 A co do progu bólu to niestety chyba wszyscy mamy podobnie. Zaczynasz od kwoty X, a kończysz na kwocie 150%X. Ja najbardziej wpadam w takie pułapki jak co chwilę dokładanie po 5k. I tak dokładam, myśląc tylko o tych dokładkach po 5k, a tracąc z pola widzenia, że to nie jest kolejne 5k, tylko w sumie 40-50k od wyjściowych założeń. Dlatego otrząsnąłem się i wróciłem do wyjściowych założeń. Dorzuciłem tylko do 330i, rezygnując z kilku najmniej dla mnie ważnych opcji wyposażenia 🙂
    1 punkt
  6. Ja stałem przed podobnym dylematem i jednak wybrałem 330i - za radą kolegów tutaj. A rozważania zaczynałem od 320i. I tak, oczywiście, że emocjonalnie chciałbym m340i. Gdybym jednak chciał M340i tak samo wyposażone jak mój konfig 330i to musiałbym dołożyć jakieś 40-50k. Uznałem, że moim kolejnym autem będzie M340i, ale jeszcze na ten moment mam inne cele finansowe. Dynamika i osiągi 330i już i tak przekraczają dalece moje wymagania i doszedłem do wniosku, że M340i to już wychodzenie poza sferę potrzeb w sferę zachcianek - nie jest mi takie auto totalnie potrzebne, zwłaszcza do jazdy miejskiej. Co innego gdybym prowadził styl życia typowego Niemca, tj. codziennie 70-100 km 3-pasmową autostradą. Ale przyznaję, że pojeździć bym chciał i pozytywnie zazdroszczę kolegom - ufam, że kiedyś też sobie pozwolę na takie cudo 🙂 W kwestii kosztów zakupu auta trzeba jeszcze przewidzieć drugi komplet kół, ubezpieczenie, no i ja chcę zabezpieczyć auto PPFem - w sumie kolejne 20-25k do wydania na start. Z tego powodu wyciszyłem emocje i jednak wybrałem 330i. No ale przyznaję, że był taki moment, że już wybierałem numer do dealera, żeby powiedzieć, żeby mi wywalił wszystkie opcje wyposażeniowe i wrzucił gołe m340i.
    1 punkt
  7. Jak byłem mobilecoders mówili, że nie ma problemu z hakiem. Koszt doposażenia G26 u nich w oryginalny elektryczny hak to 9-10 tys zł.
    1 punkt
  8. Trzeba trochę pojeździć.
    1 punkt
  9. Umknął mi moment przeglądu: Sedan jak to on przejechał kilka oględzinowych tras w ostatnim czasie i oczywiście wrócił bez problemu. Przebieg powoli zbliża się do 400 tys. km 🫡doczekał się świątecznego mycia oraz letnich kół, rzadko nim jeżdżę ale jak już jadę w trasę to zawsze powoduje banana na twarzy.
    1 punkt
  10. Nie ma takiej opcji. W czasie rozpoczecia produkcji x1, nie bylo obowiazku do instalacji drl i takich swiatel to auto, jak tez wszystkie z tych lat e60/90/84 itp nie posiada. To ze cos sie wam nie prawidlowo wlacza, mnie nie interesuje, przekodujcie auta do std i juz nic nie bedzie. Przelacznik swiatel musi dzialac jak producent zalozyl: A: nie ma prawa nic sie zapalac w dzien 0: nie ma prawa nigdy nic sie zapalac Postojowe Krotkie Nie bylo zadnego fistaszka do odznaczenia na navi. Ta opcja zostala wprowadzona pozniej gdzie lampy dostaly nie ringi, tylko ringi z drl, a pozniej zostalo to ponownie ukryte aby nie bylo mozliwosci wylaczenia drl z menu navi. Mam to bardzo czesto u klientow po naprawie frm. Koduje tak jak powinno byc i sa tel ze nie ma swiatel w dzien na A. Swiatla do jazdy dzienniej zawsze, od samego poczatku ich stosowania w bmw, sa realizowane przez dostosowane (nie wszystkie sa) ringi. Nie bylo nigdy drl realizowanego przez krotkie, dlugie, kierunki, przeciwmgielne i co tam sobie jeszcze nie wymyslicie.
    1 punkt
  11. @wehyr. Nikogo nie szpieguję. Po prostu na początku moich poszukiwań czerpałem mnóstwo dobrej wiedzy z Twoich postów i jeszcze dwóch użytkowników którzy byli aktywni w kwestii M340i. Nawet wymieniliśmy parę info na prv. Wyciągam wnioski na zimno na podstawie tego co czytam i staram się doradzać ludziom z dobrej nieprzymuszonej woli zachowując obiektywizm. Życzę wszystkich Wesołych Świąt oraz spełnienia motoryzacyjnych marzeń. Moim od lat jest wolnossąca 911tka 😀 Może kiedyś...
    1 punkt
  12. Jak to co. Cofasz licznik o 100 tys i lejesz inny olej i się te kilometry na tym niewłaściwym nadpiszą. I silnik nie będzie wiedział że miał co innego. Proste? 😉
    1 punkt
  13. I co teraz, jak zrobiłem 100 tys. km na oleju który nie ma aprobaty BMW....
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.