Na szczęście jak się okazało jest - od kogoś, kto super dbał o auto i kto jest zarazem świetnym i uczciwym człowiekiem 🙂 Lepiej trafić nie mogłem, jestem zachwycony. Na przeglądzie wyszły do zrobienia:
- osłona przegubu lewy przód
- uszczelniacze dyfra
- olej w xDrive do wymiany (prewencyjnie)
- do tego normalny przegląd do zrobienia (olej, filtry, etc.)
W Ista D ostały się tylko jakieś stare błędy (pierdoły). Parametry pracy silnika poprawne, hamulce dobre, zawieszenie okej, ceramika na aucie jest, drugi komplet kół także. Sprawdziłem odczyty z kluczyka (za 30 zł na allegro można kupić), olej w skrzyni też był zmieniony, hamulce również. Miernik lakieru również potwierdził, że auto ma w zasadzie kompletnie wszędzie ori lakier.
Auto podczas pierwszej połowy trasy (350 km) spaliło 6.3 l/100 km, ale druga połowa była już bardziej nerwowa, dużo korków - razem 6.8 l/100 km po 715 km. Nie czaję ludzi gadających "bierz 540i, 530i nie jedzie" - to auto jest naprawdę szybkie, tych osiągów kompletnie nie ma gdzie wykorzystać bez ryzyka utraty prawka. 120 do 180 to też moment. Jak kogoś interesuje, to na kanale "Motokuncik" pod filmem "G30 530i - jaki silnik wybrać?" -> zamieściłem długi koment analizujący koszty 530i vs 540i. W skrócie: 540i jest w uj droższe w zakupie, utrzymanie też trochę droższe i tak ogromna różnica jest raczej nieuzasadniona za osiągi, które są nie do wykorzystania, ale niech każdy zdecyduje samodzielnie 🙂
Adaptacyjne światłą matrycowe rewelacja, podobnie jak radar, który utrzymuje odległość i potrafi sam ruszać i hamować w korku = mega opcja jak jesteś zmęczony. Zwieńczeniem jest dla mnie to czego poszukiwałem, czyli szyberdach, który dostarcza mi multum radości 🙂 😍