Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 30.03.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Na szczęście jak się okazało jest - od kogoś, kto super dbał o auto i kto jest zarazem świetnym i uczciwym człowiekiem 🙂 Lepiej trafić nie mogłem, jestem zachwycony. Na przeglądzie wyszły do zrobienia: - osłona przegubu lewy przód - uszczelniacze dyfra - olej w xDrive do wymiany (prewencyjnie) - do tego normalny przegląd do zrobienia (olej, filtry, etc.) W Ista D ostały się tylko jakieś stare błędy (pierdoły). Parametry pracy silnika poprawne, hamulce dobre, zawieszenie okej, ceramika na aucie jest, drugi komplet kół także. Sprawdziłem odczyty z kluczyka (za 30 zł na allegro można kupić), olej w skrzyni też był zmieniony, hamulce również. Miernik lakieru również potwierdził, że auto ma w zasadzie kompletnie wszędzie ori lakier. Auto podczas pierwszej połowy trasy (350 km) spaliło 6.3 l/100 km, ale druga połowa była już bardziej nerwowa, dużo korków - razem 6.8 l/100 km po 715 km. Nie czaję ludzi gadających "bierz 540i, 530i nie jedzie" - to auto jest naprawdę szybkie, tych osiągów kompletnie nie ma gdzie wykorzystać bez ryzyka utraty prawka. 120 do 180 to też moment. Jak kogoś interesuje, to na kanale "Motokuncik" pod filmem "G30 530i - jaki silnik wybrać?" -> zamieściłem długi koment analizujący koszty 530i vs 540i. W skrócie: 540i jest w uj droższe w zakupie, utrzymanie też trochę droższe i tak ogromna różnica jest raczej nieuzasadniona za osiągi, które są nie do wykorzystania, ale niech każdy zdecyduje samodzielnie 🙂 Adaptacyjne światłą matrycowe rewelacja, podobnie jak radar, który utrzymuje odległość i potrafi sam ruszać i hamować w korku = mega opcja jak jesteś zmęczony. Zwieńczeniem jest dla mnie to czego poszukiwałem, czyli szyberdach, który dostarcza mi multum radości 🙂 😍2 punkty
-
2 punkty
-
Brak podkładki pot tab. rej. Produkcja 2004 a nie 2005. Za lampy tył leci dowód. Plastiki kierownicy przemalowane z chromu na czarny mat. Felgi chińczyk. Gałka zmiany biegów z allegro 50 zł. Dywaniki allegro za 50 zł. Oklejone dekory, klamki i listwy ozdobne rękojeści drzwi. To są bzdury, które łatwo ogarnąć i jak poważne rzeczy będą spoko - można się interesować.2 punkty
-
Zostaje Cayman i Boxster GT4. Apropo, znajomy niedawno odebrał Caymana GTS 4.0 N/A. Jest to chyba jeden z ostatnich analogowych samochodów w historii. Dawno nie miałem takiej frajdy z jazdy, po prostu coś wspaniałego! Wkręcanie tego silnika na 7-8 tysięcy obrotów to poezja, dźwięk, emocje, nie do opisania. W dodatku w tym aucie uchowały się jeszcze fizyczne przyciski od wszystkiego, takie E92 M3 dzisiejszych czasów. 992 Carrera S to przy tym takie spokojne auto GT.2 punkty
-
Raczej nienormalne 😉 Przed chwilą sobie zrzuciłem koła zimowe i założyłem koła letnie. RDC chwilę się "resetowało" po czym po jakichś 2 kilometrach jazdy wszystko wskoczyło na swoje miejsce (RDC aktywny, pokazuje ciśnienie każdego koła itp.). Jeśli tak się nie stanie to można dać systemowi więcej czasu albo może coś jest nie tak z nadajnikami (może bateria?) w kołach, ewentualnie z odbiornikiem w aucie (mało prawdopodobne skoro na poprzednich kołach działało). W takim przypadku warto podpiąć komputer i zobaczyć czy pokazuje jakieś błędy. Raz miałem w poprzednim aucie, że po wymianie kół RDC nie pokazywało ciśnienia przez kilka dni. Po kilku dniach problem ustąpił samoczynnie.1 punkt
-
Powyżej piszesz że nie wiadomo. Poniżej że za 5 lat nic nie będzie, zdecyduj się. Twój problem jest taki że na podstawie danych z ostatnich 3-4 poprzednich lat przewidujesz przyszłość a były to lata specyficzne. Dane za 2023 pokazują że w Europie i stanach nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży EV. Nadal jest to wzrost ale już nie taki, rynek się zaczyna wysycać. EV to moda mocno sponsorowana przez rządzących. Bez dopłat tego wzrostu pewnie w ogóle by nie było. Ev mają oczywiście zalety ale mają też oczywiste wady i na razie w opinii wielu te wady przewyższają zalety. Sam zastanawiałem się nad elektrykiem ale stwierdziłem że jeszcze nie teraz. Co do upadku motoryzacji europejskiej to myślę że w rozsądnej przyszłości się to nie stanie (5-10 lat). Gdyby nie to że europejskie marki sprzedają sporo w Chinach i boją się odwetu to już dawno by były zaporowe cła na auta z Chin. Jak sam napisałaś oni dopłacają do interesu licząc że wykończą konkurencję. Xiaomi wg mnie pozostanie niszowym produktem, ale kto wie... Norwegia czy generalnie Skandynawia nie jest dobrym przykładem całej Europy, jest to bardzo specyficzna część. Jest to fajny temat na dyskusję przy piwie i można by tak jeszcze długo, ale pisać to mi się nie chce. BTW nie jestem fanboyem BMW, kupuje m340 bo nic ciekawszego w podobnej cenie nie było, a elektryka na razie nie chcę.1 punkt
-
Jeżeli chodzi o konfigurację to powiem tak - co kierowca to opinia 😁. Wszytko zależy od Twoich potrzeb i budżetu, ale w mojej ocenie pójście w stronę 340i, choćby w najbardziej skromnej konfiguracji jest dobrą decyzją. Mam to auto od tygodnia i jest rewelacja, a na początku rozważałem 330i. Po prostu r-e-w-e-l-a-c-j-a 💪 Co do szczegółów dot. droższych opcji to w mojej opinii: - jeżeli chodzi o fotele - nie wziąłem ostatecznie skóry i nie żałuję - te podstawowe są naprawdę super, więc możesz przy nich zostać i nic nie stracisz. - systemy asystujace - mam professional, bo jeżdżę sporo ekspresówkami i na tym mi bardzo zależało, ale są mocno rozbudowane i na pewno nie są niezbędne. - kamera cofania - auto jest zwinne więc może się obędziesz bez, ale to zależy gdzie parkujesz - ja czasem muszę się cisnąć na centymetry, więc wziąłem. - grzana kiera - w poprzednim aucie miałem i dla mnie to jest zbędna funkcja, jeżeli nie chcesz wydawać kasy. - pakiety serwis i repair - mam, ale co do zasadności muszą wypowiedzieć się koledzy którzy dłużej użytkuja auta - szyby podwójne, zawias adaptacyjny, HK masz więc ok, bo warto Jak dla mnie konfig może dosyć podstawowy, ale już całkiem przyjemny. A auto samo w sobie wynagradza. Pozdrawiam i powodzenia1 punkt
-
Jako baza z tym co najważniejsze wg mnie spoko. Dobra cena wyszła, przy założeniu 15% rabatu lądujesz poniżej 290kpln a to już rewelacja. Zmieniłbym bazowy kolor na metallic - bardzo ludzie narzekają na jakość bazowego. Na pewno wolałbym Twój setup niż wypasione 330i. Oczywiście każdy z nas ma inne podejście ale zobaczysz że warto mieć legendarne B58 poki jeszcze są. Silnik pracuje z dużą kulturą i ma potencjał 😀 Jak się człowiek rozpędzi łatwo przekroczyć 400kpln, jak widać można zejść do rozsądnego poziomu. 400k za 3er.... massacra.1 punkt
-
A gdzie producent umożliwił ograniczenie EGR? W ISTA zostało to usunięte już dawno1 punkt
-
Xiaomi to taka krowa która dużo ryczy a mało mleka daje. W telefonach też już ładnych kilka lat temu mieli pozamiatać konkurencję a jednak Apple i Samsung wciąż znajdują ogromne rzesze odbiorców. Poza tym klienci tych marek to trochę jak sroki srajace we własne gniazdo, wspierające jednocześnie republikę Chin i reżim Putina.1 punkt
-
1 punkt
-
jack Nie po to kupuje się m550d żeby być ekologicznym takie auto ma cieszyć . Wystarczy ,że właściciel wciśnie pedał przyśpieszenia do deski i Nici z całą tą ekologia bo wypuje tyle tlenków nox ze to całe badziewo nic nie da , Lepiej mieć 2 auto o pojemności kartona mleka i być ekko. Co do ograniczenia EGR jeśli producent auto mowa tu o (BMW) umożliwił nam to i działa to super bo przecież EGR pracuje jak należy I cala ekologia zostaje na miejscu to dlaczego nie . Chyba lepiej ograniczyć i być choć trochę eko niż pozbyć się całkowicie. A co do spalania po ograniczeniu zauważyłem spadek spalania Auto nie dławi sie spalinami ""Więcej tlenu wiecej mocy" To nie żadna teoria wzięta z Parlamentu Europejsiego 🙂 Tam te 3 turbinki potrzebują tego1 punkt
-
Mam m.in. 530d RWD i M340i xDrive - więc mogę coś powiedzieć. Moje subiektywne odczucia (ale też podobne mojego syna i mojej żony): diesel R6 jeździ dostojnie, brzmi zdecydowanie mniej sportowo, ale również bardzo przyjemnie - i ma niedźwiedzią siłę ciągu od razu - wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów robi swoje - jeździ się bardzo przyjemnie, rzadko wchodząc na wyższe obroty i tak jeździ się dynamicznie. Spalanie w G20 będzie w okolicach 7,0-7,5L/100km jeżdżąc normalnie. W g30 mam średnie fabryczne 8.0. W trasy bajka - tym bardziej, że spalanie spada w 530d do 6.0-6,5L, jadąc normalnie. W G20 spokojnie poniżej 6.0 to w trasie norma. Znajomy ma nowe 430d GC i jest pod ogromnym wrażeniem silnika (przesiadł się z Mercedesa E220d). Zasięg w trasie będzie powyżej 1000km, co jest fajne. Ogólnie kozak. benzyna R6 w M340i to samochód, który ma 2 oblicza - można spokojnie i przyjemnie podróżować a i czasem pobawić się jego możliwościami - to naprawdę szybkie i zwinne auto. Ten silnik w G20 robi z tego auta gokarta, brzmi sportowo, ogólnie to taki sportowy sedan na daily. Zupełnie inna charakterystyka samochodu. Spalanie mieszane fabryczne mam 9,8l/100km, w trasie w okolicach 8.0-8,5L, oczywiście można mniej, podobnie w dieslu ale trzeba się postarać. Jak pogonisz benzynę, to i 14.0 bez problemu będzie - w tym silniku spalanie jest bardziej uzależnione od stylu jazdy. Zasięg w normalnej trasie około 700km to raczej max. Chyba wybrałbym benzynę racji tego - że to bardzo udany silnik, brak AdBlue, EGRów itp. Szybko się nagrzewa, na krótkich trasach lepszy wybór. Na same osiągi nie ma co patrzeć, bo na co dzień i tak jeździ się momentem, nie pałuje się od świateł do świateł - oba silniki są bardzo przyjemne w jeździe. Diesel wygrywa w dalszych trasach. Diesel wyjdzie taniej - w zakupie i spalaniu. Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć. Co nie weźmiesz - jak to będzie R6 z BMW - to będziesz zadowolony.1 punkt
-
Hej. 330d xDrive to dobry wybór? Bo ponad 30 tys dopłaty do M340i to sporo, spalanie też tam solidne wyjdzie.1 punkt
-
Tak naprawdę to może być wszytko 😄 Najlepiej było by po prostu zdjąć koło i zobaczyć co się dzieje. Mi na pierwszą myśl przyszła, taka cienka blacha za tarczami, często się odrywa i po prostu podczas turbulencji lata i uderza o tarcze.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00