Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.03.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Mam m.in. 530d RWD i M340i xDrive - więc mogę coś powiedzieć. Moje subiektywne odczucia (ale też podobne mojego syna i mojej żony): diesel R6 jeździ dostojnie, brzmi zdecydowanie mniej sportowo, ale również bardzo przyjemnie - i ma niedźwiedzią siłę ciągu od razu - wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów robi swoje - jeździ się bardzo przyjemnie, rzadko wchodząc na wyższe obroty i tak jeździ się dynamicznie. Spalanie w G20 będzie w okolicach 7,0-7,5L/100km jeżdżąc normalnie. W g30 mam średnie fabryczne 8.0. W trasy bajka - tym bardziej, że spalanie spada w 530d do 6.0-6,5L, jadąc normalnie. W G20 spokojnie poniżej 6.0 to w trasie norma. Znajomy ma nowe 430d GC i jest pod ogromnym wrażeniem silnika (przesiadł się z Mercedesa E220d). Zasięg w trasie będzie powyżej 1000km, co jest fajne. Ogólnie kozak. benzyna R6 w M340i to samochód, który ma 2 oblicza - można spokojnie i przyjemnie podróżować a i czasem pobawić się jego możliwościami - to naprawdę szybkie i zwinne auto. Ten silnik w G20 robi z tego auta gokarta, brzmi sportowo, ogólnie to taki sportowy sedan na daily. Zupełnie inna charakterystyka samochodu. Spalanie mieszane fabryczne mam 9,8l/100km, w trasie w okolicach 8.0-8,5L, oczywiście można mniej, podobnie w dieslu ale trzeba się postarać. Jak pogonisz benzynę, to i 14.0 bez problemu będzie - w tym silniku spalanie jest bardziej uzależnione od stylu jazdy. Zasięg w normalnej trasie około 700km to raczej max. Chyba wybrałbym benzynę racji tego - że to bardzo udany silnik, brak AdBlue, EGRów itp. Szybko się nagrzewa, na krótkich trasach lepszy wybór. Na same osiągi nie ma co patrzeć, bo na co dzień i tak jeździ się momentem, nie pałuje się od świateł do świateł - oba silniki są bardzo przyjemne w jeździe. Diesel wygrywa w dalszych trasach. Diesel wyjdzie taniej - w zakupie i spalaniu. Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć. Co nie weźmiesz - jak to będzie R6 z BMW - to będziesz zadowolony.
    1 punkt
  2. No właśnie jadę teraz w fotelu pasażera który tego pompowania boczków nie ma i to jest jakaś tragedia. Wstyd tym bardziej że nie da się tego przy tych fotelach dodać nie biorąc tych foteli M. W F30 nawet oba fotele to miały i z tego co kojarzę G20 przed covidem też miały.
    1 punkt
  3. Samochód idzie do produkcji od razu, nie muszą mieć umowy leasingowej. Obecnie bym się nastawił na 6-8mcy bo produkcja jest w Meksyku i sam transport morski zajmuje sporo czasu. Fabryka całego zamówienia nie anuluje ale może przesuwać termin produkcji jeśli będzie brakowało podzespołów. Wtedy powinieneś dostać info czy zmieniamy kompletację wyposażenia (coś usuwamy lub dodajemy) czy czekamy do "niewiadomo kiedy" 😉 Ja na swoją jedynkę czekałem 1,5 roku 😁
    1 punkt
  4. Natchnęła mnie taka myśl ostatnio - rozglądając się dookoła w dużych miastach widzę najczęstsze auto jeżdżące na taxi, Uberach i innych Boltach - Toyota Prius, względnie Corolla. I tak się zastanawiam, dlaczego do jazdy po mieście nie kupuje się elektryków. Nie widziałem ani jednej taksówki Tesli czy innego elektryka. Ja rozumiem żeby te Toyoty były jeszcze tanie, ale na stronie cena Priusa zaczyna się od 199k, więc Tesla po dopłatach wychodzi taniej, szczególnie w TMY RWD. Przebiegi dzienne słyszałem że robią max po 300-400km. To gdzie ta przewaga technologiczna i tania eksploatacja skoro nawet pomimo dopłat ekonomicznie się elektryk na taxi w mieście nie klei? Ja słyszałem od jednego taksówkarza kiedyś, że te Priusy gazują i one palą w mieście po 6-8l/100km. Także to wychodzi jakieś max 18-24zl/100km minus odliczenia VATow, wrzucanie w koszty, więc elektryk nawet oszczedny nie robi tutaj wrażenia. Może jednak hybrydy zatrzymają tą szaloną i polityczną elektryfikację
    1 punkt
  5. Generalnie wygląda to tak, że finansujący zamawia na podstawie przedstawionej przez klienta konfiguracji i wyceny. Z finansującym podpisuje się wtedy porozumienie (ewentualnie mogą to nazywać inaczej). I dopiero wtedy, gdy auto jest wyprodukowane podpisuje się ULO.
    1 punkt
  6. Ja podpisałem umowę leasingu jak samochód pojawił się u dealera. Jest na forum wątek o opóźnieniach w produkcji, myślę, że tam dowiesz się sporo więcej 😉
    1 punkt
  7. na blaszce koło turbiny, ten sam typ też do egr jest
    1 punkt
  8. Nie, ale mogę zgłębić temat. Wstępnie widzę takie coś (to chyba z rynku USA): Z tego co widzę, jest inny moduł (muszę potwierdzić w katalogu części). W kodowaniu nie ma parametru 160/180/210 do 'wyboru'. Moze sie to kryć w czymś innym, lub po prostu trzeba zmienic bity - ale to już metodą prób i błędów. Jednakże prawdopodobne będzie też to że jest to zapisane w firmware - wtedy ew. wgranie od innej wersji? Z tego co widzę inne limity ma G30, a inne G20.
    1 punkt
  9. Jedyne co mogłem to nie odebrać samochodu. Czyli mam auto 🙂 ale bez podgrzewania siedzeń i kierownicy 😞 rejestrator jazdy mam działający - po reklamacji personal e-sim (także po reklamacji) jeszcze nie działa - soft w idrive 9 tego nie obsługuje (brak opcji w menu) - ma to być dostępne po aktualizacji w czerwcu.
    1 punkt
  10. 😂 No ja jestem po 40 i jeszcze za dziadka się nie uważam. I co najważniejsze - dziadkiem się jeszcze nie czuję 😉. Jeździłem też wieloma samochodami, ale dopiero po "40" zdecydowałem się na pierwsze BMW i to w wersji 340i. Dlaczego dopiero teraz? Po prostu wcześniej były inne priorytety, inne potrzeby, inne wydatki. A teraz dorosłem do tego, żeby kupić auto dla siebie i pod swoje potrzeby. A silnik? Na B58 zdecydowałem się po Waszych opiniach (w tym Twoich wehyr ) na forum, po opiniach dziennikarzy na youtube, po jazdach próbnych 320i i 330i. Nie powiem, 330i daje radę, ale subiektywnie, podkreślam - subiektywnie - czegoś było mi w nim za mało i miałem obawę, że mogę jednak żałować tego wyboru. A właśnie teraz chcę mieć takie auto, które ma dać mi trochę przyjemności, a zarazem na które mnie stać bez wyrzeczeń - całkiem dynamiczny silnik w uniwersalnej "budzie" (lubię sedany). Ale jak najbardziej rozumiem, że ktoś ma inne od moich oczekiwania co do samochodu. Konkluzja - myślę, że każdy z nas ma swoje priorytety i oczekiwania co do auta i najważniejsze jest, aby to właśnie wybierający był zadowolony ze swojego wyboru 🙂 pozdrawiam
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.