Mam m.in. 530d RWD i M340i xDrive - więc mogę coś powiedzieć. Moje subiektywne odczucia (ale też podobne mojego syna i mojej żony):
diesel R6 jeździ dostojnie, brzmi zdecydowanie mniej sportowo, ale również bardzo przyjemnie - i ma niedźwiedzią siłę ciągu od razu - wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów robi swoje - jeździ się bardzo przyjemnie, rzadko wchodząc na wyższe obroty i tak jeździ się dynamicznie. Spalanie w G20 będzie w okolicach 7,0-7,5L/100km jeżdżąc normalnie. W g30 mam średnie fabryczne 8.0. W trasy bajka - tym bardziej, że spalanie spada w 530d do 6.0-6,5L, jadąc normalnie. W G20 spokojnie poniżej 6.0 to w trasie norma. Znajomy ma nowe 430d GC i jest pod ogromnym wrażeniem silnika (przesiadł się z Mercedesa E220d). Zasięg w trasie będzie powyżej 1000km, co jest fajne. Ogólnie kozak.
benzyna R6 w M340i to samochód, który ma 2 oblicza - można spokojnie i przyjemnie podróżować a i czasem pobawić się jego możliwościami - to naprawdę szybkie i zwinne auto. Ten silnik w G20 robi z tego auta gokarta, brzmi sportowo, ogólnie to taki sportowy sedan na daily. Zupełnie inna charakterystyka samochodu. Spalanie mieszane fabryczne mam 9,8l/100km, w trasie w okolicach 8.0-8,5L, oczywiście można mniej, podobnie w dieslu ale trzeba się postarać. Jak pogonisz benzynę, to i 14.0 bez problemu będzie - w tym silniku spalanie jest bardziej uzależnione od stylu jazdy. Zasięg w normalnej trasie około 700km to raczej max.
Chyba wybrałbym benzynę racji tego - że to bardzo udany silnik, brak AdBlue, EGRów itp. Szybko się nagrzewa, na krótkich trasach lepszy wybór. Na same osiągi nie ma co patrzeć, bo na co dzień i tak jeździ się momentem, nie pałuje się od świateł do świateł - oba silniki są bardzo przyjemne w jeździe. Diesel wygrywa w dalszych trasach. Diesel wyjdzie taniej - w zakupie i spalaniu. Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć.
Co nie weźmiesz - jak to będzie R6 z BMW - to będziesz zadowolony.