Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Hej, Jako, że ostatnio szukałem w necie jakiejś instrukcji wymiany napinacza rozrządu górnego łańcuch w silniku N47 i oczywiście nie znalazłem, to postanowiłem, że pójdę na żywioł, zrobię to sam i opisze innym. Obejrzałem kilka filmików, przejrzałem kilka zdjęć i zlokalizowałem cholerstwo. Czemu zmieniłem, profilaktycznie. Mam E60 2008r, przebieg około 240kkm, nie wiem czy ktoś kiedykolwiek zaglądał do rozrządu. Nie słychać go, a jak wiadomo, rozrząd to bolączka tych silników. Była kiedyś akcja serwisowa na wymianę właśnie tego napinacza. Koszt nieduży, oryginalny kupiłem za 215PLN. Mam nowy, śpię spokojniej. ....a więc.... Stojąc przed silnikiem, napinacz jest po lewej stronie od tyły, tuż pod pokrywą głowicy. Dojście, przynajmniej w E60, nie jest złe. Nasadka 27+przedłużka+treszczotka i wykręcamy. Nie musiałem użyć dużej siły, poszło sprawnie. Pociekło troszkę oleju, więc proponuję podłożyć jakąś szmatkę. Nowy bez problemu wkręcamy i po robocie. Mi z całym przygotowaniem kluczy, latarek, porównaniem nowego do starego i robieniem zdjęć, zajęło dokładnie 12 mint. Czemu tak długo, bo jak widać na ostatnim zdjęciu, nowy troszkę różnił się od starego. Po pierwsze był na klucz 24, ale miał też dłuższy gwint, i to dwukrotnie. Pomierzyłem suwmiarką czy inne parametry są takie same, odetchnąłem i ze spokojem wkręciłem. Napinacz ma w środku sprężynę i olej, stary ścisnąłem bez problemu, a w nowym musiałem użyć trochę siły. Po odpaleniu silnika przez sekundę słychać było łańcuch, napinacz jest hydrauliczny, musiał napełnić się olejem i tyle. Kolejne odpalenia odbyły się już spokojnie i po cichu. Wszystko działa jak należy. Zdjęcia do porównania, nowy po prawej
    1 punkt
  2. rozważam wymianą auta na sedan ew. SUV-z następującymi elementami wyposażenia : - AWD - fotele komfortowe z wentylacją - adaptacyjny tempomat -lepsze wyciszenie - szyby boczne i czołowa akustyczne- - lepszy system audio niż HK , wyraźnie lepszy - naturalna skóra na desce i podszybiu - lepsze światła - domykanie drzwi - ambient air obecnie mam 2 kandydatów : A6 lub X5 , serce bije dla A6 , ale czekam na wycenę X5 tak żebym miał pewność, że nie ma auta z takim wyposażeniem i jakością , z takim finansowaniem jak A6 , chyba że masz inny pomysł ? 🙂 w MB zapraszają do S , a w Lexusie do LS 😱
    1 punkt
  3. Coś na zasadzie skończyły mi się klocki w prawym przednim kole moge odciąć płyn do zacisku żeby blacha z klocka nie tarła o tarczę 😜😍
    1 punkt
  4. https://www.szybkiplik.pl/tLvqgLC3Qo
    1 punkt
  5. Żona stała na parkingu kilka metrów przed samochodem. Podjechałem powoli i gdybym nie zahamował sam, uderzyłbym w nią. mistrz , testować asystenta hamowana na żonie 😁😁😁😁
    1 punkt
  6. Deska rozdzielcza będzie miała inny numer bo jest fabrycznie z wyciętym otworem, który przy dodawaniu HUD można wyciąć w obecnej desce bo i tak przychodzi ramka maskująca. Nie chodzi o to aby zaoszczędzić na koszcie deski ale na robocie-a często przy demontażu deski niestety coś nie wraca na swoje miejsce i później coś skrzypi/trzeszczy czy się tłucze. Mniejsza o to -podobno się da i tyle :). Aso nie robi wielu rzeczy bo zwyczajnie serwisowka tego nie przewiduje-co nie znaczy że się nie da.
    1 punkt
  7. Xenon (i bixenon) wymagał spryskiwaczy. W zasadzie systemu czyszczenia przednich reflektorów. Teraz producenci stosują LEDy i lasery, a tam prawnie nie ma wymogu stosowania układu czyszczącego. Najwidoczniej mają mniej niż 2000 lumenów i nie trzeba ich stosować.
    1 punkt
  8. @Randall Może producenci nas jeszcze pozytywnie zaskoczą 🙂 Albo ktoś się wyłamie z tego niepokojącego trendu obniżającego jakość, a także ograniczającego ilość czy jakość wyposażenia i...zacznie znowu robić premium? Zobaczymy. Zwróć uwagę, że już teraz i w czasach G30 pre-LCI wielu użytkowników mówiło, że kiedyś to było, kiedyś to były czasy, a teraz nie ma czasów. Że BMW serii 5 skończyło się na generacji E39/E60/F10 (niepotrzebne skreślić). Może coś w tym było, choć wydaje mi się, że nie było takiego dramatu jak przy przeskoku G30->G60. Prawdę mówiąc zaczynając przygodę w czasach generacji E60, potem idąc płynnie przez F10, G30 i G30 LCI widziałem jedynie rozwój. Tam się wszystko zgadzało. Każda kolejna generacja była w mojej ocenie lepsza od poprzeniej, ładniejsza, nowocześniejsza, posiadała ulepszone gadżety znane z poprzedniej generacji. Ale nigdy nie było takiego tąpnięcia jak teraz w G60. Nagle producent obcina gamę silników o R6 (z których zasłynęła) czy V8. Nagle producent decyduje, że nie można domówić Night Vision, masażu, reflektorów laserowych, cichego domykania drzwi i już nie pamiętam czego jeszcze, ale lista była dość długa. Bo niby mało kto to zamawia (czyżby?). To samo z audio Bowers&Wilkins. Przecież ten zestaw w G60 to jakaś parodia tego co było do tej pory w G30. Po cichu liczę, że G60 to tylko taki wybryk, taki covidowy model. Tworzony w warunkach ograniczonych dostaw półprzewodników, w warunkach ogólnej niepewności co będzie jutro. Że może to jakiś eksperyment. I że BMW za chwilę się obudzi i wróci do ścieżki, którą podążało do tej pory. Bo naprawdę trzeba się bardzo postarać, by zrazić do siebie użytkowników, którzy od kilkunastu czy kilkudziesięciu lat są fanami marki. Użytkowników, którzy serią 5 śmigają od wielu generacji. I nagle ci użytkownicy mówią basta. To ma być nowy model? WTF? Nie jestem odosobniony w tej opinii. Wiadomo, że znajdzie się ktoś kto kupi G60. To nie ulega wątpliwości. Ktoś się przesiądzie z Opla czy VW i będzie zajarany. Spoko. Ale osoby, które do tej pory jeździły wyposażonymi po sufit F10 czy G30 będą raczej zawiedzione. I to jest problem. Jak BMW wyjdzie na takim manewrze? Za wcześnie, by oceniać, czas pokaże. Ale ewidentnie coś poszło nie tak. @Krakus3 Czego poszukujesz? Albo inaczej - co rozważasz? 🙂
    1 punkt
  9. W każdym z silnikiem N47 się da
    1 punkt
  10. Jakiś spocik wiosenny w Krakowie, wieczorową porą, w tygodniu, bez zbędnej zgraji?
    1 punkt
  11. Dla potomnych - udało się rozwiązać problem - przyczyna leżała w... źle ustawionym zaczepie z poniższego zdjęcia, wskutek czego nie wskakiwał on w zamek w klapie dolnej a ISTA wyrzucała błąd zamka...zaczep wyregulowałem ( dwie śruby na zdjęciu), wszystko zaskakuje jak trzeba, błąd na ISTA już nie wyskakuje, a klapa pracuje poprawnie. 😎
    1 punkt
  12. @BKP przydałoby się utworzyć nową sekcję forum dla BMW X2 (U10).
    1 punkt
  13. Dzięki za sugestie, wrócę z wyjazdu i pojadę sprawdzić.
    1 punkt
  14. Owszem, ale 272 KM miał już silnik N53B30 ale swap kolektora z disami jest możliwy tylko w "obrębie" N52B30 które były strojone fabrycznie na 325i (214 km) 328i (231 km) i z fabrycznym kolektorem trójstopniowym 330i (258 km)
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.