Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dzisiejszy maly zakup,bardzo rzadkie listwy drewniane individual.Najgorsze ze prawej tylnej brak.Ktos ma jakis pomysl aby dorobic podobna,moze jakas folia czy hydrografika,nie mam pojecia. XE3 BMW Individual fine-wood trim Figured eucalyptus, red brown
    1 punkt
  2. No dobrze, ale to powiedz mi zatem: co innego ma kupić użytkownik w cenie 26-32k PLN? N46 mówisz? Ten też ma swoje bolączki a do tego gorsze osiągi i gorsze spalanie. A ponadto jest to E90 przedlift, które już się trochę starzeje, jednak LCI wygląda lepiej (ludzie kupują oczami). Ostatecznie, każdy użytkownik dowolnego auta, które się zepsuje - będzie zmuszony pojechać do serwisu. Natomiast fakt faktem, że N43 potrafi przysporzyć kłopotów, o ile nie jest właściwie serwisowany, ale...no właśnie o serwisie. Czy gdyby mechanicy byli nieco bardziej rozgarnięci na temat tego motoru - może byliby w stanie chociaż przekazać użytkownikom, aby czasem przejechali się nieco szybciej i żeby regularnie zmieniali co trzeba. Ale to musiałby być serwis poza ASO, bo w ASO to wiadomo, olej co 30k km i nara. I jak tak będziesz zmieniać olej, to powiedz mi - który silnik to wytrzyma? Każdy w jakiś sposób oberwie. Jeszcze raz żeby to było jasne - moim zdaniem koszty utrzymania N43 są trochę za wysokie do tego co oferuje. Ale jednocześnie jeśli o niego dbasz i zaadresujesz jego główne bolączki (które ma KAŻDY silnik, nawet B58), to jeździ całkiem spoko - tak jak i z każdym innym autem. Jak patrzę na takiej jednej stronie, to N43 shejtowali, ale jednocześnie N53 wychwalają - a to jest niemal to samo...Choć ten drugi może i bardziej pancerny i mniej narażony na problemy z rozrządem. Jak kupisz auto zadbane po kimś, kto wiedział co robi (tak jak ja) - to jeszcze sobie pojeździsz autem w fajnym stanie - nawet jeśli będziesz musiał po drodze coś włożyć. A jak kupisz totalnego paździerza, gdzie ktoś robił tryb longlife, pałował na zimnym - to obojętnie co by to nie było, ciężko to będzie uratować i być może czeka Cię remont generalny. Po prostu moim zdaniem prawie każda opinia "skrajna" jest przesadzona. Czyli, że dany silnik jest idealny albo że to jest kompletny złom. Widzę to nawet po sposobie wypowiedzi. Ja to bym się prędzej zapytał kim są użytkownicy tych aut co do Ciebie przyjeżdżają na serwis, czy reagują na wszystko w porę, czy normalnie wymieniają jak trzeba? Czy Ty ich poinformowałeś o opcji zainstalowania NOXem, pomogłeś zrobić adaptacje, dałeś jakieś podstawowe zalecenia? Czy też może nie masz po prostu wystarczającej wiedzy na temat tego silnika? Pytam zupełnie normalnie, nie oskarżam ani nic, po prostu jestem ciekaw jak to wygląda od strony mechanika.
    1 punkt
  3. Dziękuję @Markok - auto mam jeszcze w końcówce leasingu, więc jestem zmuszony do serwisowania z "papierami". Zakładam, że to i tak taniej niż w ASO. Dzięki za info związane z deferencjałem, rozważę czy robić w tym roku. Po wszystkim, dam znać w odpowiednim wątku jak oceniam usługi wspomnianego warsztatu. Miłego weekendu i jeszcze raz dzięki za pomoc!
    1 punkt
  4. To wnetrze mnie ROZWALA po prostu, ma 15 lat, zaprojektowano je gdzies kolo 20 lat temu a wyglada absolutnie swiezo i nowoczesnie jak na 2024r (!) Ergonomia IDEALNA, zadnych glupot i rozpraszaczy, wszystko pod reka i tam gdzie byc powinno. I do tego otula idealnie. Kierownica to tez klasa sama w sobie, ja do swojej E90 ktora byla warta z 40k PLN dokupilem nowke kierownice w ASO chyba za 2k PLN i za kazdym razem jak wsiadalem do auta i ja sciskalem to sie sam do siebie usmiechalem. Twoja widze juz troche wyswiechtana (w tej pikowanej czesci) - pomysl nad obszyciem, kosztuje z 500-600 PLN obszycie dobra Nappa a uczucie jest jakby sie mialo nowe auto, bo trzymamy tam rece przez 100% czasu jak jedziemy. No chyba ze nie chce Ci sie bawic i sprobujesz z jakimis Gliptonami etc. PS. Dobra robota z audio, widze konkretnie sie wziales do roboty 👍 Jak zerkam na ta Twoja galerie to momentalnie siedze na norweskim otomoto i przegladam E92 Ta mi sprzatneli sprzed nosa jakis czas temu i do dzisiaj chodze struty - miala benzynowe R6, indywidualne audio, oryginalna nappe cappcuino i manual - doslownie bialy kruk dzisiaj 😕 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=229889953
    1 punkt
  5. Ah dopisałeś coś, nie zauważyłem wcześniej. No jak dla mnie zaporowe ale jak się robi po znajomości to wiadomo że jest o wiele taniej bez papierków, a więc i gwarancji. Jak nie masz żadnego znajomego mechanika który nawet nie musi siedzieć w bmw, no to chyba dobra i jedyna opcja ten w.w. serwis. Kiedyś temu kuzynowi filtry i olej swoje przywoziłem i wymieniał za stówkę, teraz sam to załatwia (żeby więcej cwaniaczkowi zostało hehe) i wziął ostatnio 4 stówki za olej i filtr oleju z wymianą, serwis można samemu skasować kombinacją kliknięć przycisku BC na kierunkowskazie. Do skrzyni sobie sam załatwiłem zestaw serwisowy za 900zł z alledrogo (7 litrów oryginalnego ZF-a i miska z filtrem), i z nim wymieniłem za bodaj 3 stówki, nie poszło gładko jak z silnikowym bo wlew był zabudowany nieco wyżej i nie dało się przyłożyć klucza, więc musieliśmy trochę poluzować skrzynię z mocowań co ją opuściło i zrobiło miejsce. Do dolania odpowiedniej ilości oleju znowu ją podnieśliśmy, z litr mi został. W dyfrze nie wymieniałem, tam nawet nie ma korka żeby spuścić więc trzeba cały otworzyć, kuzyn powiedział że to się raczej serwisuje dopiero jak coś się dzieje np. wyciek, to nie zaawansowana skrzynia więc myślę że można sporo później wymienić niż w skrzyni, na forum mało o tym piszą. Może jakby była szpera M to trzeba by było, a w zwykłym..
    1 punkt
  6. Ło panie, autko z Australii, trzeba będzie zmienić świateła na ruch prawostronny. 😛 A na poważnie to ja bym wymienił wszystkie filtry oprócz paliwa i obowiązkowo olej w skrzyni biegów statycznie jak zaleca ZF, bo już jest sporo po interwale (60-70k), a pewnie nie był nigdy wymieniany. Jestem ze Śląska więc o warszawskich warsztatach się nie wypowiem, mi ogarnia wszystko w przydomowym warsztaciku dalsza rodzina z aso VW, kierowałbym się opiniami na goglach i sposobem odpowiedzi właścicieli na ewentualne negatywy. Burakom podziękujemy, przykład:
    1 punkt
  7. To zależy od wielu czynników... Jestem w podobnej sytuacji. Zakładam że 50% VATu odliczasz jak większość JDG. Generalnie im krótszy leasing/wyższa wpłata tym lepiej i tańszy leasing ale blokujesz kapitał w kawałku metalu z plastikiem. 😄 Nie da sie na Twoje pytanie odpowiedzieć jednoznacznie bo za mało info podałeś a wszystko zależy od sytuacji finansowej i prywatnej, planow na przyszlosc, etc. Ostatnio sprawdzałem kilka ofert na auto za ok 400k w konfiguracji 20% wpłaty, 19% wykup (maks), 5 lat (czyli jedna z droższych opcji) to całkowity koszt leasingu (bez ubezp.) wyszedł równo 120%. Dużo i nie dużo... Moja filozofia jest taka... Jak kasa ma leżeć na koncie to lepiej kupić jak najszybciej (o ile ma się wystarczającą ilość VAT do odliczenia VATu auta). Jeśli wiem że mogę potrzebować tej kasy na coś innego (np. zakup działki, budowa, etc.) to lepiej mniejsza wpłata i niższe raty i wiekszy wykup żeby kiedyś okazja nie przepadła. Ja akurat inwestuję większość wolnych środków na bieżąco bo nie lubię mieć gotówki/kasy na koncie. Zrobiłem więc proste wyliczenie z którego wyszło, że mając te 400k na auto to jeśli przez te 5lat wspomnianych wyżej będę w stanie inwestować otrzymując średniorocznie 5-6% stopy zwrotu (uwzględniając pomniejszający się kapitał o pierwszą wpłątę i comiesięczne raty oraz podatek od zysków kapitałowych) to nawet przy tak drogim leasingu jak ten wyżej (120%) wychodzę po 5 latach na zero (tj. zyski z kapitału pokryją koszt leasingu - magia procentu składanego). Wystarczy jak postaram się nieco więcej niż te 6% żeby tak długi leasing mi się opłacił, i.e. durne pasywne S&P500 średniorocznie 10%. A w tych obliczeniach nie uwzględniłem nawet inflacji czy spadku siły nabywczej PLN w stosunku do EUR/USD/CHF/GBP. Tak więc ja rozciągam leasing jak najbardziej się da i niech pieniądze pracują a kredyt zjada mi inflacja 😛
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.