No dobrze, ale to powiedz mi zatem: co innego ma kupić użytkownik w cenie 26-32k PLN? N46 mówisz? Ten też ma swoje bolączki a do tego gorsze osiągi i gorsze spalanie. A ponadto jest to E90 przedlift, które już się trochę starzeje, jednak LCI wygląda lepiej (ludzie kupują oczami). Ostatecznie, każdy użytkownik dowolnego auta, które się zepsuje - będzie zmuszony pojechać do serwisu. Natomiast fakt faktem, że N43 potrafi przysporzyć kłopotów, o ile nie jest właściwie serwisowany, ale...no właśnie o serwisie. Czy gdyby mechanicy byli nieco bardziej rozgarnięci na temat tego motoru - może byliby w stanie chociaż przekazać użytkownikom, aby czasem przejechali się nieco szybciej i żeby regularnie zmieniali co trzeba. Ale to musiałby być serwis poza ASO, bo w ASO to wiadomo, olej co 30k km i nara. I jak tak będziesz zmieniać olej, to powiedz mi - który silnik to wytrzyma? Każdy w jakiś sposób oberwie.
Jeszcze raz żeby to było jasne - moim zdaniem koszty utrzymania N43 są trochę za wysokie do tego co oferuje. Ale jednocześnie jeśli o niego dbasz i zaadresujesz jego główne bolączki (które ma KAŻDY silnik, nawet B58), to jeździ całkiem spoko - tak jak i z każdym innym autem. Jak patrzę na takiej jednej stronie, to N43 shejtowali, ale jednocześnie N53 wychwalają - a to jest niemal to samo...Choć ten drugi może i bardziej pancerny i mniej narażony na problemy z rozrządem.
Jak kupisz auto zadbane po kimś, kto wiedział co robi (tak jak ja) - to jeszcze sobie pojeździsz autem w fajnym stanie - nawet jeśli będziesz musiał po drodze coś włożyć.
A jak kupisz totalnego paździerza, gdzie ktoś robił tryb longlife, pałował na zimnym - to obojętnie co by to nie było, ciężko to będzie uratować i być może czeka Cię remont generalny.
Po prostu moim zdaniem prawie każda opinia "skrajna" jest przesadzona. Czyli, że dany silnik jest idealny albo że to jest kompletny złom. Widzę to nawet po sposobie wypowiedzi. Ja to bym się prędzej zapytał kim są użytkownicy tych aut co do Ciebie przyjeżdżają na serwis, czy reagują na wszystko w porę, czy normalnie wymieniają jak trzeba? Czy Ty ich poinformowałeś o opcji zainstalowania NOXem, pomogłeś zrobić adaptacje, dałeś jakieś podstawowe zalecenia? Czy też może nie masz po prostu wystarczającej wiedzy na temat tego silnika? Pytam zupełnie normalnie, nie oskarżam ani nic, po prostu jestem ciekaw jak to wygląda od strony mechanika.