Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.01.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Dzień dobry. Tak dla rozruszania forum wrzucę mój niedawny nabytek. Jako że G01 jeździ 90% żona to musiałem sobie coś ogarnąć dla siebie na codzień, robię sporo km więc tylko diesel wchodził w grę. Niezbyt mi się chciało pchać w jakieś droższe auta w obecnych realiach leasingowych. Jeszcze od sprzedaży poprzedniej e91 miałem zapisane filtry na olx/otomoto które wyszukiwały mi E90 z końca produkcji z automatem. Pewnego wieczoru ujrzałem ten egzemplarz u handlarzy gdzie już kupiłem jeden samochód z kolegą i był w 100% zgodny z opisem. Oczywiście o żadnej okazji cenowej nie było mowy, niektórzy ludzie kupują w tych pieniądzach F31 😁 Szybka decyzja - rano jedziemy. I była to słuszna decyzja bo po pierwsze jakbym nie pojechał na drugi dzień rano to już by nie było tego auta a po drugie stan okazał się naprawdę ciekawy jak na E91. Więc jest i ona, 320d, 2011 rocznik, 184 KM, M-Pakiet + Edition Sport czyli niebieska nić kontrastowa, czarna końcówka wydechu, OEM nakładki na pedały, inne listwy progowe wewnętrzne itp. Do tego hi-fi, panorama, fabrycznie przyciemnione szyby, combox z bt-audio. Jak dla mnie zadziwiający jest stan wnętrza oraz brak zmęczenia maski/lamp - domyślam się że raczej jeździła po jakichś drogach landowych niż autobahnem. Poprzednia e91 miała przebieg 188kkm przy zakupie a przód był spiaskowany jak sito. Code / Type: E91 (MUE) / UY11 Chassis: Touring (5 Doors) Market: Europe(left Steering) Engine: 2.00 l / 135 kW (N47T) Drivetrain: Rear-Wheel Drive Transmission: automatic Color: Black Sapphire Metallic (475) Upholstery: Leder Dakota/schwarz/kontrast Blau (LCNL) Mileage: Show mileage of this vehicle Start of Production: Friday, March 11th 2011 Manufacturer: Munich, Germany / BMW AG S704 M Sports Suspension S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7HE Connectivity Package S7MF Sports Edition S7RS Package Comfort S402 Panorama Glass Roof S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S431 Interior Mirror With Automatic-Dip S441 Smoker Package S470 Isofix-System S481 Sports Seat S493 Storage Compartment Package S494 Seat Heating Driver/Passenger S4AE Armrest Front, Retractable S4B9 Interior Trim Strips,Alum.finishgrinding S606 Navigation System Business S612 BMW Assist S615 Extended BMW Online Information S616 BMW Online S633 Preparation, Mobile Phone, Business S676 HiFi Speaker System S698 Area-Code 2 For DVD S6AA BMW TeleServices S6AB Control, Teleservices S6FL USB/Audio Interface S6NF Music Interface For Smartphone S6VC Control, Combox S7SN Navi Business/Mobile-Ph.prep. Bluetooth S502 Headlight Cleaning System S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog Lights S521 Rain Sensor S522 Xenon Light S534 Automatic Air Conditioning S540 Cruise Control S548 Kilometre Speedo S563 Light Package S205 Automatic Transmission S216 Hydro Steering-Servotronic S230 Extra Package, EU-Speciifc S249 Multifunction F Steering Wheel S258 Tyres With Runflat Properties S2MF BMW Alloy Wheel, M Spider Spoke 193 S320 Deleted, Model Lettering S321 Exterior Parts In Vehicle Colour S3AA Roof Railing Black S801 National Version Germany S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8SC Telematics Access Request,Country-Spec. S8SP Control Unit COP S8TL Dummy-SALAPA S8TN Daytime Driv.lights Adjus.via Light Menu S760 High Gloss Shadow Line S761 Individual Sunshade Glazing S775 Headlining Anthracite S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles S1CB CO2 Equipment S1CD Brake Energy Regeneration SA080 80 Ah AGM Battery Samochód kupiony ze świeżo wymienionym rozrządem, przebieg 203kkm, obecnie już 211. Całość jest w fabrycznym lakierze 80-110 um. Ja ze swojej strony zrobiłem serwis olejowy skrzyni biegów + typowy pakiet startowy filtry, pióra wycieraczek, serwis klimatyzacji, nowe dywaniki, trzy etapowa korekta lakieru + powłoka ceramiczna, czarne nerki, odświeżenie końcówki wydechu w czarny połysk zgodnie z vin. Auto mimo tego że to tylko e91 sprawia sporo frajdy, jeśli ktoś jeździł kilkoma generacjami pod rząd to pamięta układ kierowniczy tej generacji - dla mnie do dziś niedościgniony. Do tego zawieszenie mpakietowe + felgi 18" styling 193 sprawiają że trójeczka trzyma się jak przyklejona, mam sporą odskocznię po G01 (wiadomo suv - inna bajka). Być może wpadnie jakiś delikatny program no i trzeba się rozejrzeć za jakimiś kołami na zimę. Co ciekawe sporo ludzi jeszcze się ogląda za tym autem a nawet miałem już parę propozycji odkupienia 😆1 punkt
-
@Borsuczek Jasne, wszyscy robią jak Ty, a grono ludzi tutaj to biedne cepy, co się dały złapać na marketingowe idiotyzmy. No i wszyscy kłamią, tak naprawdę nikt nie dba. Nie mierz proszę wszystkich swoją miarą. Trzymasz się interwałów producenckich, ok, nikt nie zabrania. Inni zmieniają częściej - chyba też mają prawo. Osobiście jak czegoś nie wiem, to staram się znaleźć różne studia i badania i chyba nie pamiętam, żebym spotkał się z opinią, że częstsze zmiany oleju co 10-15tys szkodzą, ale spotkałem wiele odwrotnych. Poprosiłbym o jakiś link do ZF-a, który robi nasze skrzynie, w którym zalecają wymianę po 150tys, chciałbym się zaznajomić. Dotychczas czytałem o 60-80tys i zdaje się, że w Stanach tak stoi w instrukcji lub interwałach BMW, tu musiałby ktoś stamtąd sprawdzić. Ciekawe, że u nich jest wymiana, a u nas nie, dożywotnio.1 punkt
-
Dam znać,bo przyznam,że nawet kolega nie próbował kasować. Funkcja jest na pewno w nowszych wersjach (filmik w moim poście wyżej). Widziałem,że wiele osób robi dokładnie jak na tym filmiku: Podobno 90% oleju udaje się odessać i po prostu dolewają do przelewu i koniec. Z drugiej strony, inny kolega mówił mi,że do wymiany oleju w VTG trzeba mimo wszystko demontować wydech,żeby komfortowo się tam dostać... Ja sam chyba pójdę w odessanie bez demontażu - może jakąś fotkę zrobię podczas wymiany jak to wyglądało.1 punkt
-
Nie kupiłbyś wtedy żadnego. Opowieści o częstej zmianie oleju to bajki mechaników z forów dla zarobienia kasy na wymianie oleju. Olej jeździ fabryczny interwał, a potem jeszcze ten sam olej jest lany do innego nastoletniego auta, które się kupuje do czarnej roboty np. dowożenia materiałów do budowy domu. Taka jest rzeczywistość.1 punkt
-
Mi sie wydaje (jestem zupelnym laikiem jakby co) ze przy konwersji HIFI-->HK/Gladen etc jest juz niewiele roboty bo HIFI ma przeciez ten 200W wzmacniacz juz zamontowany, w slupkach masz juz tweetery tez. Ja mialem podstawe wiec musialem wymieniac slupki te plastikowe, wzmacniacz montowali w gornej czesci bagaznika (nie bylo nic widac prawie), ciagneli kable do akumulatora i sygnalowe, montowali zwrotnice etc W Twoim przypadku to chyba tylko pozostaje wymiana wzmacniacza i wymiana glosnikow a okablowanie juz jest na miejscu (moje gdybanie tylko). HIFI tragicznie nie brzmi i da sie z nim zyc w sumie, u mnie przy zamianie podstawa--> Gladen mialem usmiech na twarzy przez wiele miesiecy (bardzo lubie muzyke w aucie), wg mnie to byly dobrze wydane 5 czy 6k PLN 😉 Tak czy inaczej gratki, swietna fura i nie tracaca juz nic na wartosci, w Norwegii takie okazy spadly do ~40k PLN (m-pakiet i 2010/11) i juz nie tanieja jak sa zadbane od conajmniej 4-5 lat nic.1 punkt
-
Sliczna E91, mam najwiekszy sentyment do tego auta, tez mialem kilka lat temu wersje Edition 💪 Po korekcie lakieru wyglada jak nowe (!), srodek jak na 200k km wyglada niewiarygodnie 😮 Mi do pelni szczescia brakowaloby tylko HK, pokusilbym sie o ten zestaw Gladena dedykowany do E90 (wszystko plug&play) jezeli lubisz sluchac muzyki w aucie, razem ze wzmacniaczem np Audisona i montazem wszystko jakies ~6k PLN a robilo naprawde robote 💪 PS. Uklad kierowniczy w E90 to klasa sama w sobie PS2 M193 (jeszcze w ferric grey) tez miazga, felgi zimowe przy nich wygladaja tak sobie 😉1 punkt
-
W Stanach jest +/- 10 tys. mil (16 tys. km)w zależności od wskazań komputera (stylu jazdy).1 punkt
-
Nieszczelności w dolocie lub układzie wydechowym, przepływomierz, czujniki temperatury i ciśnienia albo wtryskiwacze. Lepiej nie jeździć z taką usterką. W dłuższej perspektywie można uszkodzić głowicę.1 punkt
-
Wystarczy zobaczyć jak różnią się zalecane interwały pomiędzy USA, a UE. Tam jest ok 8 tys mil, a u nas 30 tys km. To tylko kwestia dostosowania się do prawnych wymagań UE. Śmiem twierdzić, że nawet te longlife to max 15 tys km jak jeździ się po mieście. Jesscze jakby robić tylko długie trasy to co innego.1 punkt
-
Autami marki BMW jeżdżę i serwisuję od 1991r. Nigdy nie miałem z nimi problemu jakiegokolwiek - chociażby opisanego na tym forum i krążących opowieści w sieci. To, że Ty kupujesz, zarzynasz i pozbywasz się kłopotu to Twoja sprawa, ale nie namawiaj innych aby robili tak samo 😞. Myślałem, że oleju i filtrów się wogólwe nie wymienia - przecież kupujący nie dopłaci przy odsprzedaży.1 punkt
-
Zbyt uboga mieszanka. Potrzeba diagnozy porządnym programem dedykowanym do BMW, a nie tylko czytnikiem kodów P.1 punkt
-
Volvo od dłuższego czasu to porażka na każdym calu także ich opinia czy decyzje mnie grzeją. Jeszcze się Ci wszyscy eko będą przepraszać ze spalinowymi.1 punkt
-
No właśnie wg. VIN też w opisie nie stwierdziłem. Może błąd bimera. Dziękuję Ci za zainteresowanie tematem.1 punkt
-
Przedni most Hypoid Axle Oil G2 około 0,5 l. Tylny most Hypoid Axle Oil G3 około 0,9 l. Skrzynka rozdzielcza DTF 1 około 0,5 l. Wymiana jest łatwa, w przednim moście jest korek spustowy, z tylu i w VTG trzeba odessać.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00