Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.01.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zalecenie stosowania benzyny 98 dla silników B58 BMW ma kilka powodów: • Zapobieganie stukaniu silnika: Silniki o wysokim stopniu sprężania, takie jak B58, są bardziej podatne na stukanie silnika, co jest szkodliwe i może prowadzić do uszkodzenia silnika. Wyższa liczba oktanowa oznacza, że paliwo jest bardziej odporne na samozapłon pod wysokim ciśnieniem, co pomaga unikać stukania. • Optymalizacja wydajności: Silnik B58 jest zaprojektowany do osiągania maksymalnych osiągów przy użyciu paliwa o wysokiej liczbie oktanowej. Używanie paliwa 98 umożliwia pełne wykorzystanie potencjału silnika, oferując lepszą moc i przyspieszenie. • Efektywność paliwowa: Wysokiej jakości paliwo pozwala na bardziej efektywne spalanie, co może przyczynić się do lepszej ekonomii paliwa i niższej emisji spalin. Dostosowanie do zaawansowanej elektroniki silnika: Silniki B58 są wyposażone w zaawansowane systemy zarządzania silnikiem, które są zoptymalizowane pod kątem wyższych oktanów. Te systemy mogą precyzyjnie dostosowywać czas zapłonu i inne parametry działania silnika, aby uzyskać maksymalną wydajność i efektywność przy użyciu paliwa o wyższej liczbie oktanowej. * Wygenerowane przy użyciu ChatGPT 4 😂
    1 punkt
  2. W stanach to jeździ na PB91 i żyje, 95 w zupełności wystarcza, wyżej to już fanaberia do codziennego użytku. Xdrive u mnie wymieniony przy 75000, nadal był w dobrym stanie, skrzynia przy 90000 bez opiłków, stan też dobry, silnik robię co 10 lub 15 jeśli latam dużo ( a ostatnio 20 w pół roku zrobione). Olej od BMW jest bardzo dobrym olejem, znajdź na necie tabele od Piotr Tester (są też filmy na YT), nie ma sensu kombinować z innymi.
    1 punkt
  3. Cześć, zamykanie, ryglowanie powinno działać z każdej klamki. Otwarcie aut też powinno działać z każdej klamki, po położeniu ręki na klamce (nie po pociągnięciu za klamkę - tzn. po pociągnięciu również zadziała, ale powinno tylko po położeniu). Klikanie powinno być słychać właśnie po położeniu ręki na klamce, czyli masz otwarte auto, kładziesz rękę na klamce, słyszysz klikanie. Jak klika samo to znaczy, że coś jest nie tak. Jak najbardziej uszkodzone klamki mogą rozładowywać akumulator. Ja jak miałem tak, że jedna klamka mi działała, to zamieniałem ją miejscami z innymi, w ten sposób doszedłem do tego, że mam dwie uszkodzone. Wyprzedzając pytanie, kupiłem dwie klamki NTY w kolorze czarnym, i podmieniłem obudowę zewnętrzną na tę ze starej klamki. W razie pytań pisz śmiało. Pozdrawiam, Marcin
    1 punkt
  4. Miałem okazję użytkować nową 5tkę przez 3 dni robiąc 350km i jestem pozytywnie zaskoczony autem, fakt są rzeczy które irytują szczególnie słabo działające przyciski dotykowe. Miałem do dyspozycji 520 xdrive dość dobrze skonfigurowaną na 375 000 zł. Wyciszenie, komfort zdecydowanie lepszy niż w G30, wsiadając następnie do swojej G30 czułem się jakbym wsiadł do auta z innej epoki znacznie tańszego. Zastanawiam czy zamawiać 520d czy poczekać do maja i zamówić mocniejszego diesla. Btw w aucie był system grający Bowers&Wilkins który dla mnie był mocnym rozczarowaniem.
    1 punkt
  5. Absolutnie się z tym nie zgadzam. To jedna z ważniejszych czynności serwisowych, jeśli chcemy naprawdę zadbać o samochód. Przecież to okres docierania, w jednym silniku nie będzie opiłków (będzie ich mało i nie będzie ich widać) a w innych opiłki będą jeszcze po drugiej wymianie oleju. Mam trochę wiedzy z motocykli - w motocyklach zazwyczaj zalewa się na start inny olej tzw. "dotarciowy" i wymienia się go po 1000km - i leci z niego naprawdę syf. Kolejne wymiany to już zależy od eksploatacji - moim zdaniem przy normalnym użytkowaniu wystarczy jedna wymiana pomiędzy fabrycznymi interwałami - czyli co 12-15tyś km. Skrzynia biegów - podobno BMW już zaleca wymianę oleju w skrzyni - chyba co 80tyś km. 150tyś km to moim zdaniem za długi interwał.
    1 punkt
  6. 1. Pb95 2. Olej silnikowy w połowie między wymianą w ramach BSI tj. 14 tys. km. 0W30 lub 5W30 jak wskazuje instrukcja. 3. Skrzynia biegów przed 80 tys. km, statycznie, pewnie teraz zrobię razem z VTG (xdrive) i dyferencjałami przy ok. 60 tys.
    1 punkt
  7. Sprawdź gorne mocowania amora . Zamienniki się nie sprawdzają
    1 punkt
  8. Absolutnie polecam wymiane oleju co 10-12 tys. koszt niewielki. Natomiast pierwsza wymiane kategorycznie zrobilbym po 2 tys. Jest mnistwo filmikow na ktorych widac co jest po rozcięciu fitrow po pierwszych kilometrach. W skrzyni olej zawsze robie co 100 tys.
    1 punkt
  9. 1 punkt
  10. @daaanielt Jakby ktoś miał ten problem, proszę bardzo: Usterka naprawdę jest mała, ale rozbierania trochę przy tym jest. Samemu można zrobić bez problemu. Przynajmniej w kieszeni zostanie sporo.
    1 punkt
  11. Przy drążku jest sprężynka z magnesem, która informuje czy jest w pozycji P w dźwigni zmiany biegów. I to jest prawdopodobną przyczyną. Miałem usterkę, wymieniłem drążek na używkę. minęły z 2 lata i znowu się pojawił. Jakby ktoś ogarnął to będę wdzięczny za podpowiedź.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.