Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.01.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. To jak sobie tak opowiadamy w tym pubie motoryzacyjnym, to ja Wam opowiem tak: mam kilka beemek (jak w opisie) i jeszcze kilka innych samochodów. Wszystkie BMW są z przynajmniej 6 cylindrami, M5 na V8 - a jedyny diesel w szeroko pojętej rodzinie to 530d - moje daily. Wszystkie auta są na swój sposób fajne, E36 jeszcze w cabrio jest cool, bo przejażdżka nim to takie przeniesienie w czasie, ostatni mój zakup to właśnie B58 w M340i - genialne auto o zupełnie innym charakterze niż 530d. I jeszcze dodam - jazda np. taką Mazdą CX-30 jest fajna, ale dla nas, użytkowników głównie BMW nie ma w takim samochodzie żadnych emocji, po prostu przyzwoite auto z pkt.A do pkt.B. I do brzegu - czy to moja żona, czy mój syn samochodziarz ze świeżym prawkiem, czy znajomi, którzy jeździli tymi moimi wynalazkami - każdy stwierdza, że najlepsze auto to 530d - właśnie głównie z powodu silnika (!) - jego reakcji na gaz oraz jego brzmienia (moja żona twierdzi, że tu jest najszlachetniejsze brzmienie z wszystkich naszych beemek - a to właśnie ona ma przypisane M340i) i w ogóle za całokształt - bo co by nie mówić, G30 to wygodne i fajne auto. Jeździłem 540i, nie powiem, świetny silnik do tej budy - nikomu go nie odradzam, ale Wy przeciwnicy diesla nie odradzajcie ludziom czegoś, czego nie znacie, bo porównując dzisiejsze 540i do diesla z E39 czy E60 to trochę śmieszne porównanie. To tak jak ja bym porównał kiedyś genialny silnik wolnossący 3.0i 231KM do dzisiejszego 530d - to przepaść w mocy i momencie na korzyść dzisiejszego diesla. Owszem, nie każdy musi lubić diesla, dlatego niech bierze benzynę, po to jest wybór. Myślę też sobie, że dla mnie, miłośnika i amatora motoryzacji, ważne jest czerpać przyjemność z różnych jej aspektów - jak jadę dużym dieslem, to czerpię z tego przyjemność, jak jadę E92 335i - czerpię przyjemność z tego zestawu tego ponadczasowego modelu, inaczej patrzę na nowe M340i, jest to aktualny, nowy model więc też więcej od niego wymagam i zwracam uwagę na inne szczegóły. M5 E39 to inna uczta. I podobnie, jak jadę innymi samochodami - nawet busy lubię prowadzić. Biedny jest ten, co kupi jedno auto i myśli, że ma najlepsze - taki ideał zwyczajnie nie istnieje.
    4 punkty
  2. 1 punkt
  3. Stawiam na uszkodzoną wiązkę, a tak naprawdę to zwarcia ponieważ wraz wiekiem i gorącym powietrzem od silnika, kruszy się izolacja w wiązce pod silnikiem dosłownie jak dotkniesz to się rozpada, ja tak miałem wymiana wiązki na nową i rok czasu i nie ma żadnego problemu z AFS nawet mogę odłączyć akumulator , to tylko po podłączeniu odpalam silnik i maksymalnie skręcam w lewo, potem w prawo , do środka i po minucie kontrolki gasną , zawór ECO wątpię ze przyczyną błędów jest moduł SGM pod schowkiem, oczywiście możesz spróbować wymienić moduł SGM (niestety trzeba programować winkfpt , kodować NCS do serii i potem reset czasu systemowego )
    1 punkt
  4. Może źle dotarte. Jak klocki sa nowe to trzeba mocniej hamować na krótkich odcinkach, i nie dojeżdżać na dotkniętym hamulcu do świateł(bo klocek się wypoleruje), tylko hamować bardziej "w ostatniej chwili". Proponuję przedmuchać na autostradzie porządnie zagrzać i kilka razy rozpędzić do 200 i szybko wyhamować do 90. To powinno je trochę zetrzeć
    1 punkt
  5. 1 punkt
  6. Brzmi trochę jak pompa wspomagania. Najlepiej zdejmij pasek napędu i pokręć wszystkimi rolkami.
    1 punkt
  7. Tędy wylatuje woda która skrapla się podczas używania klimatyzacji
    1 punkt
  8. Po co się stresować jakimiś wpisami - nieświadomy klient w przyszłości doceni co najwyżej, że masz regularne przeglądy z ASO, a mądrzejszy jak dowie się że wymieniałeś częściej, to tylko ci podziękuje a wpisy nie będą istotne. Ewentualnie zbieraj sobie w teczce kopie faktur za te wymiany poza ASO jako argumenty przy sprzedaży.
    1 punkt
  9. Mam taki sam problem, szukałem info na forum i widzę że jest kilka tematów właśnie z brakiem ogrzewania po stronie pasażera. W większości pomagała jedynie wymiana nagrzewnicy. Można sprawdzić czy klapki mieszające powietrze działają poprawnie w ISTA. Poza tym to nie wiem, sam planuję wypłukać układ chłodzenia w najbliższym czasie.
    1 punkt
  10. Ostatnio wgrany stage 2 od MHD, dzisiaj zamontowałem charge pipe od FTP, spasowanie perfekcyjne! Przedmuchałem IC, i okolice chłodnic i wszystko poskładane zgodnie ze sztuką. Kupilem uszczelki podstawy filtra oleju, wkrótce się zabiorę za wymianę Ściągnięta dokladka carbonowa i już oddana do regeneracji Dziwnie teraz wygląda ten przód, czegoś tu brakuje :lol: Komora silnika po wykonanej pracy i nowy charge pipe na miejscu :8)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.