Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.12.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Koledzy, koleżanki, pamiętajcie zrobić sobie geometrię co 15.000 - 20.000 km. Kosztuje to niewiele bo u mnie ok. 200 - 250 zł (w BMW wołają 1500 ;)) a unikniecie problemu zużycia opon przed czasem. Xdrive jest trochę dziwny ale cóż zrobić. Mi zjechało letnie opony 2x315 + 2x275 po niespełna 30 tys. km. Były poząbkowane, wyły i do wymiany choć bieżnik miały jeszcze dobry. W serwisie powiedzieli mi, że BMW zaleca zrobić w xdrive geometrię co 15 tys. km. Fajnie tylko nikt mi o tym nie powiedział przy odbiorze nowego auta i po 1,5 sezonu musiałem kupić nowe letnie za chyba 6 czy 7 tysi. W obecnie świeżo odebranym G05 FL od razu wstawiłem auto na geometrię i znowu okazało się, że fabryczne ustawienia były do bani.
    2 punkty
  2. Ja od wczoraj mam do testu nowe E220d 4matic Avangarde - dziś po południu oddaję a w zasadzie wymieniam na kolejnego Merca do testów. Tak na szybko - pierwsze wrażenie: świetne auto dla Cygana, Mercedes chyba wykupił wszystkie ledy z AliExpress, indyjska dyskoteka wewnątrz, nikle na zewnątrz - trochę widać brak pomysłu na wyróżnienie się - stąd jakieś animacje świetlne na ścianie w garażu, chowane klamki itp. No nie zrobił na mnie specjalnie dobrego wrażenia, ale jak trochę poprzebywaliśmy razem, to trochę zyskał. Plusy jak dla mnie: czuć klimat Mercedesa, solidne drzwi, ładny klank, ładne wnętrze jak dla mnie - w innym stylu niż w G60, ale ładne, piękna kierownica, fajny wyświetlacz zegarów - taki 3d, dobrej jakości z klasycznymi wirtualnymi zegarami. Duża poprawa układu kierowniczego w stosunku do poprzednich E-klas, prowadzenie bardzo dobre, choć nie sportowe, wysoki komfort zawieszenia. Duży plus za ogrzewanie foteli i wentylacje na fizycznym przycisku na drzwiach. W nowych BMW z iDrive 8.0 tu jest lipa... Ogólnie jakość wnętrza oceniam dobrze. Minusy - co mnie irytuje najbardziej w tym aucie za 450k PLN: ładne ale średniowygodne fotele i co najgorsze - za wysoko się siedzi (!) dla mnie nie do przejścia, zawsze siedzę najniżej jak się da, wtapiam się w auto..., pomimo tak chwalonego nagłośnienia Burmaster - dźwięk to jakaś kpina - sztuczny do bólu, spodziewałem się WOW, długo ustawiałem i próbowałem i niestety, nie... do tego przy funkcji 4D Surround nie idzie siedzieć na fotelach przy głośniejszym graniu - tak wibrują przez basy. Ja to w sumie olałem, ale żona strasznie się irytowała... ustawienie głośności radia to kolejne nieporozumienie - nieprecyzyjne suwaki dotykowe. Ledów wewnątrz za dużo - leci kiczem, zamiast śmiesznych animacji przed autem na ścianie z napisami Mercedes-Benz wolałbym adaptacyjne światła albo... niższą cenę za nie. No i słabe wyciszenie warczącego silnika podczas mocniejszego przyspieszania - skoro podokładali tyle świecidełek i innych bzdetów - nie mogli popracować lepiej nad wyciszeniem? Kawał auta w stylu Mercedesa - na mnie nie robi takiego wrażenia, ale odwiedziłem kilku kolegów i niektórzy byli zauroczeni tym jarmarkiem. No cóż, Mercedes robi badania rynkowe i wie co robi jak widać. Nie dyskwalifikuje go, bo ma w ofercie 6 cylindrowego diesla E450d - 367KM+23KM - i za to mu chwała. A ten silnik E220d jak to dwulitrowy diesel - sprawny, przyzwoity, ekonomiczny, wystarczający, niestety czasem nieprzyjemny akustycznie - nieprzystoi na auto za 450k PLN Reasumując - nowa E-klasa ma trochę więcej minusów niż się spodziewałem i jest mniej wyważona niż myślałem. Nowe G60 też wzbudza we mnie mieszane uczucia - takie dziwne czasy.
    2 punkty
  3. W ogłoszeniu jest model nie sprzed liftingu, a poprzednia generacja czyli w213. Nowa E klasa nosi oznaczenie w214.
    1 punkt
  4. Daje odpowiedź. X5 F15 i X5 G05 mają 4 cm więcej miejsca na szerokość na tylnej kanapie od F11. F15 ma z tyłu 1 cm mniej miejsca na głowę od F11, a G05 o 6 mm więcej od F11. Bagażnik X5 ma pojemność o 100 - 200 litrów większą od bagażnika F11. Z przodu X5-tki mają 4 cm więcej miejsca na szerokość, a G05 również 1 cm więcej miejsca nad głową.
    1 punkt
  5. Super. Warto założyć taki temat aby każdy z nas ( F10 , F11 ) podzielił się tymi miejscami, gdzie występuje korozja i sposobami jej usuwania ( chodzi mi przede wszystkim o zastosowaną chemię ). Ja dodatkowo w 2019 roku zabezpieczyłem prawie całe podwozie i profile zamknięte woskiem. Jak widać nie daje to 100% ochrony . Może w czasie jazdy jakieś przedmioty ściągają wosk dodatkowo uszkadzając cieńką powłokę lakierniczą? Ps. Miejsce, którego nie podałem a miałem skorodowaną to tylna belka haka.
    1 punkt
  6. wieść gminna niesie ze wypada zmienić pompę oleju i panewki za jednym razem czyli jak by chciał wszystko zrobić zgodnie ze sztuką to minimum 15k
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.