Kurczę, ja to jednak inaczej podchodzę do wyboru auta.
Dla mnie przede wszystkim ważna jest przyjemność z jazdy (rozumiana nie tylko przez pryzmat przyśpieszenia do 100 czy zasięgu większego tudzież mniejszego o X km), to jak auto się prowadzi, również, a może przede wszystkim (o czym kilkukrotnie już wspominałem) - jak jest wykonane i z jakich materiałów (przecież to jest jeden z powodów dlaczego ludzie decydują się na marki premium i wybierają przykładowe BMW 3, a nie VW Passata czy Skodę Superb, mimo że mogą mieć lepsze osiągi i są większe, a do tego kosztują 30% mniej).
Generalnie dla mnie X3 jest jednym z fajniejszych SUV tej wielkości na rynku, może już pełnoletnim - ale LCI zmienił naprawdę wiele (całkiem nowa deska rozdzielcza - patrząc z perspektywy wnętrza po LCI to auto nie wymaga szybkiej zmiany modelu czy też wyposażenie w najnowszą wersję systemów asystujących). Stąd dla mnie priorytetem był wybór przede wszystkim dobrego auta, a że X3 występuje w wariancie elektrycznym, który jest naprawdę udaną konwersją - to iX3 dla mnie był idealnym wyborem.
Prawdę powiedziawszy gdybym dzisiaj z perspektywy półtora roku miał wybierać auto tej wielkości... ponownie wybrałbym iX3, ponieważ jak dla mnie wciąż nie ma ono alternatywy.
Nie wiem jakimi wersjami koledzy jeżdżą, czy też którą wersją jeździli koledzy porównujący iX3 z Teslą Y - ale dobrze wyposażone iX3 po liftingu z systemem asystującym Professional (który jest jednym z lepszych na rynku, podawałem wcześniej w tym dziale link do testów systemów asystujących) jest naprawdę bardzo dobrym autem. Zresztą z jakiegoś powodu X3 jest jednym z lepiej sprzedających się modeli BMW. A fakt, że iX3 jest nieco mniejsze w środku od pure elektryków, bo powstało jako konwersja? No jest, ale czy to znaczy że jest małe lub ciasne? Że ma nieco gorsze osiągi? No ma, ale czy 6.8 sek. do 100 nie jest w 99% wystarczające i to z zapasem, tym bardziej że charakterystyka przyśpieszania elektryka jest zupełnie inna niż takiego samego auta spalinowego mającego identyczne przyśpieszenie katalogowe...?
Oczywiście rozumiem tych, dla których technologiczne nowinki są priorytetem, czy też głównym kryterium wyboru jest "pure elektryczność" auta, tudzież szukają czegoś nowego w motoryzacji (nie wiem, np. innego sposobu włączania kierunkowskazów), ale jak dla mnie w iX3 poza brakiem możliwości sterowania autem przez smartfon (to jest dopiero od iDrive8) nie brakuje nic do codziennej, wygodnej, komfortowej i przede wszystkim dającej przyjemność jazdy. Źle to napisałem. Nie że mi nie brakuje - w moim odczuciu dostaję więcej, tyle że w innych obszarach (w sensie jakości i wykonania auta czy przyjemności z prowadzenia) na tyle, że jestem skłonny zapłacić też więcej z pełną świadomością ewentualnych minusów (vide wspomniany brak AWD, jeśli dla kogoś to jest must have), czy też ze świadomością nieco mniejszego zasięgu lub nieco gorszych osiągów wynikających z konwersji...
Powyżej przedstawiłem MÓJ punkt widzenia, absolutnie nie neguję innych poglądów czy przesłanek do wyboru takiego czy innego auta.
Natomiast jestem daleki od porównywania dwóch aut tylko przez pryzmat osiągów/zasięgu tudzież niższej czy wyższej ceny. Trzeba sobie po prostu odpowiedzieć na pytanie czego się oczekuje, za co chce się płacić i co się dostaje w zamian