Poziom Twojego myślenia przypomina bazarowe sprzed 20-30 lat, gdzie "lepszy" boombox to ten co ma więcej W napisane i więcej migających światełek 🙂 Niestety bardzo pogrążyłeś się tym. W i5 są te same głośniki co w i7, ale jest ich 2x mniej. Ktoś na bimmerpost sprawdzał kod produktu głośników i7 i i5 i były one identyczne lecz była ich mniejsza liczba. Mniejsza liczba głośników przekłada się na 2x mniejszą moc wzmacniacza, ale nie mówi to kompletnie nic na temat jakości tego wzmacniacza oraz jakości głośników, co dopiero przekłada się na jakość dźwięku, która jest najważniejsza! Patrzysz na metki i papierowe dane, a potem przypisujesz to innym. Jakość tego Bowersa jest wyższa niż HK, który jest w standardzie. Inna sprawa że ten w standardzie ma teraz podobno 205W, ale znowu nie wiemy jak jakościowo on się ma do poprzedniego HK.
Tutaj jest artykuł na bimmerpost, który pokazuje jakie głośniki są w poszczególnych systemach Audio G30 oraz G60, z którego widać że to nie jest to samo co HK w G60. Ale też HK w G60 to nie jest to samo co HK w G30, bo w G60 ma 205W, ale znów nie wiemy jakiej jakości są głośniki i wzmacniacz. To dopiero wyjdzie w testach odsłuchu.
https://g60.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2032126
Zamiast się tutaj emocjonować papierowymi liczbami, zanim zacznie się plucie i hejt, trzeba poczekać albo poszukać realnych testów porównujących. Test który znalazłem w necie bardzo dobrze ocenia Bowersa w i5.
Kompletnie pozbawione logiki jest oskarżanie producenta o plucie klientowi w twarz, bo nie pozwala mu kupić droższego wyposażenia na którym mógłby więcej zarobić.
To z cennika w USA, ale może tam "głupoty" piszą. Tak się to nazywa w sedan. Natomiast propagujesz tutaj kompletną bzdurę, bo taki świecący dach był zawsze w kombi oraz SUV, a nigdy w sedan! I znowu kłania się antylogika, że oburzanie się na producenta że nie pozwala sobie więcej zarobić na droższych dodatkach to "plucie w twarz"
Jeśli chodzi o hamulce, właściwości jezdne, jakość audio i wyciszenie, to wiem akurat na podstawie bardzo wielu filmów YT porównujących odpowiedniki BMW i Tesli. I pamiętam że Bjorn zawsze chwalił audio BMW ponad to co jest w Tesli czy wyciszenie auta i te same wnioski były we wielu innych testach porównawczych BMW i Tesli.
Co do jakości elementów wyposażenia, to można wziąć na warsztat zawieszenie i wybór jego typów, oświetlenie (zwykłe LED vs adaptacyjne z wycinaniem) itp. Ale szkoda czasu na porównywanie tutaj. Ale jak ktoś nie widzi ktoś różnicy, to niech bierze Tesle. Tylko w tej klasie jakoś wyniki sprzedaży pokazują że ta różnica jest, a sam wielokrotnie mówiłeś że "Tesla ze swoją jakością na razie nie ma co szukać w klasie E".
"nie dotarło" - stary, Twój język i arogancki ton, świadczy bardzo słabo o Tobie. Jeśli na sarkazm odpowiadasz takimi płytkimi personalnymi tekstami, to może to świadczyć wyłącznie o jakiejś mocnej frustracji której przyczynę znasz tylko Ty sam. Mógłbym napisać Ci wiele odpowiedzi na takim poziomie, które by do Ciebie bardzo pasowały, ale nie zejdę do takiego poziomu. Mam nadzieję że refleksja Cie jakaś najdzie i wycofasz się z tych słabych słów.
Pisałem to już 20 razy jak działa Digital Key i kupując auto byłem w pełni świadomy jego działania i czasami z niej świadomie korzystam zmniejszając wygodę, ale maksymalizując security. Z punktu widzenia bezpieczeństwa jest to o rzędy wielkości bezpieczniejsza metoda niż ta stosowana przez Teslę, bo opiera się na standardach NFC i standardach wypracowanych przez producentów systemu operacyjnego, czyli ten sam wysoki poziom bezpieczeństwa co przy płatności kartami w bankowości. To co jest w Tesli, to zwykła komunikacja po bluetooth z aplikacją w telefonie. Jest wygodna to niezaprzeczalne, ale wiele w internecie jest pokazanych prostych sposobów jak można to obejść i otworzyć samochód.
Digital Key Plus to również realizacja digital key w oparciu o standardy rynkowe i o wiele lepsze technicznie rozwiązanie niż to z Tesli, bo opiera się o UWB a nie komunikację bluetooth z aplikacją (np w przypadku Tesli wymaga instalacji aplikacji co nie jest konieczne w przypadku Digital Key/Digital Key Plus).
https://mojmac.pl/2021/01/14/bmw-wprowadza-uwb-w-digital-key-plus-zgodne-z-u1/
Także zanim zaczniesz hejtować, to poczytaj i doucz się trochę. Technicznie BMW dawno temu mogło zrobić druciarskie rozwiązanie oparte na bluetooth, ale jako pionier na rynku we współpracy z producentami robi to porządnie jako pierwsza firma w branży.
Już kiedyś był tutaj ten wątek i zostało to było wytłumaczone, ale nie wiem czy zapomniałeś, czy po prostu za bardzo skupiasz się na czepianiu się niż na merytorycznym argumentom i twardej inżynierskiej wiedzy.
A upieranie się że w i5 jest zwykły DigitalKey zamiast DigitalKey Plus, który został wprowadzony we wszystkich modelach od daty produkcji gdzieś w środku 2022 roku, to czepianie się dla czepiania:
https://www.bmwoffremont.com/research/digital-key.htm
The BMW Digital Key is compatible with 2021 and newer BMW models for those with Apple devices. The BMW Digital Key Plus is compatible with both Android devices and Apple devices on BMW models with the BMW iDrive 8 or newer operating system.
BMW Digital Key Plus Models (Apple & Android Devices)
BMW X1: 2023-
BMW X5: 2024-
BMW X6: 2024-
BMW X7: 2023-
BMW XM: 2023-
BMW 2 Series Coupe: 2023-
BMW 3 Series: 2023-
BMW 4 Series: 2024-
BMW 7 Series: 2023-
BMW iX: 2022-
BMW i4: 2022-
BMW i5: 2024-
BMW i7: 2023-
Note: The above list shows compatible models as of 2023. Any 2024 and newer BMW models with the iDrive 8 operating system should also be compatible with Digital Key Plus.