Nie rozumiesz po prostu różnicy filozofii obu marek. Tesla to - masowe auta, że 100% focusu na auta elektryczne, a BMW to odcinanie kuponów i przewagi rynkowej w ICE + budowanie nowej linii biznesowej elektrycznej, bo niedocenilo BMW rozwoju elektromobilnosci napędzony mocno polityka.
Jakbyś uczciwie porównywał BMW z Tesla, to Tesla zaczęła przygodę z ev w 2013r, a BMW w 2020r (i3 dawno zaorali i raczej traktowali jako proof of concept).
Jesli wierzysz w to co piszesz, to świadczy o Twojej skrajnej naiwności. Tesla postawiła wszystko na ev i miała dużo szczęścia + charyzma Elona + ciężka praca spowodowały że ze startupem dawno już nie s, a stali się już kolejnym dużym producentem motoryzacyjnym. Gdyby startupy miałyby być zjadane przez duże firmy, to nigdy nie powstałby Apple zjedzony przez IBM czy MS, Facebook, Google i tysiace innych startupów. Nie sądzę że jesteś na tyle naiwny że tego nie rozumiesz, raczej uprawiasz demagogie i manipulacje żeby udowadniać swoje tezy.
Elon Musk musiał wszystko postawić na elektryki i dzięki powyższym mu się udało, BMW czy Mercedes nie musiało, bo mają lukratywny biznes który im usypia czujność. I dobrze że Tesla się pojawiła i producentów zmusza do większych zmian. Jednak wróżenie orania przez Teslę rynku to łykanie jak pelikan marketingu Tesli który jest potrzebny żeby szybciej rosnąć i budować szybko rzesze fanbojow. Póki co to Tesla konkuruje cena, masowością, a w większości aspektów poza cena jest gorsza.
Dla mnie wychodzące BMW są w 6-7 kluczowych aspektach na 10 lepszy od Tesli, ale dla każdego co innego jest kluczowe. Cena jest jednym z kluczowych factorow i tutaj Tesla jest dużo lepsza. Realnie ix3 czy i4 to jeszcze są takie na szybko zrobione elektryki które można uznać jeszcze jako proof of concept bardziej, a już są lepsze w prowadzeniu i osiągach od Tesli. BMW ma elektryczny odpowiednik tylko dla TMY RWD. Jak chcesz porównać z LR lub Performance, to porównaj sobie prowadzenie i osiągi 3min. Doskonale o tym wiesz, ale uprawiasz demagogie i manipulacje.