Kolego, stan rozrządu w N20 jest bardzo łatwo sprawdzić. Generalna zasada: do 2014r. BMW montowało zestaw rozrządu ze ślizgami w kolorze czerwono-pomarańczowym. Miały one wadę konstrukcyjną, łączyły się na środku na sztywno za pomocą czegoś w rodzaju zatrzasku. To powodowało czasem pękanie ślizgu i natychmiastową utratę napięcia łańcucha, w konsekwencji zniszczenie ślinika. Było kilkadziesiąt takich przypadków w USA. Był pozew zbiorowy, bez orzeczenia winy BMW, ale firma zdecydowała się płacić za wymianę rozrządu, a sama zaczęła montować nowy zestaw (ślizgi połączone zamkiem umożliwiającym lekkie przesuwanie). Nowe ślizgi mają kolor kremowy, a po jakiś czasie odbarwiają się od oleju na beżowy, jasnobrązowy itp. Zajrzyj pod korek, sprawdź jakie masz ślizgi. Napięcie łańcucha skontrolujesz zwykłym za przeproszeniem drutem. Wygnij go i złap za łańcuch. Reasumując - ślizgi czerwono-pomarańczowe, lepiej wymienić niezależnie od napięcia łańcucha. Ślizgi nowego typu, rozrząd do wymiany tylko jeśli łańcuch za luźny. Pamiętaj, że łańcuch musi lekki luz, tak ok 1mm. Gdyby był napięty na maxa, niszczyłby koła i sam by się zużywał.