Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02.09.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Niestety choroba postępuje i ciężko się zatrzymać 😬 dlatego pojawiło się kolejne e32, tym razem krótkie i 3.0, ale oczywiście V8 (m60b30). Połączenie kolorystyczne wg mnie idealne, ale wiadomo kwestia gustu. Egzemplarz w bardzo fajnym stanie, wyposażenie zaskakująco dobre, wnętrze świetnie zachowane, podłoga/progi rewelacja. Hak oris bmw, niestety kluczyka nie było ale uzdolniony kolega szybko ogarnął temat bezinwazyjnie 😉 jako ciekawostka Niemiec nie lubił przepłacać za paliwo i auto wyposażone jest w świeżą instalację lpg dlatego też auto będzie często użytkowane 😎 Dzisiaj akurat mija równo 30 lat od wyprodukowania tego egzemplarza 🥳 Seria:7' E32 / Opis sprzedaży:730i / Nadwozie:Limousine Wersja katalogu/region:ECE / Kod typu:GD21 / Skrzynia biegów:GD21 / Układ kierowniczy:Lewostronny Data produkcji:31.08.1993 / Lakier:317 / Tapicerka:0484 Szczegóły pojazdu Dane dot. pojazdu Drzwi 4 Silnik M60/1 Pojemność 3 Moc (kW) 160 Napęd HECK Lakier 317 orient-blau Tapicerka 0484 Poziom integracji (fabryczny) Poziom integracji (aktualny) Wyposażenie indywidualne Nie Wyposażenie Opcje 0214 Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T) 0216 Wspomaganie układu kier. Servotronic 0241 Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera 0288 Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29 0302 Instalacja alarmowa 0339 Shadow-Line 0401 Dach przesuwno-uchylny elektryczny 0415 Roleta przeciwsłoneczna tylna 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 0438 Wersja z drewna szlachetnego 0459 Elektryczna regulacja foteli z pamięcią 0464 Worek na narty 0472 Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 0500 Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne 0508 Park Distance Control (PDC) 0510 Regulator zasięgu świateł 0528 Autom. kontrola obiegu powietrza 0534 Klimatyzacja automatyczna 0540 Tempomat 0553 Komputer pokładowy IV z pilotem 0661 Radio BMW Business (C43) 0676 System głośników HiFi 0686 Anteny Diversity 0801 Wersja krajowa Niemcy/Austria 0860 Lampa kierunkowskazu dodatkowego Teraz trochę zdjęć:
    1 punkt
  2. Cześć, Bmw F10, sedan, 2010, N47D20. Czy ktoś sam z Was wymieniał drążki kierownicze? mam luz w przegubie oglądałem listwę i jest okrągła, a drążek jest wkręcony mocno. Nie próbowałem jeszcze na "chama" odkręcać bo niewiem czy tak można. Myślę że tak jak listwa jest okrągła, zawieszenie wygląda jak z fabryki i wszystko mocno jest dokręcone, napewno sworzeń w zwrotnicy od końcówki drążka będę ciąć bo łamie mi tylko torxy jak blokuję go. Jak ktoś je odkręcał to z góry dziękuję za wskazówkę. Pozdrawiam.
    1 punkt
  3. W ramach uznania dla Tesli, jak już kiedyś pisałem, jeździłem w zeszłym roku tydzień czasu Teslą Y w upalnym Texasie w środku lata, gdzie temperatury utrzymywały się blisko 40 stopni w ciągu dnia i ani brak wentylacji w siedzeniach mi nie przeszkadzał, ani pełne słońce wpadające prawie pionowo przez niczym nieosłoniętą szybę w dachu. Tylko że ja nie robiłem wtedy dłuższych tras niż 2h. Trzeba jednak przyznać że klima chodziła wtedy cały czas na max, ale jednak wyrabiała. Wentylacja w fotelach z mojego doświadczenia przydaje się głównie na trasy kiedy się dłużej siedzi i wtedy używam tego nawet w zimie. Na krótkich odcinkach, szczególnie jak się schłodzi wnętrze, to w X5 tej opcji nie włączam. W tym roku w czasie wakacji przejechałem w ciągu kilku tygodni ponad 5tys km po zachodnim wybrzeżu USA, z czego duża część w upały 40 czy nawet ponad 50 stopni C po pustynnych terenach i mając świadomość co daje Webasto w elektryku, bardzo mi brakowało tej funkcji. To jest cecha elektryków, której nie docenia ten co na codzień jeździ tylko ICE, a jak się człowiek przyzwyczai, to mu potem w pewnych sytuacjach brakuje. No, ale jak to mawia klasyk "da się" w spalinowym aucie bez tej funkcji jeździć 🙂 Szczególnie że w warunkach w jakich przejechałem dużą część trasy, praktycznie żadnego turysty nie widziałem co by zabrał auto elektryczne. No, ale większe dystanse do pokonania chyba weryfikują sposób użycia BEV przez Amerykanów. Dużo tych aut widzi się w miastach, szczególnie takiej Dolinie Krzemowej gdzie doświadczyłem ich największego zagęszczenia, ale jak się wyjedzie na międzystanową autostradę, to jest ich mniej, a jak w mniej cywilizowane i bardziej surowe tereny, to praktycznie elektryków nie ma. Jakoś trudno mi uwierzyć żeby Amerykanie przestawili się na elektryki, nawet jak pojawi się elektryczny pickup Tesli, to nie widzę go np na długi prostych drogach Arizony, gdzie czasami trzeba planować trasę między stacjami benzynowymi jak w elektryku 🙂 Z pickupów elektrycznych widziałem przez cały okres kilkanaście Rivianów, ale ani jednego Forda F150 w wersji elektrycznej, albo może nie rzucił się w oczy. Za to absolutna dominacja Tesli wśród elektryków, co mnie nie dziwi, bo to przyzwoite i dość tanie auto do codziennej jazdy po mieści ze sporadyczną trasą która "da się" zrobić dzieci rewelacyjnie rozwiniętej sieci SC 🙂
    1 punkt
  4. Kilka fotek ustrzelonych dzisiaj przed zmrokiem.
    1 punkt
  5. Jak na 12 lat to 100k nie jest tak zle 😛 Ja mam excela gdzie licze WSZYSTKIE wydatki na bmw z wyjatkiem paliwa. Licze wszystkie plyny, przeglady... udane i te nie udane, oleje, wszystkie czesci, felgi, opony, wyjazdy na hamownie. Ogolnie podzielilem sobie ten excel na: - Czesci eksploatacja - Robocizna eksploatacja - Czesci naprawa - Robocizna naprawa - Czesci tuning - Robocizna tuning - Narzedzia potrzebne do dlubania przy aucie Kwot nie chce podawac, ale nawet wyrzucajac narzedzia z tej listy, Tobie per rok 100k / 12 lat = 8.3k na rok, fakt faktem uwzgledniajac obecne ceny i inflacje to pare lat temu wiekszosc rzeczy dalo sie spokojnie zrobic 2-3 a nawet 4x taniej... no ale mimo wszystko uwzgledniajac u mnie okolo 3 lata jak mam moje bmw to wychodzi mi sporo wiecej niz 8.3k na rok 😛 sporo, sporo wiecej 😄 Ale zeby nie bylo... nie zaluje ani 1 zlotowki. Dzieki bmw polubilem sie z mechanika, pewne bledy wiadomo byly, pewne rzeczy daloby sie zrobic taniej, ale nie da sie robic wszystkiego idealnie. Mimo wszystko uwielbiam to auto i NIGDY go nie sprzedam, ma u mnie bezwzgledne dozywocie, nawet jak mialoby stac w garazu kompletnie nie dotykane bo mialbym 20 innych (hiperbola). No ale sobie obiecalem ze nigdy nie sprzedam i juz.
    1 punkt
  6. Wystarczą chęci i trochę doświadczenia w macaniu, żeby odpowiednie śruby znaleźć :mrgreen: Jeszcze może napisze o objawach dla potomnych, bo to dla mnie też nie było jasne na początku 1. Zaczyna się od tego, że słabo i długo kręci, jakby akumulator miał słabe napięcie. Zamiast odpalać w sekundę odpala w trzy, czuć jakby mu mocy brakowało. U mnie to już od roku czułem, że coś jest nie tak i doładowywałem akumulator, samodzielnie nie wpadłbym na to, że to rozrusznik, pierwsze co zamówiłem to czujnik IBS, który jest w drodze i też się doczeka wymiany, błedem rzuca od czasu do czasu i tylko ten błąd miałem przy pierwszym skanowaniu z brakiem odpalenia. 2. A jak już padnie to wszystko wyglada normalnie dopóki się nie wciśnie start - dmuchawa się wyłacza, słychać klik, ale nie ma żadnej reakcji. Żadne błedy się nie pojawiają. Przy rozładowaniu aku pojawiłaby się choinka na desce, tutaj nic nie było. 3. Po zasięgnięciu wiedzy w internetach postanowiłem "kopnąć" rozrusznik grzechotką z przedłużką i kijem - jak to kiedyś w maluchach się robiło (nie wiedziałem po co, ale pamiętałem, że niektórzy na stanie w kaszlakach mieli kija - teraz już wiem). Po zabiegu podobno powienien jeszcze przekręcić - u mnie pół sekundy ruszył i zdechł na dobre. No i może zdarzyć się, że po podpięciu akumulatora nie odpali, mimo, że będzie kręcił, błąd 004A63 EWS Manipulation. Wtedy trzeba INPĄ zrobić synchronizację EWS CAS.
    1 punkt
  7. Wow. no to to już szacun! ale jest to możliwe tak jak wyjęcie modułu świec bez zrzucania kolektora. Mają ludzie zdolności.!
    1 punkt
  8. Wiedzę, że to chyba jedyny temat w tej kwestii i do tego wprowadza w błąd, więc wyjaśniam. Wystarczy zdjąć pokrywę silnika, odkręcić rurkę poziomu oleju, rozpiąć aku i zabrać się do roboty. 30 min i po temacie. Wymagany klucz z wbudowaną grzechotką 10mm + 13mm do okręcenia kabli z rozrusznika. Żadnego sciągania kolektora, podszybia, opuszczania skrzyni czy innego cudowania.
    1 punkt
  9. Odpowiem tylko na część twoich problemów które też miałem. W sumie z tego co opisałes to chyba najważniejsze błędy. Mianowicie rozladowany akumulator. Akurat jestem w temacie bo przechodzilem to kilka dni temu. To że masz uszkodzony akumulator to mało prawdopodobne wiec tyle dobrego. Sprawdź po naladowaniu akumulatora jakie jest napięcie podczas pracy silnika (najlepiej przyjedź parę kilometrów i dopiero sprawdź jak wszystko sie "unormuje". Jeżeli skacze lub jest powyżej 15V to masz uszkodzony regulator napięcia. Drugim i równie prawdopodobnym uszkodzeniem jest minusowa inteligentna klema IBS. Potrafi ona wariować i te błędy też mogą być przez nią powodowane. Polecam kupić nowszą kleme IBS bo będzie pasować tylko ma inne 2 złącza które przekładamy ze starej klemy. Auto masz z 2004r. więc masz 1 generacji kleme, kup drugiej która wychodziła po lifcie lub 3 generacji która jest z serii F. Wszystko będzie pasować jedynie złączki trzeba wymienić. Nie wiem czy będziesz robił to sam czy u mechanika ale kleme można w 30min samemu ogarnąć, koszt tej klemy używanej do 200zl za więcej nie ma co brać a regulator napięcia to koszt do 300zl z wymianą w niektórych serwisach. Możliwe jest też to że masz i regulator i kleme uszkodzoną. Ja tak miałem akurat. Jak coś więcej Cię interesuje to pisz. Odpowiem na pytania. O reszcie się nie wypowiem bo nie miałem takich przygód. Co do świateł to ktoś je kodował dodatkowo więc dlatego tak masz Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    1 punkt
  10. Witam, kolego najlepiej z góry, zdejmujesz tylko podszybie 5 min. odpinasz akumlator, wskakujesz na silnik i odpinasz przewody i odkręcasz rozrusznik jest na dwóch śrubach. Nie potrzeba zdejmować kolektora. 100% tulejki w rozruszniku do wymiany.Robiłem to osobiście i nie słuchaj pierdół że trzeba od dołu wyjmować. Pozdrowienia Maciej
    1 punkt
  11. Panowie po co skrzynie opuszczać i kombinować???.Najprościej zrobić to tak jak z Rogerem to robimy.Kolektor ssący do góry przy okazji sprawdzenie świec zarowych,i po i kolei zasilanie od rozrusznika które idzie do alternatora i cieniutki kabel na rozruszniku od bendixa.Musimy jednak pamietać że na kablu który leci do górnego słupka na kielichu do ładowania jest cały czas napięcie i z tym trzeba uważać.Następnie mamy dwie śruby gwiazdkowe jedna jest pod rozrusznikiem a druga u góry.Odkręcamy je nasadką 10 z dłuższą grzechotką najlepiej z kątową głowicą .10-tka pasuje na gwiazdke jednak wiadomo najlepiej stosować ori nasadke gdy jest mocno zakręcone.Od strony dołu też kilka razy wyjmowaliśmy rozrusznik ale jest problem z tą górną srubą .Ściągając kolektor nie potrzeba kompletnie rozkręcać dołu a przy okazji można sprawdzić inne tematy(cieknące klapki, kabel zasilania sterownika świec zarowych bo wiadomo że w naszych trzy litrówkach lubi sie nadpalić). I tylko tak to robimy bo po co pchać ręce do rozrusznika mając kolektor ssący nad nim.Wydaje mi się że jest wygodniej.Pozdro Marcin530d :cool2:
    1 punkt
  12. Spróbuj odkręcić mikrofiltr pod maską, po odkręceniu przez wlot powietrza jest dostęp do łopatek wentylatora rusz go czymś może szczotki się zawiesiły. U mnie tak było tylko, że po dłuższym postoju. Spróbuj może pomoże 15 minut roboty.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.