Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.08.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. @pierzu Czerwona ikona blokady kierownicy - pewnie chcą zresetować licznik ELV Elektryczna blokada kierownicy, niektórym pomagała aktualizacja, niektórym wymiana, niektórym czyszczenie.
    1 punkt
  2. Problem rozwiązany. BTool błędów nie pokazywał, Check też nie. Podjechałem do mechanika, pokazał mu błąd haka - nie zapięty w końcowym położeniu. Próba inicjalizacji z programu serwisowego - nie pomogło, a pogorszyło w zasadzie, bo przycisk zaczął świecić na czerwono i komunikat błędu na desce. Wszelkie próby elektronicznie - bez zmian. Moduł OK. Kable dają sygnał. Werdykt - raczej coś blokuje mechanicznie. Grzebanie w pamięci co się w tym roku mogło stać. Niby we Włoszech wpadła mi przyczepa w dziurę i trochę bujnęło, no ale bez kitu... z resztą po tym kilka razy się składał i rozkładał bez problemu. No ale to jedyny trop... Przyjechałem do domu, zderzak z auta, trzeba się jakoś dobrać do haka, może faktycznie coś się skrzywiło i stawia za duży opór? Na pierwszy rzut oka - dziwnie wygląda taka plastikowa tablica, która jest przykręcona do ramy haka, a dołem do dyfuzora zderzaka. Ale zderzak przecież jest OK, nie jest krzywo, więc ten plastik chyba nie jest problem. Otóż jest. Myślę dobra, niby wszystko OK, spróbuję złożyć hak - złożył się, ale o coś przytarł. Rozkładam - centralnie blokuje go ta tablica. Jak to możliwe?? Ściągam - zgięta blacha na szynie haka, do której przykręca się tą tablicę. Stara sprawa, bo blacha na zgięciu skorodowana. Myślę sobie - no pięknie, po dzwonie w tył. ale blachy fabrycznie nie ruszone. Kolejne grzebnięcie w pamięci - jak tylko kupiłem auto, jakaś babcia (dosłownie, aż było mi jej szkoda) zatrzymała mi się na skrzyżowaniu na zderzaku. U niej tablica rejestracyjna i jakieś wgniecenie, u mnie trzy rysy na zderzaku. Nawet dyfuzor nie stracił żadnego zaczepu. Spolerowałem tego samego dnia i zapomniałem. A teraz sobie przypomniałem, że wtedy żartowałem, że gdyby nie hak, to nie tylko rysa by była 😉 Ale dlaczego dopiero po paru już latach zaczął o to zaczepiać? Bladego pojęcia nie mam... Naprostowałem mocowanie, skorodowane blaszki zabezpieczyłem i po ponownej inicjalizacji, przez przytrzymanie przycisku, hak chodzi jak powinien 😉 koniec tematu 😉
    1 punkt
  3. Kolega powyżej podesłał Ci lokalizację czujnika na bloku silnika: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UB32-EUR-06-2008-E81-BMW-118d&diagId=11_4077#13627797957 Musisz zdjąć plastikową pokrywę ze znaczkiem BMW. Aby ją zdjąć ciągniesz do góry i wysuwasz w stronę zderzaka. Czujnik będziesz miał lekko po prawej od znaczka BMW który był na plastikowej osłonie. Kup sobie czujnik na allegro albo w jakimś sklepie. Odszukasz go po tym numerze: 13627797957 Tu masz filmik: PZDR
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.