Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.08.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Super stan. Takie małe smaczki a tyle radości.
    1 punkt
  2. Pamiętam, jak kilka lat temu bawiło mnie, że Mercedes CLA ma maskę bez siłowników teleskopowych. Jeszcze kilka takich „odświeżeń” i będziemy maski w BMkach za 400 tysięcy kijem podpierać 🫣.
    1 punkt
  3. Decyzja taka, że zamówiona X5 60i 😄 A obecny wykupi dealer i różnicę między ceną rynkową a ceną wykupu zaliczy mi jako zaliczkę. Bez VAT, bez dochodowego - bez kłopotu 😉
    1 punkt
  4. @Borsuczek. Nie denerwuj się. Jest takie przysłowie - "psy szczekają, karawana idzie dalej". BTW. Mam jakieś tam doświadczenie, w tym niemałe w BMW. Razem to już spore lata, i pod setkę sztuk... W tej chwili mam między innymi salonowe F31 335dX LCi. Swoje auto serwisuję w ASO stosując krótkie interwały serwisowe, stosuję oryginalne oleje i filtry, przeprowadzone mam wszystkie akcje serwisowe (np. EGR mam czwarty, kolektor ssący drugi, itp., itd..). Do tego stosuję dodatkową opiekę serwisową w warsztacie nieautoryzowanym specjalizującym się w marce, gdzie robię dodatkowe przeglądy serwisowe i rozszerzoną diagnostykę. Sam miałem też jedyneczkę z N47, mam też porównanie bezpośrednie - teraźniejsze, bo w tej chwili mój współpracownik ma F36 320dX z N47. Nadwozie w F36 GranCoupe jest naprawdę fajne, ale silnika N47 do N57 naprawdę nie da się porównać. Dla mnie 335dX z N57 jest po prostu świetne. Co do 3.0d to niestety... bo nie dość - że 3.0d było znacznie droższe w zakupie jako nowe, nie dość - że 3.0d w znaczącej większości ma znacznie wyższe rzeczywiste przebiegi, nie dość - że 3.0d często kupowali ludzie brutalnie obchodzący się z autem, nie dość - że 3.0d ma akcyzę 18,6% więc jako używane sprowadzane są auta ze smutną rzeczywistą historią lub bez historii, to na dodatek w tej chwili 3.0d często kupują (jako używane) ludzie, których szczerze powiedziawszy - na utrzymanie tego auta po prostu nie stać. Wielokrotnie doświadczałem opowieści ludzi, którzy mówili, ze NIBY mają auto takie same jak moje..., "tylko że..." - i tu pada ciąg informacji o problemach i niejasnościach w historii ich pojazdu. A potem lament i niedowierzanie. Wiem jedno - szkoda mi klawiatury na udawadnianie niedowiarkom, jak dobrze sprawuje się zdrowe i uczciwe N57 w 335dX. I drugi raz w swojej historii leasing mam już dawno zakończony, a 335dX nadal jest u mnie. Seryjne 313KM/630Nm przy śmiesznym spalaniu dają ostro radę. I nie mam pomysłu na co mam się przesiąść ! Przy dobrych układach po wieczornym ruchu wypoczęty wsiadam na autostradę... i do rana jestem w stanie z uśmiechem na twarzy dojechać naprawdę daleko... Bo mocny i oszczędny silnik połączony z fajnym automatem i uczciwą trakcją , dobre światła, wygodne fotele, aktywny tempomat, eMkowe hamulce i adaptacyjne zawieszenie, czy inne opcje wspomagające typu HUD czy utrzymanie pasa ruchu - to wszystko naprawdę pomaga w łatwym i swobodnym pokonywaniu kilometrów. I naprawdę trudno o bardziej wytrwałego wojownika na dłuuuugą podróż.
    1 punkt
  5. Nie obraź się, ale N57 jest lepszy od N47 pod każdym względem poza kosztami zakupu i eksploatacji 🙂 N57 jeżdżą więcej od N47. Liczba obu typów z przebiegiem pow. 300 tys. km jest podobna: BMW Gebrauchtwagen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen Z kolei N57 z małym przebiegiem jest bardzo mało: BMW Gebrauchtwagen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen
    1 punkt
  6. Moim zdaniem wielki błąd zawsze to będę pisał 3.0d to 3.0d najlepszy silnik diesla na świecie poczytaj sobie kolego więcej może na temat 2.0d koledzy posiadają bądź posiadali i nie mieli super zdania o tym silniku ja zawsze mam 3.0d i teraz nawet z dwiema turbinami przelot prawie 300 i chodzi jak dzidzia,jedynie co muszę t teraz jechać na akcje serwisowa chłodniki EGR
    1 punkt
  7. 3 mechaników później i... przypadek przy zmianie kół na letnie - aktualizacja, bo może się komuś przyda. Każdy mechanik\diagnosta mówił, że zawieszenie książkowe, nie ma się do czego przyczepić, ale faktycznie coś stuka przy kołach podczas jazdy. Może przekładnia? Ale to też wyciągać i weryfikować, jeśli jest OK, to niepotrzebne koszty, dość spore. W weekend zmieniałem koła na letnie, a że miałem trochę więcej czasu, to stwierdziłem, że poczyszczę co można po zdjęciu kół. I tak trochę się bawiąc, zupełnie przez przypadek usłyszałem podobny dźwięk do tego, który mnie od dłuższego czasu irytował, wyciągając gumę lewarka z podpory. Te podpory są wciskane na dwa zaczepy - u mnie trochę sobie luźno latały i obijały o karoserię... zblokowałem, wyjechałem na testową drogę i cisza... najtańsza naprawa "zawieszenia" ever :mrgreen:
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.