Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.08.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. A oto i mój bieda rumak , najtańsza 3ka jaka może być 😉 Dokupiłem kilka drobiazgów żebym nie musiał czapki zaciągać na twarz jak nia w dzień jadę 😉
    1 punkt
  2. BMW 540i po kapitalnym dzwonie w Canadzie wystawione na sprzedaż na otomoto za 170 tys PLN! dodatkowo samochód przemalowano ze srebrnego na niebieski bez zgłoszenia dot. zmiany koloru pojazdu w urzędzie. Nr rejestracyjny: OK8068A VIN: WBAJE5C50KWW22170 Data 1 rejestracji: 01/01/2019 Link do ogłoszenia otomoto: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-5-bmw-540i-kamery-360-asyst[..] Link do aukcji bidcars: https://bid.cars/pl/lot/0-29702963/2019-BMW-5-Series-WBAJE5C50KWW22170
    1 punkt
  3. Mam 6GT z tym silnikiem. W tym silniku dużo zależy gdzie jeździsz. To szczególnie w mieście istotne jest. Jak na trasie dom-praca masz duże korki to 15-17 litrów / 100 km może wychodzić, czasem nawet koło 20l (zerknij na https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1262575.html). Znowu jak byłem kiedyś w innym mieście przez kilka dni (mniejsze miasto, mniejsze korki) to spalanie wychodziło 11-13 litrów / 100km. Pisząc o tym jakie ktoś ma spalanie w mieście powinien podać też średnią prędkość przejazdu, bo miasto miastu nie jest równe, a nawet w ramach jednego miasta są różne trasy i różnie zakorkowane. Poniżej screen z przejazdu autostradą w Holandii. 150 kilometrów przejechane z prędkością średnią 102 km/h (ograniczenie prędkości prawie na całym odcinku to 110 km/h). Spalanie wyszło 6,6 litra / 100km Na tempomacie da się fajne spalanie osiągnąć, ale jak się chociaż trochę dynamiczniej jeździ to spalanie sporo rośnie 🙂 Ogólnie polecam. Jakbym miał wybierać teraz BMW to też z tym silnikiem, pomimo tego wysokiego spalania w zakorkowanym mieście.
    1 punkt
  4. Tak to są panewki czyli techniczne rzecz ujmując łożyska ślizgowe. Ruch wału turbosprężarki względem panewki powoduje samoczynne powstawanie filmu olejowego, który rozdziela obie części. Ten film trwa do momentu gdy wał turbosprężarki się obraca z odpowiednią prędkością nawet gdy pompa oleju już nie pracuje, czyli gdy silnik jest wyłączony. Tak więc ochrona przed samym tarciem mechanicznym jest zapewniona automatycznie. Jednakże podczas pracy łożyska rozgrzewają się na skutek tarcia półpłynnego. Ilość wytwarzanego ciepła zależy od prędkości obrotowej wału turbosprężarki. Dlatego pompa oleju dba o ciągłą wymianę oleju, który odbiera to ciepło. Analogicznie jak w całym silniku. Głównym problemem jest więc temperatura. Jeżeli wyłączymy silnik, gdy turbo pracowało przez pewien czas na niskich obrotach - temperatura się ustabilizowała czyli olej schłodził łożyska to brak filmu olejowego wystąpi jedynie na krótko przed zatrzymaniem z przyczyn konstrukcyjnych łożysk ślizgowych. Jeśli z kolei wyłączymy silnik za szybko lub wyłączenie nastąpi z powodu dążenia do jak największej oszczędności paliwa i emisji spalin, gdy łożysko jest mocno rozgrzane albo obraca się nadal bardzo szybko to wtedy brak wymiany oleju spowoduje, że olej który w nim jest przegrzeje się i straci część właściwości smarnych. Zapobiega temu włączenie turbosprężarki do obiegu płynu chłodniczego. Płyn przepływający przez gniazda łożysk chłodzi je nawet przy wyłączonym silniku dzięki elektrycznej pompie płynu. Turbosprężarka może pracować na wyższych obrotach przez co rośnie wydajność silnika bez konieczności zwiększania tempa przepływu oleju czyli wydajności pompy. Silnik B58 ma mechaniczną pompę oleju o elektronicznie regulowanej wydajności.
    1 punkt
  5. Czyli dalej jesteśmy w punkcie wyjścia, w cenie NOWEGO M nie kupisz żadnego lepszego NOWEGO samochodu tej klasy. A to co się komu spina to już jest temat na inną dyskusję. Mega mnie dziwi to stękanie na utratę tradycji bla bla bla. Tradycją BMW M były od lat 80 samochody którymi możesz wozić dzieci do szkoły a jednocześnie wyskoczyć na tor co weekend. I absolutnie NIC się w tej kwestii nie zmieniło. Jakieś lotusy i inne wynalazki to już w ogóle porównanie z kosmosu, ciekawe kto i gdzie będzie to serwisował, dla mnie i zapewnie 99% klientów na serię M w Polsce to zupełna utopia. Co do Mercedesa i tego że narzekanie ma sens: oni wsadzili do topowej wersji C63 silnik czterocylindrowy, natomiast w BMW możesz sobie kupić nawet nie topowe M2 tylko zwykłe M240i z rzędową szóstką - to właśnie pokazuje gdzie jest BMW a gdzie konkurencja.
    1 punkt
  6. Ok. Tak, spokojnie sobie poradzisz. Wyciagnij plynu ze zbiorniczka ile sie da, torx 45 (albo 40(nie pamietam)) do odkrecenia od kolektora, oraz inbus (do jednej dlugi cienki) 6tka albo 7ka. Sorki ze nie pamietam dokladnie wymiarow, robie to odruchowo.
    1 punkt
  7. Cieszcie się, że nie ma już AISIN-a z poprzedniej generacji X1. Ten steptronic-7 się nie psuje. W serwisie skrzyń automatycznych u mojego znajomego w ogóle nie ma napraw tych skrzyń. Więc nie jest źle. NIe jest to ZF ale żle nie jest.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.