Jakby prześledzić forum, to pewnie od 20 lat piszą ludzie że BMW sie kończy i ze to już nie to, po czym części z nich sie opatrzy i kupuja dalej. Nie mam niestety porównania jak jeździły poprzednie M, ale widzę że obecne są mocno ucywilizowane. Potrafią być szybkie, ale tez ciche i komfortowe. Na tor z pewnością są coraz gorsze, ale może tego oczekują właśnie konsumenci.
Najbardziej zgadzam sie z opinia że nowe modele jakieś brzydkie i nie trafiają w europejskie gusta, śle jak spojrzeć w statystyki ze chyba ok 8% produkcji BMW trafia na ten rynek, to chyba rozumiem producenta. Nie zgadzam sie z tym ale rozumiem 🙂 XM to dla mnie dziwoląg, podobnie jak iX.
Co do Porsche vs BMW, to przyznam że mnie zainspirował wątek i wybrałem sie pooglądać auta do salonu Porsche i muszę przyznać ze podobają się bardzo. Muszę je potestować trochę. Chodzi mi cały czas po głowie jakieś 911 jako weekendowe auto, natomiast BMW M to dla mnie optymalny kompromis jako rodzinne auto 🙂 Taki all in one, ale w żadnym aspekcie nie jest idealny. Trochę jak casualowe buty sportowe do chodzenia po mieście zamiast uprawiania w nich sportu 🙂
Pamietam ze przed zakupem X5M, oglądałem Cayenne i wydał mi sie ciaśniejszy, szczególnie na tylnej kanapie, a design w środku BMW ma ładniejszy imho, a do tego sporo droższy był. Co do jakości wykonania to na pierwszy rzut oka BMW i Porsche jakoś sie drastycznie nie różnią jeśli sie porównuje z topowym wyposażeniem BMW, Co ciekawe w BMW jest fajna elektryczna roleta elektrycznie chowana pod podłogę, a Porsche oferuje jedynie zwykła mechaniczną.
Póki co bardzo jestem zadowolony z X5, ale jeśli design BMW będzie szedł dalej w kierunku XM, to chyba nie będzie wyjścia i przy zmianie auta trzeba będzie rozważyć Porsche 🙂