iX3 (tym autem zawsze jezdzila głównie żona) oczywiście nadal stoi w garażu i jedynie wymieniłem G31 530i na Q8, gdyż BMW nie chciało mi sprzedać i4M50 zamówionego w lutym 2022. Generalnie decyzja o tym, że rozstaję się ze spalinową motoryzacją zapadła kilka miesięcy po zakupie iX3 😀
Co do porównania Q8 z iX3 to na pewno w jezdzie miejsko podmiejskiej BMW jest dużo bardziej oszczędne. Natomiast w jeździe autostradowej ta różnica znika i zużycia są bardzo zbliżone. Generalnie puki co jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wynikami i realnym zasięgiem rzędu 450-480km po naładowaniu do pełna.
Etron na pewno nie jest autem dla miłośników mega przyspieszeń i wbijania w fotel jak w Tesli. Ale jak dla mnie przyspieszenie rzędu 5,6-6s jest dla mnie jak najbardziej wystarczajace. Również nigdy nie narzekałem na nie w iX3 😉
Zawieszenie pneumatyczne w Audi robi robotę i zdecydowanie lepiej wybiera nierówności niż adaptacyjne w BMW. A po usztywnieniu calkiem fajnie wywia na alpejskich przełęczach które odwiedziłem w ubiegły weekend.
Jeśli chodzi o obsługę i tak zwany infotainment to jako miłośnik dużej ilości przycisków i przeciwnik ładowania wszystkiego w tablety to jestem zadowolony, choć jest kilka rzeczy które BMW ma lepiej rozwiązanie. Ale również znajdzie się kilka lepiej rozwiązanych w Q8.
Puki co dwie największe wady to gorzej wyprofilowane i dopasowane fotele. Jednak zarówno sportowe z X3 i komfortowe z G31 są klasą samą w sobie. A druga wada to brak tylnej wycieraczki choć w i4 też na nią poskąpili 😀
Tak więc reasumując na pewno nie brakuje mi silnika spalinowego ale ja jeżdżę spokojnie max 150, a u takiego Slonika to może być jednak ból jak nie zmieni przyzwyczajeń 🙂