Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.07.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Cześć, posiadam F31 z silnikiem 318d i automatyczną skrzynią i przebiegiem 220 tys. Od jakiegoś czasu sporadycznie odnotowuje brak mocy (tak jakby brakowało turbo) przeważnie na 3 czy 4 biegu. Naciskam gaz, auto przyspiesza bardzo powoli, po osiągnięciu odpowiednich obrotów do zmiany biegów, wskakuje wyższy bieg, moc powraca i silnik pracuje jak powinien. Zauważyłem, że najczęściej dzieje się to po odpaleniu auta rano i pokonaniu pierwszego ostrego zakrętu w prawo lub podczas zjeżdżania z autostrady po dłuższej jeździe (również ostry zakręt w prawo na ślimaku). Nie dzieje się to zawsze, może jeden/dwa przypadki na jeden bak paliwa, poza tym silnik i skrzynia pracuje bez zarzutów. Mam aplikację Bimmer Tool, nie wykazuje żadnych błędów silnika, brak kontrolki check engine, DPF wypala się regularnie co kilkaset km, przebieg głównie autostradowy. Miałem kiedyś problem z EGR (silnik przerywał podczas przyspieszania) zawór został wymieniony na nowy ale nie zweryfikowałem czy została przeprowadzona adaptacja (wiem że jest taka opcja w Bimmer Tool ale nie wiem jak się do tego zabrać). Auto jest po chipie z 150 KM na 180 KM ale działo się tak chyba jeszcze przed programem. Przy gwałtownym przyśpieszaniu słychać w kabinie też taki dźwięk jakby łańcuch ocierał się o ślizgacz, a może to jakieś łożysko np. na turbinie? Ciężko powiedzieć, przy normalnej jeździe nic nie słychać może to po prostu dźwięk silnika. Więcej objawów ani sugestii nie mam. Macie jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić? Mechanik rozłożył ręce bo nie można zasymulować tej usterki bo dzieje się to przez kilka sekund raz na kilkaset kilometrów.
    1 punkt
  2. Witam. W moim silniku, po rozgrzaniu do temperatury roboczej, w zakresie około 1000 -1500 obrotów występuje jakieś terkotanie, stukanie lub coś podobnego, słyszalne wewnątrz auta. Nie występuje, kiedy silnik jest niedogrzany oraz w innym zakresie obrotów. Mogłoby się wydawać, że to rozrząd, układ tłokowo korbowy - ze względu na rozrzedzony olej, jednak zauważyłem że po uruchomieniu opcji pomiaru korekt wtryskiwaczy, dźwięki ustają. Wtryskiwacze były regenerowane pół roku temu, czy może to być stukający wtryskiwacz? W jaki sposób to zdiagnozować? Co dokładnie włącza funkcja pomiaru korekt wtryskiwaczy? W jaki sposób działa?
    1 punkt
  3. "Uwaga! - Dostępna bezpłatna naprawa pogwarancyjna w oparciu o VIN" - to zapewne dotyczy EGR w przypadku ubywającego płynu.
    1 punkt
  4. Po latach szukania znalazłem wreszcie komplet zaślepek pokrywy dachu. Te spinki, którymi są przymocowane są tak upierdliwe do zdjęcia, że polecam je nawiercić małym wiertłem, wkręcić śrubkę i dopiero wyciągnąć 🙂
    1 punkt
  5. tak czytam te dyskusje 6,4 do setki wolna krowa czy wy ludzie macie mętalność 10 latķów i upalacie te auta od świateł do światel , gdzie korzystacie z tych osiągów , co kilometr stajecie na autostradze i się w kółko rozpędzacie do 200 ?
    1 punkt
  6. Edit: wymieniłem dwumase i kpl sprzęgła, jeszcze fabryka była BMW znaczki są, dwumasa trochę luzu miała już ale tragedii nie było, natomiast jakiś imbecyl rozbierał skrzynie/wymieniał silnik i nie było łożyska igielkowego w które wchodzi wałek skrzyni XD najprawdopodobniej to robiło, że auto wpadało w wibracje, byłem się przejechać i na razie cisza zero wibracji, stuki zniknęły, nie ma żabkowania.
    1 punkt
  7. Dla zainteresowanych link do dokumentu PDF (z obrazkami). https://dl.dropboxusercontent.com/u/24226815/Analizator%20spalin%2C%20spalanie%2C%20emisja%2C%20NOx%20-%20GDI.pdf
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.