Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.07.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Prezentuje się bardzo zdrowo, ładne auto! 😁
    1 punkt
  2. Przyczyna może być to że była regenerowana. Tam fabrycznie nie ma co sie odklejac.
    1 punkt
  3. Bardzo ładna sztuka 🙂
    1 punkt
  4. Widziałem na żywo i powiem, że mega kocur 👌
    1 punkt
  5. Po miesięcznym poślizgu ruszyłem z tematem, w sumie demontaż to pare godzin roboty, jak nikt nie zawraca tyłka... Wygląda na to że nie da się ustalić bez oględzin wału klasyfikacji panewek, przynajmniej ja nic nie znalazłem, raczej fabryka ma takie informacje. Jak uda się skompletować części, to w ten weekend ruszam z montażem. Panewki bez tragedii po 230kkm, myślę że mogłem nie robić, ale miska i tak ciekła więc... Na moim wale same R, więc panewki żółte i czerwone. Olej po 5kkm to jakaś katastrofa, dodam że jeżdżę zwykle na krótkich odcinkach, może z kilka razy przypałowałem.
    1 punkt
  6. Niemcy na fali sukcesów ekonomicznych i politycznych lat 1990 – 2000 popadły w samozachwyt i arogancję. Dzięki konsekwentnej polityce oraz Euro stopniowo niszczyli konkurencję wewnątrz Unii. Przemysł niemiecki kwitł. Eksportował do Unii i poza na potęgę. Źródeł tego sukcesu należy upatrywać w organizacji pracy, znakomitych onegdaj inżynierach, niskich kosztach energii dzięki współpracy z Rosją, taniej sile roboczej z Europy środkowowschodniej, braku jakichkolwiek zagrożeń zewnętrznych – amerykanie w Ramstein. Dzięki temu umowa społeczne wewnątrz Niemiec uzyskała nowy wymiar /duże transfery do emerytów, zasiłki, prawa pracownicze, wysokie wynagrodzenia etc./. Stopniowo Niemcy się rozleniwiali a społeczeństwo uzależniło od przywilejów. Nie mają już takiej motywacji do pracy. Wystarczyło doklejać do produktów wytwarzanych w Europie wschodniej metkę: made In germany i dokładać wysoką marżę. Ale sukces, który przemysł niemiecki odnosił wewnątrz Unii, nie mógł trwać wiecznie w warunkach prawdziwej konkurencji poza Unią. Chińczycy wszystko kopiowali od producentów, którzy zakładali u nich fabryki a ostra rywalizacja w warunkach wolnorynkowych w USA + odpowiednie wsparcie rządu USA gdy trzeba było/ zaprocentowały innowacyjnymi produktami/. Brak realnej konkurencji wewnątrz Unii zatrzymał rozwój innowacji w całej Europie – wszystko zgodnie z zasadą, że socjalizm wprowadzony na pustyni spowoduje że zabraknie piasku. I tak właśnie Europa staje się skansenem technologicznym ale ze wszystkimi gwarancjami dla klimatu i oczywiście dla wszelkich mniejszości. Jeszcze dwa lata temu myślałem, że Niemcy się ockną i szybko nadrobią dystans technologiczny do Tesli i producentów z Chin oraz Korei. Aktualnie uważam, że jest to niemożliwe. Przynajmniej w dającej się przewidzieć przyszłości. Po pierwsze m.in. dlatego, że Europa środkowo wschodnia z Polską na czele próbuje wyrwać się pułapki średniego rozwoju i dzięki wojnie w Ukrainie ma szansę za rozwój przemysłu niezależny od Niemiec, a w powiązaniu z Amerykanami, Koreańczykami a może i Japończykami. Po drugie, Niemcy tracą możliwość pozyskiwania taniej energii z Rosji. Choć oczywiście starają się z całej siły aby inne gospodarki Unii miały droższą energię od nich np. poprzez lobbowanie we Francji i Polsce przeciwko atomowi lub nakładanie absurdalnych ograniczeń ekologicznych. To i tak atrofia Niemców poszła już tak daleko, że utracony dystans bez wielkich reform społecznych i unijnych nie będzie możliwy. Wojna w Ukrainie i tak naprawdę decyzja jednego człowieka zmieniła wszystko.
    1 punkt
  7. Z góry przepraszam za "kosmiczny" odkop tematu - ale byłem właścicielem tego auta w 2021 roku, cały jeden dzień 😉 . Dotarłem do faktury, gdzie dnia 5.03.2021 zostało ono sprzedane komuś(nie za 20k z dopiskiem "uszkodzony silnik". Ja go kupiłem później, nawet po weryfikacji, gdzie było wszystko OK (za kwotę mniej/więcej x3). Miał tylko uszkodzony monitor w fotelu kierowcy. Po przyjeździe do domu ciśnienie wywaliło płyn przez korek, auto będę rzucać kto co i gdzie). Sprzedający na początku chciał, abym to naprawiał we własnym zakresie a on mi odda kasę, ale stanowczo powiedziałem że odwożę samochód i będziemy gadać na miejscu. Okazało się wstępnie, że chłodnica do wymiany...a ostatecznie okazało się że to UPG. Auto miałem odebrać naprawione, z gwarancją itd. po miesiącu. Przeciągnęło się do 1,5 po czym auto było gotowe, sprawne ale gwarancji mi nie chcieli dać. Więc ostatecznie go nie wziąłem, kupiłem za to RS7, którym śmigam do dziś. Ogólnie auto było tanie jak na przebieg, ale też wymagało dopieszczenia wizualnego, dlatego pomyślałem że taka opcja z takim silnikiem to wtedy było coś nieosiągalnego jeśli szukałem zarówno przedlifta jak i lifta z 3.0 i takim wypasem. Do szcześcia brakowało MPaka. Następnego właściciela po mnie też odnalazłem i mu powiedziałem co i jak, a co się działo później z samochodem to nie wiem(wiem, że założył Mpakiet ;) ). Także jak ktoś będzie szukać kiedyś po VINie to polecam uważnie sprawdzać bo podejrzewam, że remont wtedy też był zrobiony byleby to działało i najtaniej jak się da. Ale możliwe, że przez te 2 lata ktoś już to poprawił lub śmiga autem i nawet nie wie co się działo 🙂Jakby ktoś jakimś cudem potrzebował potwierdzenia takiego stanu rzeczy to mam zdjęcia itd., ale tez nie zaglądam tutaj codziennie więc...to chyba tylko tak informacyjnie. Znalazłem dokumenty, wklepałem VIN w google i ten temacik mi wyskoczył, więc pomyslałem, że stracę te 10 min życia, a ktoś może kiedyś będzie bogatszy o pewne nowiny.
    1 punkt
  8. https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/szybkie-ladowarki-do-elektrykow-pod-sklepami-biedronka-bedzie-ich-tysiace,124138.html coraz więcej wskazuje na to, że elektromobilność w PL mocno przyspiesza
    1 punkt
  9. https://e.autokult.pl/20-lat-tesli-start-up-ktory-w-10-lat-postawil-na-glowie-ponad-100-letnia-branze,6918159015521216a
    1 punkt
  10. Cześć, napęd na tył, bez xdrive. Sprawa wyjaśniła się po wizycie w innym warsztacie, może się komuś przyda. Winowajcą okazała się teoretycznie dobra cewka, usterka nie generowała żadnych błędów, które można by było odczytać na komputerze. Diagnoza została dokonana dopiero podczas jazdy, gdzie byłem kierującym, a mechanik jako pasażer patrzył na odczyty komputera. Wyszło wypadanie zapłonów na 1 cylindrze. Powrót do warsztatu, zamiana cewek miejscami i ponowna jazda. Wypadanie zapłonów pojawiło się na 2 cylindrze, gdzie została wstawiona cewka z 1 cylindra. Cewka wymieniona na nową, zrobiłem kilka testów, wygląda, że już nie szarpie.
    1 punkt
  11. Ale on nic nie pisze o najtańszej G31 ;)
    1 punkt
  12. Niezbędne części: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_7462-m-obudowa-przednia/i51868/kL/sA/r2009/m05#part17 Wloty powietrza są inne: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_7140-prowadnice-powietrza/i51868/kL/sA/r2009/m05#part04 Dolne elementy nadkoli też są inne: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_7168-obudowa-wneki-kola/i51868/kL/sA/r2009/m05#part01 Masa spinek kołów, trzeba wiedzieć dokładnie co kupić.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.