Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.07.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i51029/kL/sN/r2009/m03#part17 numer 17
    1 punkt
  2. Nie jestem pewny, ale to na zdjęciu to raczej nie jest EGR 🙂 I nie ma przepustnicy, tlyko klapa gasząca. Możesz zrobić zdjęcie całego silnika??
    1 punkt
  3. Odnośnie przepustnicy, sprawdziłeś to źle bo pewnie aplikacja czytała położenie pedału gazu... taka aplikacja, no cóż.
    1 punkt
  4. W treści ogłoszenia nie ma słowa o opłatach. Umowa na Niemca? 😉
    1 punkt
  5. 20.07.2015 Naprawa 149698 km, przez osiem lat dwadzieścia parę tysięcy kilometrów...
    1 punkt
  6. "Przepustnica" w dieslu nie działa tak jak ta z benzyniaka. Sprawdź działanie bypassu egr. Może się zacina, może nie ma podciśnienia, może sprężyna pękła.
    1 punkt
  7. 1 punkt
  8. Ok, jestem po udanej instalacji comboxa do mojej F10. Poniżej wrzucam opis dla potomnych. Po pierwsze dzięki za wsparcie techniczne dla KL4K50N i dla gk tds. Instalacja dotyczy aktywowania funkcji bluetooth audio + telefon w BMW F10 z 2011 r. Ja fabrycznie nie miałem żadnych modułów/wyprowadzeń (TCU/MULF) w bagażniku, ani mikrofonu tylko HU_CICMID. Do aktywacji bluetooth audio wystarczy: 1. zasilić comboxa albo ze złącza QUADLOCK (złącze do CIC) albo bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników w schowku; 2. wpiąć comboxa do sieci światłowodowej MOST, co w sumie może przysporzyć trochę problemów, ale wystarczy zwrócić uwagę na strzałki na konektorach i wpiąć comboxa tak, żeby zamknąć pętle (opis w schemacie poniżej); 3. podłączyć mikrofon do comboxa dla hands free calling, który można schować za zegarami (ostrożnie bo łatwo urwać mikrofon przy przeciąganiu przewodów, wiem z autopsji); 4. dokupić i podłączyć antenę bluetooth do comboxa. Tutaj schemat podłączenia: https://drive.google.com/file/d/1Pk7KVYoeXKWGQ85_GiztsT8-1t_XInro/view?usp=sharing KODOWANIE Potrzebujemy kabla ENET, a samo kodowanie robimy przez E-SYS (wymagane pliki psdzdata) w następujący sposób: 5.1 podpinamy kabel do złącza OBD pod kierownicą, i klikamy ikonkę Connect i wybieramy Connection via VIN. 5.2 odczytujemy VO (aktywujemy FA) oraz SVT i zapisujemy pliki jako kopię na wszelki wypadek; 5.3 następnie edytujemy VO (aktywujemy FA) i w FAList/FZAuftrag/Type/SALAPA-Element dodajemy kody 6VC (kontrola combox) i 644 (fukcje bluetooth audio), zapisujemy kody i zapisujemy zmienione VO; 5.4 wracamy do EXPERT MODE -> VCM, wczytujemy zmodyfikowane VO (przeliczamy FA), w zakładce Master wybieramy Write FA FP (zapisujemy zmiany w aucie). 5.5 wracamy do Coding i odczytujemy VO (aktywujemy VO), odczytujemy SVT wyszukujemy HU_CICMID (folder!!!) i kodujemy (code nie code FDL). Uwagi ogólne: Problemem jest upchanie comboxa w desce rozdzielczej. Ja zrobiłem w ten sposób, że zdjąłem górną część obudowy i spiąłem dolną część z PCB trytką (pełna profeska). Po tej operacji udało mi się go upchać jak na zdjęciu poniżej, w luce pomiędzy ekranem a schowkiem. https://drive.google.com/file/d/1ef8iJmaaOELEvUyK2J6U3f1ntxQVjjf_/view?usp=sharing Dla combox telematik 12v+ jest na pinie nr 2, a dla comboxa bez telematik 12v+ jest na pinie nr 1. Jeżeli chodzi o przygotowanie adapterów, to na "popularnym serwisie aukcyjnym" znajdziecie adapter QUADLOCK żeński/męski (za ok. 40 zł), z pokryciem pinów 1:1. Rozcinamy odpowiednie przewody, ściągamy izolację i dolutowujemy wyprowadzenie, izolujemy taśmą lub rurką termokurczliwą, spinamy trytką przewody tak, żeby się nam nie majtały. Starajcie się dorwać na "popularnym serwisie aukcyjnym" comboxa (dla serii Fxx koniecznie z oznaczeniem BN2010) z odciętymi wtyczkami, do których możecie dolutować wyprowadzania. Inna opcja to zasilenie comboxa przez adapter do skrzynki bezpieczników. Poniżej zdjęcia. https://drive.google.com/drive/folders/1z65cnZOo8rnk4yzpsWXv3iUlEZrsj58k?usp=sharing Jeżeli chodzi o lutowanie, to zachęcam was do kupienia zwykłej stacji lutowniczej z regulacją temp. za ok. 50-100zł oraz koniecznie topnika, co wam znacznie podniesie komfort pracy. Na koniec życzę powodzenia i cierpliwości przy instalacji.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.