Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 27.06.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Mam problem ze swoją klimą. A raczej z dźwiękiem jaki wydaje. Klimatyzacja chłodzi, wydaje się że jest odpowiednio wydajna. I teraz do rzeczy: gdy włączę klimę, to zaczyna coś lekko wyć. Wycie wzrasta wraz z obrotami silnika. Gdy klimę wyłączę to wszystko sie ucisza. Moje podejrzenie padło na sprzęgło kompresora klimatyzacji. Czy w N47 da się je wymienić? Czy w grę wchodzi tylko wymiana całego kompresora? No chyba, że ktoś ma inne pomysły co zrobić/sprawdzić? Wydaje mi się, że dźwięk pojawił się w tamtym sezonie, ale w zimę nie korzystałem z AC, więc i dźwięku nie było, przez co trochę o problemie zapomniałem. Dźwięk słyszę tylko w kabinie przy zamkniętych drzwiach. Na zewnątrz tego nie słyszę lub jest zagłuszane przez silnik.
    1 punkt
  2. Aj cos zle rozumujesz. Centralny dyfer tez nie jest "staly", przeciez jest przekladnia planetarna wiec nie jest zawsze tak samo bo takim autem nie mozna by bylo sprawnie sie poruszac. To sa suvy (savy w bmw) a nie auta terenowe. Nie istotne czy centralny dyfer czy xdrive, po przekreceniu kluczyka jest zapiety jako 4x4. W starych wersjach mechanicznie, w nowszych (xdrive) elektronicznie. Dlaczego najnowsze M maja przycisk odlaczenia napedu na przod? No wlasnie dlatego ze w normalnym trybie sa zawsze 4x4. Reduktory/dyfry to moja dziedzina. Naprawiam je od 16tu lat. Koniec wykladu.
    1 punkt
  3. Serwis robi wymiany tylko wg wskazań komputera w aucie, nie ma sztywnego limitu kilometrów jedynie czas, przynajmniej raz na 2 lata.
    1 punkt
  4. Złóż takie oświadczenie. Zawsze będziesz miał więcej uprawnień.
    1 punkt
  5. dokładnie tak hehe póki jeszcze bmw produkuje motory V8 trzeba korzystać , sam myślałem chwilę o M5 ale do miasta za duże auto , plus ciężar robi swoje ale korciło V8 biturbo potencjał na mody ogromny ( kolega miał poprzednia M5 na coś koło 800ps i 900nm , wychodziło mu w 3 osoby 5,4 100-200 a to już "lata" ) 😉 M3 też czuć że jest ciężkie ale jak pisałem 340i vs m3comp to przepaść pod każdym względem , każde mxxx vs M jednak zmieniam zdanie i biję się w pierś ale to zupełnie inna bajka pod każdym aspektem... i szczerze jestem zdziwiony bo jakoś m3 brzmi nawet nawet ... zobaczymy jak dotrę jak to jedzie sprawdzę dragy 🙂
    1 punkt
  6. Przy cofaniu obniża się tylko prawe lusterko
    1 punkt
  7. Gdybym nie kupił M550i G30 to bym odpalał konfigurator M850i. Zresztą i tak odpalałem, bo do pewnego momentu brałem pod uwagę oba te modele. To troszkę inne samochody, z troszkę innym wyposażeniem i wymiarami. Ale dla osoby, która rozważała serię 5 taka seria 8 to będzie zdecydowanie lepszy wybór niż kioskowate X5 bez grama polotu. A gdyby nie M550i i M850i to brałem pod uwagę zmianę barw i kupno Porsche Panamery. Może te propozycje pomogą Ci w rozważaniach 🙂
    1 punkt
  8. Witam wymontowałem cały fotel i dopiero znalazłem dwa kabelki od tej żółtej wtyczki dużej obcierały o ramę fotela od spodu. Naprawiłem dałem więcej izolacji i teraz jest już dobrze. Dziękuję.
    1 punkt
  9. Ciekawe rzeczy na rynku EV sie dzieja. Amerykanski startup Lucid bedzie dostarczal zespoly napedowe i baterie dla Aston Martina w zamian za ~4% ich akcji. Aston Martin and Lucid agree EV deal | Automotive News Europe (autonews.com) To pewnie nie ostatni taki alians tradycyjnych firm motoryzacyjnych ze startupami EV. Kiedys Toyota i Mercedes byly udzialowcami Tesli, Toyota miala ~3% akcji Tesli, sprzedala w 2016r za 50milionow $ (dzisiaj te 3% by byly warte jakies 25 miliardow $ ^^), Mercedes byl jeszcze lepszy, byl posiadaczem 9% akcji Tesli, sprzedal je w 2014r za niecale 800 milionow $ (zarobili na tym dealu 750M), dzisiaj te 9% sa warte ponad 70 miliardow $, mniej wiecej tyle ile wynosi gieldowa wycena firmyi Mercedes-Benz na dzis ) Toyota sells all shares in Tesla as their tie-up ends | Reuters Daimler's Now-Sold Tesla Stake Is Approaching Its Entire Market Cap (ccn.com)
    1 punkt
  10. różnica 5 vs 3 zawsze będzie spora jeżeli chodzi o komfort ale na prawdę jestem pod wrażeniem jak M340i radzi sobie z gorszymi drogami (adaptacyjna zawiecha). Nie wiem jak obecna 5tka ale może z felgą 20" (podobna ilość gumy do 19" w 3ce) było by pewnie podobnie. Po przejechaniu się nową 3ką z normalnym zawieszeniem i na 18" kołach myślę że bliżej tym dwum klasom niż kiedykolwiek wcześniej. F30 która jeżdżę od 9lat do 5tki F10 to przepaść w wyciszeniu i jakości wnętrza (fotele z prawdziwą skórą nappa !). Ale pod tym wzgędem F30 rzeczywiście nie rozpieszcza.... Jednakże jak ktoś chce żeby auto lepiej jeździło po zakrętach to cielsko 5tki czuć bardzo ... nie mówię, że nowa 3ka jest lekka ale prowadzi się inaczej. Pamietam trasę ponad 2kkm F10 (na 18") - płynęło z porównaniu do F30 i to wyciszenie... Reasumując 5tka na długie trasy ideał, chyba że 7er, 3ka imo to złoty środek dla kierowcy, który nie chce dużego auta, lubi jeździć czasem ciut szybciej po zaktach. Wiem, że idealnie mieć Bentleya w trasy, M2C na zakręty i Hellcata czy poczciwego Mustanga 5l dla dźwięku ale każdy porusza się w ramach swoich możliwości 🙂
    1 punkt
  11. W przedlistowym 320i nie mogę złego słowa powiedzieć na automat. W trybie sport wiadomo, bardziej czuć zmianę biegów, ale na Comfort jest to prawie niezauważalne.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.