Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 30.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Robuś odpocznie parę dni od pisania to może zejdzie z chamskiego roszczeniowego tonu.
    9 punktów
  2. Nie wypada zakładać 17 do tego samochodu 😉
    6 punktów
  3. Dzień dobry, moje pierwsze BMW i pierwszy wpis na forum. Cieszę się, że dołączyłem do grona użytkowników i sympatyków tej marki. Witam Was serdecznie. Rabat 16%.
    6 punktów
  4. To forum techniczne na którym bywasz to chyba Elektroda, co? 😍
    6 punktów
  5. Jestem tu już 10 lat i gwarantuje, że Admin bez powodu nie blokuje. Naprawdę myślisz, że wszyscy czekali za rogiem, aż Admin włoży Ci worek na głowę, zwiąże ręce, żebyśmy mogli zlać Cię pałą? Nie wiem, czy to hejt, bardziej konstruktywna krytyka 😉
    5 punktów
  6. Na zdecydowanie wyższym niż Twoje niektóre odzywki.
    5 punktów
  7. Krzyśku, zauważ tylko, że ja nigdzie nie napisałem, że jestem przekonany, że coś się zepsuje. A jedynie napisałem, że jestem przekonany, że istnieje ryzyko, że coś się zepsuje albo zużyje przedwcześnie i jest ono tym większe im starszy samochód i im większy jego przebieg i to ryzyko jest niewątpliwie liczone oraz szacowane przez producenta oraz odzwierciedlone w cenie gwarancji - dłuższa gwarancja = większe ryzyko = większy koszt. Mam tu podać definicję słownikową pojęcia "ryzyko", żeby w końcu wyprowadzić dyskusję na prostą? Tymczasem pojawiają się tutaj tacy, którzy zupełnie nie rozumieją tego co piszę, albo nie chcą zrozumieć i oczekują ode mnie, że skoro jestem taki cwaniak to mam napisać co się zepsuje i kiedy. I wmawiają mi, że ja uważam, że szrot i że się będzie sypać, podczas gdy ja piszę jedynie, że jest ryzyko, że coś się zepsuje. Nikt nie twierdzi, że po piątym roku odpadną Ci koła i samochód przestanie odpalać, a skrzynia biegów zablokuje Ci się na wstecznym, a jedynie, że jest ryzyko, że zepsuje się COŚ - cokolwiek, co może kosztować kilka tysięcy. Zapłacisz sobie i pojeździsz kolejne x lat. Chyba nie twierdzisz, że jeszcze żaden mechanik na świecie nie naprawiał trzy- czy czteroletniego G20? Albo, że nie ma usterki, która pojawia się statystycznie częściej niż inne? I że w ogóle nie ma statystyk awaryjności danego komponentu? Podałem tu przykład nawet z tego forum, gdzie ludzie opisywali swoje doświadczenia z jakimiś wadami czy usterkami, chociażby te metaliczne stuki przy cofaniu, ale widzę, że przyjmujemy, że tego nie ma, wypieramy to.
    4 punkty
  8. Bierz tylko z pakietem naprawczym. Nie bierz serwisowego. Olej wymieniaj co 10 000 km na własny koszt. A jeśli to będzie nowe auto to pierwszą wymianę oleju w silniku zrób po 2000 km po dotarciu.
    4 punkty
  9. Zamówienie zlożone, planowany odbiór kwiecień 2025 🙂 Trochę pozmienialem konfigurację dzięki Waszym radom, z najwazniejszych to dodalem Sky Lounge, alcantare oraz zmienilem felgi na U i listwy na karbonowe. Konfigurator Dzieki wszystkim za porady!
    4 punkty
  10. 4 punkty
  11. Podobnie mi się wydawało, aczkolwiek pomyślałem, że może przesadzam, bo nikt się nie odzywa 😉 Osobiście koncepcja z kartonami bardzo mnie rozbawiła, ale ostrzegam, w M jak miłość podobne kartony chyba kogoś zdjęły 🙂
    4 punkty
  12. Temat ogarnięty , na niemieckim forum problem od razu wyjaśniony w pierwszej odpowiedzi. Mechanik właśnie potwierdził i obejdzie się bez serwisów itd itp, chętnie podzieliłbym się rozwiązaniem i opisał co dokładnie było przyczyną ale po co wróżcie sobie z fusów pseudo znawcy tematu
    4 punkty
  13. Jak wyszedłem z auta po wjechaniu do warsztatu AutoRest, pan powiedział „ładnie chodzi Panu ten diesel”… Kurtyna
    4 punkty
  14. Wzór Y wyglada bardziej sportowo, wzór U podkreśla pancerność tego modelu. Podobają mi się oba, ale wybrałem charakterystyczny dla LCI wzór U. Z czarnym lakierem wygląda świetnie.
    4 punkty
  15. Panowie, Dajcie na luz. 🙂 Każdy z Was ma rację 🙂. Robi się już przydługi wątek. Powiem na przykładzie swojego F31 które mam od nowości od 11 lat. Zawsze garażowane. Przez 11 lat żadnych problemów z elektroniką oprócz jednego wyjazdu w góry gdzie auto stało kilka dni pod chmurką. Przez te kilka dni codzienne wyjazdy na stok narciarski. Auto zostało zawilgocone od środka śniegiem od przewożonych nart na tyle, że ostatniego dnia zaczęła wariować elektronika. Dopiero odłączenie na godzinę akumulatora pomogło. Stało się to 3 lata temu i tylko raz. Taki mały incydent. Auto nadal garażuję i na razie wszystko działa. Start/Stop wyłączony na stałe. Akumulator przetrwał 10 lat. Silnik N20 najgorszy jaki mógł mi się trafić, ale zmieniam olej co 10 000 km i przejechałem ponad 200 000 km. Raz tylko wymieniałem rozrząd. Czyli da się jeździć na najgorszym silniku jakie wymyśliło BMW. Jakbym naoglądał się filmików na YT z tytułami "N jak nie kupuj" to bym zwariował. Olej w skrzyni ZF też zmieniany co 80 000. Na razie działa bez zarzutu. Jak ktoś dba to ma.
    3 punkty
  16. A nie lepiej po prostu zadzwonić do ASO i zapytać ile te przeglądy kosztują jeśli będziesz je robić poza pakietem i wtedy przekalkulować czy Ci się opłaca w Twoimi przypadku? Niestety kolega robiw wprowadza tutaj w błąd bo raczej nigdzie w ASO interwałowej wymiany oleju/przeglądu nie zrobisz za 699 PLN. Międzyinterwałową tak, jest taka promocja w Bawarii ale nie wiadomo jak długo to potrwa. Przy kalkulacji/decyzji warto jeszcze wziąć pod uwagę inne czynniki: - przy interwałach 30k km masz nie tylko wymianę oleju ale też przegląd, wymianę świec itd. - interwały mogą się skracać lub wydłużać, zależnie jak będziesz jeździł. W wielu przypadkach pierwszy przegląd wypada po dwudziestu-kilku tys. km - ceny usług serwisowych będą rosły z czasem Ja na tej podstawie kupiłem taki pakiet bo jeszcze na wiosnę kosztował w moim przypadku 6400 PLN
    3 punkty
  17. Wesołych Świat chłopaki i radości z jazdy :😀😀😀
    3 punkty
  18. Kiedyś znalazłem takie coś : "zainspirowaliście mnie do poszukiwania krzywych momentu obrotowego i mocy mojego samochodu (nigdy ich nie widziałem, przysięgam!) i zaspokoiliście moją ciekawość jakie wartości wyraża poza zakresem „szczytowym”... i wynik zrobił na mnie wrażenie, zaskoczony! Silnik 40d ma: 700Nm pomiędzy 1750 a 2500 obr/min... to rzeczywiście wydaje się małym szczytem, tylko 750 obr/min, a na silniku, gdzie czerwona strefa zaczyna się od 5000 obr/min jest to około 19% zakresu użytecznego (ponieważ my zaczynaj od 1000, a nie od zera!) Ale: pomiędzy 1300 a 4000 obr/min zawsze ma ponad 600 Nm , a jeśli weźmiemy pod uwagę „maksymalny szczyt” 340i, czyli 500 Nm, 40d jest zawsze powyżej tej wartości między 1200 a 4700 obr/min !! Oznacza to około 88% użytecznego zakresu! Oto krzywe momentu obrotowego i mocy M340i. Ponieważ znaleziona przeze mnie strona na to pozwala, dokonałem również porównania obu silników, więc oprócz momentu obrotowego możemy również ocenić krzywe mocy (i mieć inne niespodzianki!) pomiędzy nimi. Przy 1500 i 4000 obr/min 40d ZAWSZE rozwija od 50 do 75 KM więcej niż 40i, krzywe przecinają się przy 4700 obr/min (kiedy wkrótce zaczyna się czerwona strefa diesla), a od tego momentu do 5500 40i rozwija dodatkowe 35 KM, co doprowadza go do 375 i utrzymuje je do 6500. Pytałeś mnie, czy nigdy nie przekraczam 2500... teraz, kiedy widziałem te wykresy, zapytałbym cię, czy kiedykolwiek zejdziesz poniżej 4500! Ale tego nie zrobię, po części dlatego, że nie odpowiedziałeś jeszcze na poprzednie pytanie (jeśli kiedykolwiek próbowałeś M340d) , po części dlatego, że nie chcę, żeby ludzie uwierzyli, że uważam 40i za silnik, który koniecznie musi utrzymywać na wysokich obrotach, podczas gdy ja doskonale wiem, że jest to spektakl nawet przy nie przesadnym użytkowaniu... Ale mam nadzieję, że teraz Wy, choć z pewnością nadal nienawidzicie hałasu wydechów diesli, zdacie sobie sprawę, że 40d to silnik wyjątkowy i przewyższający jakikolwiek zwykły silnik wysokoprężny"
    3 punkty
  19. w moim przypadku to było jakieś 70 tysięcy - to nie jest niewielka różnica 🤭 a skąd Ty to wiesz, że to ostatni silnik? Bo chyba według obecnych informacji - silnik ma zostać. No i gdzie w ogóle to M5. u mnie takiego problemu nie ma. ale przyznaję, że jeździłem 340i i 340d i 340d wydaje się autem odczuwalnie mocniejszym. nie chcę mącić, bo zaraz się zrobi znowu awantura. Po prostu to auto w takich użytkowych przedziałach robi wrażenie potwora, 340i wydaje się łagodniejsze właśnie jakby był ten lekki lag, ale wynika to oczywiście z tego, że benzyna musi się wkręcić. nie ma takiego wbicia w fotel jak w dieslu. choć 40i pewnie będzie szybsze po przekroczeniu 170 km/h czyli w praktyce nigdy. ja nawet myślałem, że kumpel ma tam jakiegoś boxa w tym dieslu. po tych próbach uznałem, że chyba wybrałbym diesla. w obu samochodach naprawdę czuć, że są ciężkie przy wchodzeniach w łuki. pewnie trzeba przywyknąć, ale ta bezwładność jest odczuwalna. takie 340d to jak 320i/330i załadowana kierowcą i czterema pasażerami. tak BTW to ja nie uważam, że diesel ma sens dopiero gdy ktoś robi więcej niż 15k rocznie. Mam wielu znajomych, którzy jeżdżą 90% po mieście dieslami, ja sam miałem kiedyś diesla i generalnie zero problemów. Ale znów nie chcę wywoływać awantury.
    3 punkty
  20. Slabo ze ten wybor jest na zasadzie pakietow. Ja mam panorame bo nie chcialem odpuscic innych opcji, m in audio. W sumie jest całkiem ok, dzieciaki zadowolone. Mi nie przeszkadza. Waga? To nie torowe m2/m4 . Punkt gdzie zacznie przeszkadzać jest daleko poza granicami jazdy drogowej. nagrzewanie? Mozna zaslonic/przyciemnic. W PL to i tam trzeba sie cieszyc z takich pelnych slonecznych dni. Mniej alcantary, no jest mniej bo szyba;) jesli uderzasz do tego ze material rolety jest inny to mozna go zmienic na taki z alcantary. A ze moze ulec awarii? Jak wszystko w aucie, od tego jest gwarancja. w m2 na pewno bym nie wzial w x5 pasuje panorama do charakteru auta
    3 punkty
  21. Kiedyś widziałem piękne hasło: Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, teoria jest wtedy gdy wszystko wiemy, ale n ic nie działa, na Politechnice łączymy praktykę z teoria... nic nie działa i nie wiemy czemu...
    3 punkty
  22. Byłbym ostrożny z takimi wyliczeniami. Za chwile możesz tutaj o herezję zostać posądzony, bo już dawno wyliczono w wątku, że to max 12-15zl i to jest dogmat, więc nie przebijesz się z argumentami. Jak masz FW to pewnie jest za darmo zamontowana i wtedy koszt 100km jest równy 0. Ajuż jak się inwestuje zaoszczędzone środki w akcje Tesli to koszty eksploatacyjne są ujemne 🙂
    3 punkty
  23. Kingu tobie chyba tłumaczyć nie muszę a) Może po zbyciu przesiądziesz się na rower, albo na nogi i już jesteś zdrowszy b) nie rozbijesz się tymże autem .. więc kolejny punt c) może skorzystasz z komunikacji i wesprzeż Państwo znowu xD
    3 punkty
  24. Czemu tu się dziwić - przecież już raz podnieśli akcyzę na alko tak wysoko, że polskie wytwórnie poplajtowały, lewy import alkoholu rozkwitał w najlepsze a przychody z akcyzy spadły ogromnie. W końcu ktoś się obudził, ucięli akcyzę, ruszyły polmosy, staliśmy się potęgą alko w Europie, tysiące nowych miejsc pracy, zerowy przemyt, ogromne wpływy budżetowe... i znowu się powtarza, znowu chciwość polityków zabija branżę spirytusową, akcyza w górę, plajty, przemyt i zaraz gruchną przychody. Ci kretyni przy władzy niczego się nie nauczą nigdy, więc nie oczekujcie że pochylą się nad przedsiębiorcami, skoro nawet od sprzedaży auta chcą składki zdrowotnej! Co ma wspólnego zdrowie ze sprzedażą auta?
    3 punkty
  25. Po co szyberdach? Żeby woda się lała do kabiny prędzej czy później? Żeby go smarować co 2 tygodnie bo skrzeczy gorzej niż moja baba? Jak nasmarijesz to i tak pyka czasami na nierównościach. Ja kupiłem samochód już skonfigurowany i nigdy więcej szyber dachu
    3 punkty
  26. Twoje przemyslenia sa bardzo bliskie moim. Tez mam problem żeby pozbyc sie mojego M50d chociaz leasing juz dawno spłacony. Tez kalkuluje, ze po uwzglednieniu sytuacji podatkowej zamiana na nowy wychodzi bardzo niekorzystnie a do tego silnika porownywalnego do 50d brak. Wykup 150k niczego tutaj nie rozwiazuje bo koszt leasingu jest teraz tak wysoki, ze co zaoszczedzimy na podatkach to oddamy w odsetkach. Nastepne podobienstwo jest takie, ze kupilbym teraz X7 40d. Dodatkowe 2 miejsca tez czasem by mi sie przydały i cały czas jestem za dieslem w suvie tej wielkosci. Na daily ze sportowymi wrazeniami polecam serie 8. Sam mam 840d i pewnie teraz kupiłbym jednak M850i mimo ze robie nia sporo tras. Mysle, że zestaw X7 40d + M850i to super sprawa. Gdyby podatki byly tak jak kiedys myślalbym nad takim ruchem bardzo powaznie. Zarobiłby salon, państwo dostałoby VAT i akcyze, ja cieszylbym się z nowego zestawu w garażu a na rynek trafiłyby dwa zadbane BMW z polskiego salonu a nie sprowadzane graty. Komuś to jednak przeszkadzało a wydaje mi sie, że poprzednie warunki podatkowe to naprawde było win/win dla wszystkich wokoł.
    3 punkty
  27. Póki co to sprzedaz diesli za listopad +17%, za październik +29% w stosunku do roku poprzedniego, za to elektryki minus 39%, więc ja bym się bardziej bał kto kupi elektryka niż diesla, szczególnie diesla z 24roku z najnowaszą normą
    3 punkty
  28. To co, wszystkie marki maja takie najlepsze "oryginały" czy tylko BMW jest tutaj pionierem? "Oryginał" Alfy Romeo tez jest lepszy od ATE czy Textara? Moze ten wspomniany Peugeot zamawia czesci kiepskie a tylko BMW prosi o specjalna jakosc? Rolls Royce Ghost dostaje lepsze czesci od BMW 7? Moze systemy nawigacji i procesory je napedzajace inne sa w BMW a inne w Rolls Roysie? Przeciez cena x 3 wiec powinny byc. A co z Lambo Urus i Audi RSQ8? Nie maja czasem 90% tych samych czesci? Audi kosztuje 800k, Lambo 1,8mln... Marketing, pozycjonowanie marki, prestiż, renoma, obsluga klienta. Tu jest klucz.
    3 punkty
  29. Nie bralbym czegos co udaje skore w aucie za 0,5 mln 😉 miejsca o ktorym wspominasz nie widac na codzien
    3 punkty
  30. A moim zdaniem czarne dobrze robią na odpoczynek od jasnych/dwukolorowych felg 🙂 jedni mówią, że efekt jest mega, moim zdaniem jest OK.
    3 punkty
  31. Rozumiem, że zamawiasz nowy samochod? Temat rozrzadu czy panewek bedzie do rozważania za 10 lat i ok.250tys km w zależności od jakosci i regularnosci serwisu "po drodze".
    3 punkty
  32. Jesli nie chcesz sie stresowac porysowanymi felgami i zachowac jakis kompromis miedzy wyglądem a praktycznoscia to polecam to co sam zrobiłem. Lato 21' razem z samochodem a na zimę 20' w czarnym macie ( 748M przy czarnych felgach rozmiar 20' zle nie wygląda). Na dodatkowe oryginalne koła mozna zawsze znalezc jakies promocje i te 30-40% taniej je kupic. Mozna tez pozostac przy jednym komplecie felg i na tych 21' zmieniac opony. Nie polecam jednak tak robic bo runflaty na tym cierpia a i jakas odmiana w wygladzie samochodu raz na pol roku tez daje dodatkowa frajde.
    3 punkty
  33. Robik uspokój się troszkę, zjedz snickersa, arogancki jesteś już w kolejnym wątku.
    3 punkty
  34. Update: Zamówione g21 340i w lipcu dzisiaj zostało odebrane. Około godziny ślinienia się i auto trafiło prosto na oklejanie PPF. Jeszcze kilka dni 🙂
    3 punkty
  35. Raadek, Ty najpierw przejdź na JDG, ustal, że faktycznie zarobki to będzie kilkanaście tys NA RĘKĘ, a nie, że wystawisz FV na np 15 000 netto, bo z wtedy na rękę wychodzi około 11 tys zł na liniówce czy skali. Nie wiem czy stać Ciebie na M340i z takimi zarobkami szczerze pisząc jeśli myślisz o leasingu 3-4 lata. Rata w okolicach 5-6 tys zł murowana, a to około połowy Twoich dochodów, a zakładam, że gdzieś mieszkać trzeba, co też kosztuje. Trochę za duży szum wokół siebie robisz na tym etapie. Zacznij tak zarabiać jak chcesz, zbuduj poduszkę finansową, a później podejmij optymalną decyzję w kontekście tak drogiego auta
    3 punkty
  36. @robiw, ja zauważyłem, że piąty rok gwarancji kosztuje tyle ile cztery wcześniejsze i wyciągam z tego wniosek, że najpewniej to z uwagi na to, że BMW nie chce fundować napraw lub wymian elementów albo woli, żebyś nie kupił pakietu i zapłacił fakturę za serwis. Ty jak rozumiem czujesz się bardzo mocno dotknięty, samą hipotezą, że w BMW może coś się zepsuć. Jednocześnie oczekujesz, że ja Ci powiem co się zepsuje za 5 lat. Odesłałem Cię do największego forum, gdzie znajdziesz przykłady usterek, jeżeli Cię one interesują, bo mnie nie interesują. Ale jeżeli jesteś dociekliwy, to również na tym forum masz ludzi, którym coś strzela i chrupie w XD przy cofaniu na skręconych kołach. jeden użytkownik opisywał, że problem rozwiązywał na kilku wizytach w ASO. Komuś chyba zmieniali nawet całą kolumnę kierowniczą. Jak sądzisz, ile taka kolumna kosztuje? Ktoś inny miał problem z brakiem działania funkcji asystentów. Sprawdź ile kosztuje amortyzator adaptacyjny. Poczytaj sobie o typowych usterkach silników B48/B58, bo to też nie jest tak, że te silniki nie mają słabych elementów, choć ogólnie uważane są za bardzo solidne i nie kwestionuję, że takie są. Ale żebyś nie poczuł się urażony, odsyłam Cię do Bimmerpost, które da już troszeczkę szerszą perspektywę. Tylko jaki sens ma rozmowa o konkretnej usterce? Nie poznamy statystyki występowania. Nie mamy podstawowych danych, a Ty przecież rozmawiasz tylko o konkretach. Weź też pod uwagę, że po świecie jeżdżą setki tysięcy takich BMW G20 i to że Tobie się nic nie zepsuje i Twojemu koledze też nie, a nawet czterem kolejnym użytkownikom tego forum to nic nie znaczy - znaczy jedynie, że miałeś farta. To jest myślenie takie jakby wydawało Ci się, że świat kończy się tam gdzie sięga Twój wzrok.
    2 punkty
  37. Naturalnie, wszystko się psuje, natomiast w kwestii dachu ilość wątków jest ponadnormatywna 😉 i oczywiście, porównując do ilości sprzedanych x5 ta ilość jest marginalna, ale ewidentnie jest jakiś większy problem z tym komponentem niż z innymi. Dziele się tylko swoimi spostrzeżeniami i swoim punktem widzenia. Każdy robi jak uważa. Nie lubię i nie będę nikomu udowadniał tego czy tamtego. Po to jest konfigurator żeby każdy konfigurował zgodnie ze swoimi przekonaniami i potrzebami.
    2 punkty
  38. Nie wiedzialem. Odebrana na zimowkach juz. Letni komplet taki sam. Jasne wnetrze wyglada fajnie. Teraz folie i powloka
    2 punkty
  39. Słowo klucz, BMW „zaleca” stosowanie opon z homologacją, lecz nie stawia formalnego wymogu. Dopiero połączenie dodatkowych czynników, które mogłyby mieć wpływ na usterkę tj. np. niewłaściwy rozmiar może skutkować utratą gwarancji. Opona to część eksploatacyjna samochodu podobnie jak olej. Jeśli użyjesz oleju, który nie jest zalecany przez producenta samochodu, lecz spełniającego wymagania techniczne nie naruszasz warunków gwarancji, a także śmiało możesz korzystać z ochrony ustawowej, poza tą umowną czyli gwarancyjną.
    2 punkty
  40. Obecnie to juz powoli jest tak: "Jedzie Skodą, to musi kraść, prywaciarz". Niektóre Superb czy Kodiaq poruszaja sie w rejonie 250 000 - 300 000.
    2 punkty
  41. Teraz jest taka nowa moda, wszystko co się komuś nie podoba na jego temat to wylewanie hejtu 😂 A wystarczy spuścić z tonu (wyjąć kij) i zachowywać się normalnie. coś tu się nie zgadza bo na PW piszesz prośby o skasowanie konta więc zdecyduj się 😉 Możesz nie odpowiadać na ten post, będzie nawet lepiej bo to nie o tym temat.
    2 punkty
  42. Ale to masz świata z Tourega inna klasa samochodu... Naprawdę to jest samochód, który jest zaawansowany technologicznie i mimo że VW doposażony kosztuje tyle co X5/X6/Cayenne/Q8. Nie można tak porównywać, tylko znajdź nagranie np. z nowej A5, skody superb, passata. W skodzie oglądałem film i tak se. Tych co masz na nagraniu, w skodzie nie uświadczysz. W Audi np. w A6 też są gorsze niż tym VW. Zobacz sobie co się dzieje w A8. To jest inna liga, BMW nie ma świateł, które mają do tego podjazd. Tyle, że konkurencja segmentowa jak wcześniej napisałem 3er takich świateł nie ma, ma gorsze wersje.
    2 punkty
  43. Deska pokryta sensafin (brak szwu w środkowej części): Deska pokryta Merino:
    2 punkty
  44. Nikt z nas jeszcze nie dobił do 132 000 000 km przebiegu, więc nie znamy usterek dla tego modelu przy takim przebiegu.
    2 punkty
  45. A ja nie potwierdzam. Na letnich 275/315 jest bardzo stabilnie, ale zupełnie nie odczuwam różnicy pod tym względem na zimówkach 275/275. Wiadomo że zimową porą jeździ się trochę spokojniej, ale żeby jakaś wielka różnica to nie.
    2 punkty
  46. Ja wyłączyłem funkcją pasywną po kilka pierwszych dniach, z kilku powodów: 1. Denerwowało mnie ciągle otwieranie i zamykanie się auta, gdy kręciłem się z tel. kom. w sąsiedztwie auta... prace ogrodowe, a nawet obecność blisko drzwi 2. Zasięg/sygnał z telefonu jest znacznie mocniejszy niż z kluczyka co powoduje lepszy sygnał na walizki, gdziekolwiek telefon by się nie znajdował. Dodatkowo nie wrzucę go raczej do puszki z resztą kluczyków Safety first.
    2 punkty
  47. to samo miałem napisać tak ogólnie w kontekście ogólnych kosztów leasingu - tanio mają ci, których stać na to, żeby mieli tanio. To jak z dużymi sieciami - duży płaci mniej, bo kupuje więcej. Czasami nie ma sensu patrzeć tylko na excela z kalkulacją całkowitego kosztu leasingu, bo ten excel zawsze pokaże, że jedyne co się opłaca to 120k na start, rata 6,5k x 36, wykup 10k. A ważny jest też komfort finansowy i poduszka. Spokój to też wartość. Czasami warto wydać na ten leasing 15k więcej w ogólnym koszcie, rozłożyć leasing na dłuższy czas, ale mieć większy spokój w życiu, a odłożoną kasę inaczej zainwestować czy przeznaczyć na jakieś inne wydatki, wakacje, cokolwiek.
    2 punkty
  48. Dwa miesiące temu kupiłem 6GT 40i. Zrobiłem już trasę 2x1200km i jest mega komfortowo(pełna pneumatyka), typowe auto do połykania kilometrów. Jest też fajnie cicho mimo bezramkowych szyb, porównywalnie albo nawet lepiej jak w poprzedniej g31. Silniczek jest petarda, mega elastyczny i z każdej prędkości rwie do przodu. Spalanie z całek trasy to 9,2L przy prędkościach rzędu 130-150. Mocniej nie cisnąłem, podróż z rodziną🤨 Fajne rodzinne i duże auto👍
    2 punkty
  49. Ja mam inną filozofię - do krawężników nie zbliżam się na odległość mniejszą niż pół metra; wyzwaniem są krawężniki wzdłuż wyjazdów z parkingów... raz przytarłem koło w siódemce - płakałem jak dziecko, któremu ukradli lizaka
    2 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.